2026-02-10, 18:47
Medlem
Till exempel, någon som är talare, ofta politiker, men jag märker av detta fenomenet mest bland män, de babblar och så blir de tyst i 1 sekund, sväljer och när det öppnar käften igen så måste de göra ett smaskande ljud med munnen, märker även detta bland en hel del youtubers.

Hatar onödiga kropps ljud. Detta gäller givetvis också folk som högljutt smaskar när de äter..

Sedan har vi fenomenet med en person man hör behöva harkla sig, men inte gör det utan fortsätter att prata... Driver mig till vansinne..

Vilka småsaker i vardagen stör er?
Citera
2026-02-10, 18:52
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Till exempel, någon som är talare, ofta politiker, men jag märker av detta fenomenet mest bland män, de babblar och så blir de tyst i 1 sekund, sväljer och när det öppnar käften igen så måste de göra ett smaskande ljud med munnen, märker även detta bland en hel del youtubers.

Hatar onödiga kropps ljud. Detta gäller givetvis också folk som högljutt smaskar när de äter..

Sedan har vi fenomenet med en person man hör behöva harkla sig, men inte gör det utan fortsätter att prata... Driver mig till vansinne..

Vilka småsaker i vardagen stör er?
Snorare. De som sitter i offentliga utrymmen och snorar. Snyt er
Citera
2026-02-10, 18:54
Medlem
slagskotts avatar
Folk som håller telefonen framför sig i handen när de pratar, ja jag ser att du har en telefon men jag önskar inte att ta del av ditt samtal.

Detsamma gäller invandrare, de snackar så högt att jag undrar varför de ens använder telefon.
Citera
2026-02-10, 18:58
Medlem
zombie-nations avatar
Mina kompisar lägger diskborsten i diskhon. Sedan när man ska diska ligger det fullt med disk ovanpå borsten. Alltid.
Citera
2026-02-10, 19:00
Medlem
Folk som inte stänger toalettlocket innan de spolar. Vidrigt!
Citera
2026-02-10, 19:00
Medlem
Folk som stannar precis ovanför eller nedanför rulltrappan med mobilen i handen

Folk som vinglar till på vägen så man knappt vågar köra om, och när man väl kör om har dom mobilen i handen
Senast redigerad av barbasjev 2026-02-10 kl. 19:04.
Citera
2026-02-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Snorare. De som sitter i offentliga utrymmen och snorar. Snyt er
Ah men ja exakt, fan så irriterande
Citera
2026-02-10, 19:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Första jag kommer att tänkande på är smaskande jag med. Folk som käkar banan i ett i övrigt tyst utrymme är ren tortyr för mig. Folk som snackar med mat i halsen är också påfrestande.
Citera
2026-02-10, 19:20
Medlem
ALLT!
Jag stör mig på allt hos andra människor.
Citera
2026-02-10, 19:21
Medlem
cutepsychos avatar
Folk som kallpratar. Jag vet redan vad det är för väder. Och varför skulle jag säga hur mitt mående är till en random människa, eller något annat för den delen??
Citera
2026-02-10, 19:26
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
ALLT!
Jag stör mig på allt hos andra människor.
Det är väl att ta i?

Jag retar mig på folk som vill vara miljövänliga, men ska dricka kolsyrat vatten med citron.
Väl rent vatten för miljön!

Och kommentera andras inlägg, listtrådar är inte tillåtna.
Citera
2026-02-10, 19:34
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Folk som håller telefonen framför sig i handen när de pratar, ja jag ser att du har en telefon men jag önskar inte att ta del av ditt samtal.

Detsamma gäller invandrare, de snackar så högt att jag undrar varför de ens använder telefon.

Ugh, framförallt när dom håller upp den vågrätt framför trynet och halvskriker mot nederdelen, och självklart telefonen i högtalarläge på högsta volym.

Höll på börja asgarva dock när ett MENAit yngel kom åkandes på en elsparkcykel med sin fina, dyra lur i handen så, och åkte ned för en trottoarkant så telefonen flög sisådär 10m...
Senast redigerad av Sereena 2026-02-10 kl. 19:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in