2026-02-10, 22:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du ser väldigt mycket kollegor som blir kära, och sen undrar du vilka arbetsplatser detta sker på?

En grundregel är, att man aldrig inleder en relation med någon som arbetar på samma arbetsplats. Den dagen det eventuellt tar slut innebär en katastrof.

Fast vadå "grundregel"? Det är ju jättevanligt att träffa någon på just arbetsplatsen. Däremot bör man som underställd vara försiktig med att bli chefens älskarinna, för det brukar alltid sluta med att den underställda får sluta - när förhållandet blir för obekvämt för chefen - trots att det borde vara tvärtom. Å andra sidan finns det chefer som har gift om sig med sin sekreterare (whatever) också, och skaffat nya barn och levt lyckliga tillsammans upp i hög ålder... ALLT som har med kärlek att göra är ett vågspel, eftersom det bygger på känslor som är eller kan vara flyktiga.
Citera
2026-02-10, 22:39
Medlem
vemvisstes avatar
Ja men det blev inte bra, nytt arbete och en truckförare som var så snygg så jag trodde jag försovit mig och drömmde.
Vi fikade och det ena gav det andra, lite sex eller bättre än så bra sex.
När jag blev inbjuden till truckförarens hem så fanns där barn i åldrarna fem och en obstinat tonåring som fullständigt gick in för att utmåla truckföraren som en idiot, vilket var korrekt tack och och lov.
När barnens andra vårdnadshavare kom i sällskap med socialtjänsten för oanmält besök drog jag.
Citera
2026-02-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gripen1993
Hej.

Ser väldigt mkt om kollegor som går och kärat ner sig. Hade varit intressant och veta vilken typ av arbetsplatser och vad för folk som låter sig bli kär i en kollega. Jag tycker det är väldigt märkligt men alla är vi olika såklart. Men alltid lika intressant att följa hehe

Så har ni något smaskigt eller försöker ni förföra någon kollega just nu? Berätta gärna ☺️

Kär? Alldeles för ofta. Ligga med? Alldeles för sällan. Men när det väl händer så gör det underverk för arbetsmoralen och motivationen. När allt kvalar in som förspel är det ju helt plötsligt kul att vara på jobbet.

EDIT: Jag är dock rätt säker på man inte ska ligga under sin lönenivå. Då slipper man HR...
Citera
2026-02-12, 13:33
Medlem
Min brors kusins avatar
Jag fick barn med en kollega Nu håller jag på att bli ihop med den fjärde i raden fast nu är jag pensionär. Vi lärde dock känna varandra när jag fortfarande jobbade.
Citera
2026-03-07, 23:53
Medlem
Ja,tyvärr upp över öronen. Fast jag redan är gift o barn o allt. Mitt livs misstag,antagligen var hon intresserad men inte lika intresserad som jag. Åtminstone visade jag det tydligt tills det dåliga samvetet gjorde sig påminnt. Det enda jag kan säga är att hon vet om det. Men det är historia nu. Jag bara hoppas jag kommer över det för det får mig att må dåligt. Jag skulle nog ha kunnat lämna allt jag hade för henne, så starkt kände jag. Men livet blir sällan som man föreställer sig själv att det ska bli. Tänker fortfarande på henne varje dag tyvärr.
Citera
2026-03-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-kaka
Ja,tyvärr upp över öronen. Fast jag redan är gift o barn o allt. Mitt livs misstag,antagligen var hon intresserad men inte lika intresserad som jag. Åtminstone visade jag det tydligt tills det dåliga samvetet gjorde sig påminnt. Det enda jag kan säga är att hon vet om det. Men det är historia nu. Jag bara hoppas jag kommer över det för det får mig att må dåligt. Jag skulle nog ha kunnat lämna allt jag hade för henne, så starkt kände jag. Men livet blir sällan som man föreställer sig själv att det ska bli. Tänker fortfarande på henne varje dag tyvärr.

Usch
Citera
2026-03-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Funkar kanske på NPC-folk?

Med hjälp av AI så kanske vi blir kära i rätt människor.

Kvinnor säger att man inte träffas på jobbet. Kvinnor är där för att jobba, inget annat.
Det känns obehagligt för kvinnor att kollegan har tänkt på henne på det sättet.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-03-08 kl. 11:55.
Citera
2026-03-08, 14:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-kaka

Du är felinformerad om vad du ska skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Med hjälp av AI så kanske vi blir kära i rätt människor.

Kvinnor säger att man inte träffas på jobbet. Kvinnor är där för att jobba, inget annat.
Det känns obehagligt för kvinnor att kollegan har tänkt på henne på det sättet.

Du kan fortsätta att beskylla någon annan för dina uppsåt. Ni må båda två inte vara så oskyldiga men vi vet också vem som startade det. Fortsätt lägga skulden på din granne.
Citera
2026-03-08, 14:39
Medlem
Klickar man väldigt bra med en attraktiv person så följer det automatiskt att man blir kär. Det är vad som framkallar en förälskelse. Det varken kan eller vill man göra någonting åt.

Och eftersom arbetsplatsen i regel är den plats där man har störst chans att träffa en sådan person så är det den naturligaste saken i världen att man blir kär i en kollega.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in