2026-02-09, 23:34
Medlem
JudeDemokraternas avatar
Går att se videon i länken nedan.

Citat:
AFS-ledaren Gustav Kasselstrand går till frontalattack mot Sverigedemokraterna efter Jimmie Åkessons Israelresa. Han ifrågasätter nu i grunden partiets lojalitet med Sverige och svenskarna.
– Frågorna måste ställas: Har Jimmie Åkesson och SD israelisk finansiering? Eller försöker de få det nu i valrörelsen? säger Kasselstrand i en video som får stor spridning på sociala medier.

Kasselstrand säger:

Citat:
Vad gör Jimmie Åkesson i Israel? Varför reser han till Jerusalem och håller ett antirasistiskt brandtal där han intygar att han är lojal med den sionistiska staten? Varför ställer han sig på huvudet inför Israel och framställer sig själv som en tjänare? Någon som fjäskar, någon som är underkastad en främmande makt? frågar sig Kasselstrand.

Han konstaterar att talet är så "otroligt pinsamt" att han knappt klarar av att se det.

https://www.friatider.se/kasselstrand-kraver-svar-av-sd-ar-ni-finansierade-av-israel

Håller ni med Kasselstrand? Jag tycker att SD blivit misstänkt besatta av Israel. För att inte tala om videon på SD-toppen Alexander Christianssons knäböjande 2024 som nu återigen blivit superviralt.
Senast redigerad av JudeDemokraterna 2026-02-09 kl. 23:38.
Citera
2026-02-09, 23:44
Medlem
trasig-axels avatar
Oj... Har alltid gillat Kasselstrand men jag förväntade mig inte att han skulle sympatisera med ISIS / hamass / Jizzballs. Lägger nog min röst på SD istället för AFS då.
Citera
2026-02-10, 00:04
Medlem
Gäsp afs, tror dom fortfarande att dom kommer att få fler röster än folkpartiet?
Kasselstrand vill bara hamna i rampljuset en stund och komma på sätt att få fler insättningar på sitt personliga bankkonto.
Citera
2026-02-10, 00:10
Medlem
kyrkstockens avatar
Har själv förvånats över förändringen av SD.

JAg ogillar hamas, men denna förändring med knäböjande och Israelbesök är för stor för att den skulle skett organiskt.

JAg misstänker att den finansieras utifrån.

Men Kesselstrand är en tönt.
Citera
2026-02-10, 00:32
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Oj... Har alltid gillat Kasselstrand men jag förväntade mig inte att han skulle sympatisera med ISIS / hamass / Jizzballs. Lägger nog min röst på SD istället för AFS då.
Bra idé dom kommer endå bara får typ 0,2% röster eller något...
Citera
2026-02-10, 00:59
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2026-02-10, 01:06
Avstängd
BombaySaphires avatar
Att SD gör sig till för kroknäsorna är väl inget nytt, men de gör det numera mer och mer ogenerat. Det senaste talet som Åkesson höll i Israel var motbjudande bortom alla anständiga gränser.
Citera
2026-02-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel

Är han nazist?

Varför är han besatt av Israel?
Citera
2026-02-10, 08:15
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Det är fruktansvärd oroväckande och tyder på extremt dåligt omdöme från SD, vi har precis lärt oss att en elit i form av judiska satanister offrar och våldtar barn i syfte att manipulera hela världen via Epstein-filerna.

Att kyssa judar och hänga i Jerusalem kommer döda allt förtroende hos röstare som är under 65 år gamla, det blir dessutom omöjligt att tjäbbla om Sverige först och vad som är bäst för Sverige.

Det kan mycket väl ha dödat deras valrörelse, kyssa judar, knäböja åt den kortväxta garderobsbögen i Tidelaget, det ser inte bra!
Citera
2026-02-10, 08:59
Medlem
-Nederbird-s avatar
Det här kommer inte påverka valutgången i Sverige ett dugg. För lite perspektiv på frågan. Men visst, inte optimalt med SD:s smörande för Israel.
Citera
2026-02-10, 09:05
Medlem
Det är fullt rimligt att ifrågasätta varför en svensk oppositionsledare åker till ett annat land och håller brandtal som låter mer som lojalitetsförklaringar än diplomati.

Oavsett vad man tycker om Israel som stat så är frågan legitim: vilka intressen signalerar man att man företräder, och varför görs det just där, just nu?

När ett parti konsekvent profilerar sig utrikespolitiskt men duckar inrikes problem väcks frågor om prioriteringar, inte om etnicitet. Transparens kring kontakter, nätverk och eventuell extern påverkan är inte ”konspiration” – det är grundläggande ansvar.
Citera
2026-02-10, 10:05
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Det är fullt rimligt att ifrågasätta varför en svensk oppositionsledare åker till ett annat land och håller brandtal som låter mer som lojalitetsförklaringar än diplomati.

Oavsett vad man tycker om Israel som stat så är frågan legitim: vilka intressen signalerar man att man företräder, och varför görs det just där, just nu?

När ett parti konsekvent profilerar sig utrikespolitiskt men duckar inrikes problem väcks frågor om prioriteringar, inte om etnicitet. Transparens kring kontakter, nätverk och eventuell extern påverkan är inte ”konspiration” – det är grundläggande ansvar.

Nu har jag sett Jimmie Åkessons tal på Youtube. Ett mycket bra tal.

Jimmie Åkesson angriper i talet antisemitismen som börjat spridas som ett farligt virus, även i Sverige, av famför allt muslimer.

Judar i Sverige känner sig numera, och är de facto också, hotade till den grad att de sett sig tvungna att lämna landet. Judiska skolan i Stockholm måste ha ständig polisbevakning.

Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har under lång tid varit kritiska till islamistiska organisationer i Sverige som Islamiska förbundet i Sverige och andra organisationer som stöds av bl.a. Muslimska brödraskapet. Jimmie Åkessons tal ser jag som ett stöd åt svenska judar, men också åt judarna i Israel vars land är omgivet av fientliga musimska stater som vill se Israel utplånat. Därför var Jimmie Åkessons tal mycket bra.

Jimmie Åkesson säger i talet att judarna har rätt att försvara sitt land och det är ju en självklarhet. Det islamistiska terrordådet mot judar den 7 oktober 2023 där 1 200 judar dog är bara ett exempel på det muslimska hotet mot Israel ("From the river to the sea")..

Han går dock inte in på Israels strategi för kriget i Gaza utan talet handlar om antisemitismen som måste fördömas precis som han gör. Det finns också många judar i Israel som är kritiska mot bombningarna i Gaza osv.

Jimmie Åkessons tal handlar om antisemitismen som han fördömer. Helt rätt.
Senast redigerad av Comitium 2026-02-10 kl. 10:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in