2026-02-10, 19:52
Medlem
När farmor dog hittade vi en gammal burk full med Preludin hos henne. Det var ett bantningsmedel som drogs in som läkemedel i Sverige i mitten av 1960-talet https://sv.wikipedia.org/wiki/Fenmetrazin

Är det någon som har testat preludin? Är det samma effekt som vanligt tjack?
Citera
2026-02-10, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
När farmor dog hittade vi en gammal burk full med Preludin hos henne. Det var ett bantningsmedel som drogs in som läkemedel i Sverige i mitten av 1960-talet https://sv.wikipedia.org/wiki/Fenmetrazin

bild på burk?
Citera
2026-02-10, 20:20
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Åh intressant! Det borde ju funka fortfarande trots att åren har gått.
Citera
2026-02-10, 20:27
Avstängd
Fenmetrazin. 60 år gammalt, så lär effekten uteblir.
Citera
2026-02-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfEk
bild på burk?

Burken är hos farsan, men jag tänkte ta den och parta lite. Den ser ut ungefär så här: https://www.hollandclinic.com/all-weight-loss-drugs-1/preludin-%28phenmetrazine%29
Senast redigerad av Bonnker 2026-02-10 kl. 20:33.
Citera
2026-02-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Fenmetrazin. 60 år gammalt, så lär effekten uteblir.

Skulle det verkligen ”utarmas” tror du?
Citera
2026-02-10, 20:55
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Skulle det verkligen ”utarmas” tror du?

Om det skulle "utarmas" så borde det synas på tabletterna att något har hänt. Tex om dom har smält ihop till ett brunt kladd, så skulle iaf jag låta bli.

Men om tabletterna fortfarande är vita och torra så finns nog chansen att den aktiva substansen är oförändrad också.
Senast redigerad av busy-signal 2026-02-10 kl. 20:57.
Citera
2026-02-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Om det skulle "utarmas" så borde det synas på tabletterna att något har hänt. Tex om dom har smält ihop till ett brunt kladd, så skulle iaf jag låta bli.

Men om tabletterna fortfarande är vita och torra så finns nog chansen att den aktiva substansen är oförändrad också.

De såg finfina ut.
Citera
2026-02-10, 21:21
Avslutad
Citat:

Ingen aning faktiskt, men läste att bl.a. amerikanska lastbilschaufförer tog just det preparatet för att kunna köra fler timmar i sträck. Så nån uppiggande effekt har det väl?
Citera
2026-02-10, 22:26
Medlem
Du blandar äpplen och päron. Preludin (fenmetrazin) är ett centralstimulerande amfetamin-liknande preparat, inte cannabis. Effekten går mer åt uppåt/tjack-hållet: ökad vakenhet, aptitdämpning, rastlöshet och puls – inte avslappning eller “bäng” som av gräs. Det drogs in just p.g.a. beroenderisk och biverkningar.
Citera
2026-02-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du blandar äpplen och päron. Preludin (fenmetrazin) är ett centralstimulerande amfetamin-liknande preparat, inte cannabis. Effekten går mer åt uppåt/tjack-hållet: ökad vakenhet, aptitdämpning, rastlöshet och puls – inte avslappning eller “bäng” som av gräs. Det drogs in just p.g.a. beroenderisk och biverkningar.

Är jag blind och någon nämnt gräs?
Citera
2026-02-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Är jag blind och någon nämnt gräs?

Tror han har rökt för mycket ikväll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera