Gjorde någon uppdatering i mobilen för ett tag sedan. Nu kommer aldrig föreslag om ord fram.på sms. Man får skriva bokatav för bokstav. Hur ändtar man det.
Jag har inte en android. Så ta det jag säger med en nypa salt. Men jag tror det är det här du söker efter. Sidan har bilder också på var du hittar det jag nämner.
Citat:
Hur du aktiverar eller inaktiverar prediktiv textinmatning
För att använda den prediktiva textinmatningsfunktionen går du bara till de prediktiva textinmatningsinställningarna när du öppnar ditt Samsung-tangentbord. Följ stegen nedan för att aktivera eller inaktivera prediktiv textinmatning.
Steg 1. Öppna Samsung-tangentbordet via en meddelandeapp eller webbläsare som kan visa tangentbordet.
Steg 2. Tryck på ikonen Inställningar.
Steg 3. Tryck på reglaget för att aktivera eller inaktivera prediktiv textinmatning.
Nu har jag i och för sig Xperia, Men om jag börjar skriva ett SMS har jag en ikon för inställningar ovanför tangentbordet. Och klickar jag den ikonen kan jag välja först Text Corrections (kör på engelska) och sedan om jag vill ha auto-förslag på ord när jag börjar skriva. Gissar att andra Android funkar liknande?