2026-02-11, 11:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Som rubriken lyder - vad finns det för godtagbara, begagnade bilar i denna prisklass som inte är behäftade med en massa fel? Det viktigaste är att det skall vara en diesel- eller bensinbil med STORT förarutrymme då jag är en stor man... Helst en SUV. Resten är oviktigt för mig...
Citera
2026-02-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som rubriken lyder - vad finns det för godtagbara, begagnade bilar i denna prisklass som inte är behäftade med en massa fel? Det viktigaste är att det skall vara en diesel- eller bensinbil med STORT förarutrymme då jag är en stor man... Helst en SUV. Resten är oviktigt för mig...

Äldre V70 med många mil !
Citera
2026-02-11, 14:26
Bannlyst
Lada Niva

Suzuki Vitara
Citera
2026-02-11, 15:35
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Ett 90-talsjärn, med 8 burkar, smörservo och helsoffa som rymmer falukroppen och flickvännerna.

Tro oss, det är det enda som håller.

HisStory: Pappsen fick oss se ljuset re'n under uppäxtåren när vi stod på tå på bakre sittdynans framkant och höll oss i framsoffans överkant.

Pop, var Safety Minded. Vi fick aldrig jäsa på hatthyllan, som de andra små tjurarna.

Tidig och sedan livslång insikt, i kälkval.
Citera
2026-02-12, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Äldre V70 med många mil !

Typ detta eller en ännu äldre Volvo. Med trolig behov av mycket rostlagning / svetsning i den prisklassen.
Citera
2026-02-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiredEyes
Typ detta eller en ännu äldre Volvo. Med trolig behov av mycket rostlagning / svetsning i den prisklassen.

Du får en V70 från 2004-2006 med 20-25.000 mil på mätaren utan större rostproblem
för 40.000 kr
Du har säkert småproblem och sliten men inga stora fel.
Citera
2026-02-12, 11:05
Medlem
Stor bil med lågt andrahandsvärde:
Ford Mondeo/Scorpio
Citroen C5
Peugeot
Mercedes 180
Nissan Maxima
Opel Rekord/Insignia
FIAT
KIA Sportage