Jag behöver förslag på aktiviteter som man kan hitta på med tjejkompisarna. Det har blivit film, promenader och bilturer nu sist. Nu till våren kommer ju konstutställningar, så det är en bra idé också.
Men jag skulle vilja ha fler saker man kan hitta på.
Jag behöver förslag på aktiviteter som man kan hitta på med tjejkompisarna. Det har blivit film, promenader och bilturer nu sist. Nu till våren kommer ju konstutställningar, så det är en bra idé också.
Men jag skulle vilja ha fler saker man kan hitta på.
Tips mottages tacksamt!
Du kan ju pröva att fråga dina tjejkompisar vad de gillar att göra?
Kanske skulle vara roligt med lite mer varierade aktiviteter, där man rör på sig? T.ex. discgolf, bowling, skogsvandring (plocka svamp?), orientering, paddla kajak. Annars kan man ju samlas och spela brädspel eller lösa mordgåtor – det mesta beror ju på gruppens intresse.
Jag utgår från att du själv är kvinna(?). Mina tips:
Canvas & cava. Alla har varsin canvasduk att måla något på som ni gemensamt kommer överens om, samtidigt som ni sitter och skvallrar och dricker cava.
Halv 8 hos mig. Rotera runt där var och en har en middagsbjudning hemma hos sig som alla sedan betygsätter. Vinnaren får något pris.
Gå ut en söndag och ät brunch, eller ha brunch hemma hos någon. Drick bellini och mimosa till om ni önskar göra brunchen mer festlig. Dra gärna ut på brunchen och sitt och prata skit så länge det går, sådär som bara kvinnor kan.
Roadtripp till grannbyn eller den bortanför. Är det inte drivis och -27 kan ni stanna och grilla korv äta ostfralla, dricka kaffe/varm choklad. Kolla på änder om det råkar finnas sådana. Ni kan också stanna på något lokalt cafe och äta en semla/bakverk.
Beror på vilken tjejkompis du menar. Själv är jag rätt lättroad så ett långsamt parti shuffleboard, dart eller liknande med en öl eller två anser jag är väl spenderade timmar. Sen är jag väl medveten om att det finns kvinnor som uppskattar betydligt mer fartfyllda fritidssysselsättningar än jag gör.