2026-02-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det håller jag med. Jag förstår vad du menar

Men lögner drabbar alltid ens själv mer än vad det drabbar andra. För når man ljuger för andra då ljuger man ännu mer för sig själv.
Jo det finns ju sådana som ljuger för sig själva och därför också till varje pris vill övertyga omgivningen om sin egen version av ”sanningen” för att dölja deras egna tillkortakommanden. Men sånt lär man sig ju att se igenom. Det är väl rätt självklart att inte tro på allt man hör. Sen kan man ju faktiskt också säga ifrån om någon pratar illa om andra om man har lite civilkurage .
För min del kan jag glatt dela med mig av fadäser och misstag, har inte det prestigebehovet, men av sekretesskäl som sagt ändra lite smådetaljer som inte ändrar innehållet i sak.
Men det här hamnade ju rätt långt från ämnet.
Citera
2026-02-12, 11:39
Medlem
Kleiners avatar
Ja, det kanske är offtopic, men ändå inte? Lögner är väl något som nästan alla i ens vardag upplever, och som man stör sig på?

Det är nu inte alltid så lätt att se igenom lögner. Speciellt om det handlar om Paltering. Paltering som är ett engelsk ord, handlar om att använda sanningen för att missleda.

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Jo det finns ju sådana som ljuger för sig själva och därför också till varje pris vill övertyga omgivningen om sin egen version av ”sanningen” för att dölja deras egna tillkortakommanden. Men sånt lär man sig ju att se igenom. Det är väl rätt självklart att inte tro på allt man hör. Sen kan man ju faktiskt också säga ifrån om någon pratar illa om andra om man har lite civilkurage .
För min del kan jag glatt dela med mig av fadäser och misstag, har inte det prestigebehovet, men av sekretesskäl som sagt ändra lite smådetaljer som inte ändrar innehållet i sak.
Men det här hamnade ju rätt långt från ämnet.
Citera
2026-02-12, 12:44
Medlem
Jenny9s avatar
Jag hade en kollega som smaskade jättehögt. När man väl hört det kunde man aldrig mer ohöra det. Om ni vet hur småbarn låter när de käkar banan så vet ni hur han lät. Dessutom skulle han alltid prata med mat i munnen. Och jag överdriver inte ett dugg nu men det låg små halvtuggade tuggor mat på hans plats efter varje lunch och frukost. De åkte ut ur munnen på honom när han smaskade och pratade med maten i munnen. Det gick inte att säga till honom heller för då blev han så sårad och ledsen att man fick dåligt samvete och mådde dåligt.

Oerhört enerverande.
Citera
2026-02-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag hade en kollega som smaskade jättehögt. När man väl hört det kunde man aldrig mer ohöra det. Om ni vet hur småbarn låter när de käkar banan så vet ni hur han lät. Dessutom skulle han alltid prata med mat i munnen. Och jag överdriver inte ett dugg nu men det låg små halvtuggade tuggor mat på hans plats efter varje lunch och frukost. De åkte ut ur munnen på honom när han smaskade och pratade med maten i munnen. Det gick inte att säga till honom heller för då blev han så sårad och ledsen att man fick dåligt samvete och mådde dåligt.

Oerhört enerverande.
Kan tänka mig, får fan rysningar när jag ser/hör det framför mig..
Citera
2026-02-21, 11:10
Medlem
Dimpens avatar
Oerhört irriterande med alla som säger "Oj" istället för "förlåt eller"ursäkta" efter att de till exempel står ivägen i en butik eller att de råkar köra på en med vagnen.

Sen är det enerverande med att det ALLTID ska in nån framför. Kan vara i trafiken man kommer till en tom korsning men så ska det alltid dyka upp någon som ska exakt samma väg och ska ligga framför och hindra. Eller om man ser en Bankomat och inte en kotte runt den men så fort man närmar sig så ska 4-5 personer gå fram sekunden före så man hamnar sist i kön. Efter uttaget så är det åter inte en kotte i närheten av samma Bankomat.
Citera
2026-02-22, 13:49
Medlem
godboys avatar
Finns en del olika saker.

- De som smaskar när de äter, de som tuggar med öppen mun. Vidrigt.
- De som stannar mitt i dörrar vid entréer för att prata med någon de möter.
- De som går superförkylda till jobbet och snorar ner allt i sin väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in