2026-02-13, 12:54
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, det troligaste är att jag hörde fel. Hon frågade om jag ville ha mer kaffe eller nåt.

Ja, det är det troligaste. Eller att det var ett väldigt uppenbart skämt som du missförstod och sedan adderade till din lista över "kvinnor är X".
Citera
2026-02-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Ja, det är det troligaste. Eller att det var ett väldigt uppenbart skämt som du missförstod och sedan adderade till din lista över "kvinnor är X".

Det var ett uppenbart skämt, men ändå anmärkningsvärt att det är ok när en kvinna skämtar så.
Men kanske är lika kul om jag skojar med en kvinna på jobbet. "Får jag låna din mus?"
Citera
2026-02-13, 15:28
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Det var ett uppenbart skämt, men ändå anmärkningsvärt att det är ok när en kvinna skämtar så.
Men kanske är lika kul om jag skojar med en kvinna på jobbet. "Får jag låna din mus?"

Nej, det är ju olika "regler" för det och gäller inte samma för män och kvinnor.
Citera
2026-02-13, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du kan ju omöjligt ha varit ute på den vanliga arbetsmarknaden, låter mer som någon typ daglig verksamhet eller något Samhalliknande?
Man undrar verkligen.
Citat:
Du har då en tendens att råka ut för att kvinnor gör och säger de mest märkliga saker till just dig. Jag misstänker att det kan vara att du i många fall missuppfattar / feltolkar vad det är som sägs och menas.

Citat:
Ja, det troligaste är att jag hörde fel. Hon frågade om jag ville ha mer kaffe eller nåt.
Men det All-the-way-77 skriver är ju inte att det troligen är fel på din hörsel. Utan det användaren menar är ju att du kanske verkligen har problem med att tolka och förstå de fraser du fångar upp. Du kommer ju aldrig över eller vidare utan är fullständigt fixerad vid detta problem du ständigt ältar.

Det låter bara extremt märkligt att du bara råkar ut för kvinnor som vräker ur sig de mest märkliga omdömen om dig. Är du säker på att det verkligen hänt dig i verkligheten? Det är inte så att du inbillar dig att kvinnorna i alla dessa jävla klipp du ständigt tittar på dagarna i ända talar direkt till dig???
Citera
2026-02-13, 22:10
Medlem
Citat:
Nej, det är ju olika "regler" för det och gäller inte samma för män och kvinnor.

Ja, det är ju det jag säger.
Citera
2026-02-14, 10:27
Medlem
Kleiners avatar
Så du menar alltså att så länge man säger något på ett respektfullt sätt, är det per automatik lämpligt att få säga eller diskutera det?

Så om jag på ett respektfullt sätt säger till dig "släng dig i väggen Stycket", då är det väl okej för mig att säga det?

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om jag missat anledningen för du gärna skriva mer tydligt.

"Anledningen är..."
Citera
2026-02-14, 16:51
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ja, det är ju det jag säger.

Nej, det är inte det du säger. Det finns diverse sociala konventioner på hur och vad man kan säga till folk och det är olika mellan unga och gamla och män och kvinnor. DET är inget konstigt. Däremot har du upplevt att någon kvinna någon gång sagt något elakt till dig och sedan dess på riktigt går runt och tror att det är så kvinnor "är".

Just denna totala ovilja att lyssna på vad andra här försöker förklara för dig är mycket märklig - inte minst eftersom detta till synes slagit mycket hårt på dig psykiskt.
Citera
2026-02-14, 21:57
Medlem
Citat:
Nej, det är inte det du säger. Det finns diverse sociala konventioner på hur och vad man kan säga till folk och det är olika mellan unga och gamla och män och kvinnor. DET är inget konstigt. Däremot har du upplevt att någon kvinna någon gång sagt något elakt till dig och sedan dess på riktigt går runt och tror att det är så kvinnor "är".

Just denna totala ovilja att lyssna på vad andra här försöker förklara för dig är mycket märklig - inte minst eftersom detta till synes slagit mycket hårt på dig psykiskt.

Det är olika regler för män och kvinnor. Inte bara jag som ser det. Kvinnor har högre i tak att få säga vad som helst till män, som män inte får säga till kvinnor.
Många kvinnor skulle inte gilla om män klankade ner på deras kroppar. Det här kommer säkert som en överraskning för kvinnor, men många män gillar inte heller att höra sånt.
Citera
2026-02-15, 07:37
Medlem
Här är det en kvinna som faktiskt sett att kvinnor anser sig få bete sig hur som helst mot män.
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/kvinnor-har-blivit-de--nya-mansgrisarna/
Minns en tråd jag skrev i, det var flera män som också varit med om att kvinnor förlöjligat män inför andra, pikat männen för deras kroppar t ex, och folk runtom skrattade gott.
Det är jätteroligt att skratta åt de hopplösa männen.

Jag tyckte det var jobbigt att vara ung och aldrig få känna mig tillräcklig. Jag hade problem med akne i många år, och sen när jag började bli av med det, så var jag ändå inte bra nog. Kvinnor anmärkte på min kropp och hur den såg ut. Då var jag ändå i min prime och tränade regelbundet.
Jag tycker synd om unga män idag, verkar vara ännu värre nu. Sociala medier osv bidrar till att unga mår dåligt av kroppshetsen, att de måste se ut på ett visst sätt. Helst som Hollywoodskådisarna.
Och det här är bara en av sakerna där kvinnor anser sig få säga vad som helst.
Kvinnor vill gärna prata för alla andra kvinnor. Tala om för mannen hur han ska vara som man för att kvinnor ska attraheras av honom. Han är inte bra som han är, så han borde bli annorlunda. Så att han blir som hon vill att en man ska vara. För alla kvinnor vill ha samma som hon vill ha.

Jag tycker att kvinnor kan tänka lite på vad de säger till män, hur de behandlar män.
Nästa gång, prova att umgås med en man utan att du måste leta fel på honom. Han har inte drömkroppen som den där skådisen du gillar, men han kanske är kul att prata med ändå.
Han tycker säkert att du inte heller har drömkroppen som den där kvinnliga skådisen han såg i en film. Men han säger inget om din vikt eller hur dina ben ser ut.
Och om du inte tycker att han är en man som du skulle vilja ha, sluta umgås med honom. Han är ju uppenbarligen otillräcklig.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-15 kl. 07:51.
Citera
2026-02-15, 08:39
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Kvinnor har högre i tak att få säga vad som helst till män, som män inte får säga till kvinnor.

Kan du inte för din egen skull lyssna och begripa att det INTE är socialt accepterat för kvinnor att "säga vad som helst till män"? Det som du råkade ut för var antingen att du hade väldig otur och träffade en elak kvinna eller att du missuppfattade vad som sades/menades.

Det ÄR inte så att kvinnor "får" gå fram till en valfri man och säga att han har en ful kropp. Fatta detta och försök släppa ditt totala tröstlösa ältande.
Citera
2026-02-15, 09:59
Medlem
Lille Olle, 5 år, leker i sandlådan med sin kompis Lisa. De har roligt och han tycker att Lisa är snäll. Han är stolt över sin nya traktor.
Alla tycker att Olle är så söt.
Lille Olle vet inte vad som väntar om några år.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-15 kl. 10:46.
Citera
2026-02-15, 11:36
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnys-senap
Vet inte vart jag ska vända mig om dethär så då blir det flashback

Under min karriär har jag alltid haft kollegor som delar med sig alldeles för mycket om sitt privatliv, till gränsen där det blir obekvämt. Där man pratar om självmordstankar och andra problem. Det blir helt enkelt alldeles för djupt och grundproblemet är att jag verkligen inte bryr mig men samtidigt vill man inte verka okänslig

Är det nån som kan relatera? Hur hanterar man detta?
Det där är synnerligen otrevligt, när någon har självmordstankar, och detta bör du rapportera till din chef, för arbetsgivaren har här ett ansvar att ta tag i detta enligt arbetsmiljölagen. Detta har jag själv rapporterat vid ett tillfälle och det blev en jävla fart.

Sen vad som diskuteras på respektive arbetsplats i fikarummet varierar ju en hel del. Där jag jobbar, på en jättestor enhet, vi är över hundra anställda så diskuteras högt och lågt, jag kan väl diskutera nästan vad som helst om det är så men det beror ju på med vilka man sitter. Vissa är man ju närmare än andra .
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in