2026-02-10, 22:36
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Vittnen fick under tisdagsförmiddagen rycka in och rädda en 83-årig kvinna som blivit liggande i snön i Marieholm. Det ena vittnet uppger att kvinnan skulle åka på en sjukresa men att chauffören slagit henne och sedan dumpat henne i snön.

Två polispatruller och en ambulans larmades till platsen. Ambulansen ska ha tagit med kvinnan."

https://www.skd.se/2026-02-10/vittne-82-aring-slagen-och-dumpad-i-snon-av-fardtjanstchauffor/

Någon som vet mer?
Citera
2026-02-10, 22:39
Moderator
Parongatans avatar
Ändrat till rätt datumformat i rubriken - (ÅÅÅÅ-MM-DD).

/Moderator
Citera
2026-02-11, 13:11
Medlem
spoilers avatar
"Filip Annas, presstalesperson på polisregion syd, bekräftar att man varit på plats. Enligt Annas ska det ha uppstått en situation med färdtjänst där man haft olika uppfattning om vad som har skett. En anmälan om ofredande har upprättats. Exakt vad som skett ska utredas."

https://samnytt.se/83-aring-misshandlad-och-lamnad-i-snodriva-av-chauffor/
Citera
2026-02-11, 18:14
Medlem
dart100s avatar
Vad är det för sjuka jävla människor som kör färdtjänst och sjukresor som misshandlar äldre personer och lämnar dom ute i snön.
Jag vågar inte skriva här vad jag tycker att man ska göra med sådana människor.
Citera
2026-02-11, 22:28
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Ett dygn efter den mardrömslika sjukresan är 83-åriga Vilemina Gutkind från Marieholm fortfarande rädd och ledsen. När hon ifrågasatte chaufförens vägval blev hon utdragen ur taxin och slängd i en snödriva.

– Jag förstår inte hur man kan behandla en gammal människa så, säger hon."

https://www.skd.se/2026-02-11/chaufforen-slangde-ut-mig-ur-bilen-som-om-jag-var-en-hund/
Citera
2026-02-11, 22:33
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Betalvägg

"Ett dygn efter den mardrömslika sjukresan är 83-åriga Vilemina Gutkind från Marieholm fortfarande rädd och ledsen. När hon ifrågasatte chaufförens vägval blev hon utdragen ur taxin och slängd i en snödriva.

https://www.skd.se/2026-02-11/chaufforen-slangde-ut-mig-ur-bilen-som-om-jag-var-en-hund/
Fy fan vad galet! 😯

Hoppas han får sparken. Såna där ska inte jobba med människor.
Citera
2026-02-12, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Vad är det för sjuka jävla människor som kör färdtjänst och sjukresor som misshandlar äldre personer och lämnar dom ute i snön.

Blev själv utsatt för en idiot som skulle köra mig från sjukhuset hem, en färd på ca 20 min. då jag genomgått en stor operation på ena benet. Efter en helvetesfärd, då han ej spänt fast rullstolen så jag for omkring och slog mig vid varje filbyte och tvär inbromsning han gjorde, och efter allehanda gap och hotfulla svordomar genom fönstret mot andra bilister, ville han dumpa av mig (utan rullstol) på trottoaren mitt i centrala sta'n. Nu hör det till att jag inte är så ung heller och kunde inte resa mig själv heller.
Citera
2026-02-12, 09:09
Medlem
Detta är resultatet av att våra makthavare, anser att färdtjänst är ett så enkelt yrke att vilken idiot som helst kan utföra detta. Att kategorisera vissa yrken så som färdtjänst, hemtjänst och städare, som ett yrke som kan tilldelas vilken idiot som helst. Då blir resultatet att empatilösa monster får skjutsa gamlingar och att hemtjänsten matar gamlingarna med kattmat.
Dessa yrken skall inte klassas som en dumpningsplats för outbildade analfabeter!
Citera
2026-02-12, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Varför vågar du inte det? Använd din frihet att yttra dig din fegis.
Antar att han blir av med jobbet, får dagsböter och villkorlig dom.
Citera
2026-02-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Betalvägg

Chaufförerna kör efter GPS, tanten visste bättre och sa att chauffören var en idiot, som kör vilse omkring. Sen kan väl tanten försöka hålla truten om hon bara kommer fram i tid. Men det kan ju ha varit ont om tid. Och hon blivit stressad. Och chauffören inser att han kör en onödig väg bara för GPS säger det. Så blir chauffören trött på gnället.

(en gång när jag åkte ambulans tyckte jag att jag inte kände igen var vi åkte, - Jag frågade var vi är någonstans. De svarade att de inte hade en aning - Vi följer bara GPS. Det finns en stor och rak väg att åka - men deras GPS sade tydligen till dem att åka alla småvägar)
Citera
2026-02-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Blev själv utsatt för en idiot som skulle köra mig från sjukhuset hem, en färd på ca 20 min. då jag genomgått en stor operation på ena benet. Efter en helvetesfärd, då han ej spänt fast rullstolen så jag for omkring och slog mig vid varje filbyte och tvär inbromsning han gjorde, och efter allehanda gap och hotfulla svordomar genom fönstret mot andra bilister, ville han dumpa av mig (utan rullstol) på trottoaren mitt i centrala sta'n. Nu hör det till att jag inte är så ung heller och kunde inte resa mig själv heller.
Sa du inte till chauffören att spänna fast dig ordentligt?!!
Citera
2026-02-12, 11:39
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Fy fan vad galet! 😯

Hoppas han får sparken. Såna där ska inte jobba med människor.
Hoppas att han får mycket mer än bara sparken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in