2026-02-09, 22:24
Medlem
Har blivit kär massa gånger på jobbet. Attraktion och man klicka då är det kört för mig.

Hade en på nuvarande som jag var kär i men jag skiter i det sen hon strula med en annan på jobbet när jag trodde vi hade något. Det dog ganska snabbt då för mig och lite andra saker.
Var också förtjust i en annan också, inte kär men gillade starkt men hon verkar spela något spel så jag har lagt ned det också sedan länge.
Nu finns det ingen på jobbet alla fall och det känns faktiskt skönt.
Citera
2026-02-09, 22:29
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Grundregel? För vem?
Vi träffades på jobbet och har redan varit ihop över 10-årsjubileum tillsammans.
Intressant. Jobbar ni fortfarande tillsammans?
Citera
2026-02-09, 23:04
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Intressant. Jobbar ni fortfarande tillsammans?
Det var 10 år sedan vi jobbade på samma plats.
Citera
2026-02-09, 23:15
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Det var 10 år sedan vi jobbade på samma plats.
Ok tack för svar.
Citera
2026-02-09, 23:21
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kanske inte direkt kollega, men samma företag och samma plats.

Min hustru sedan 35 år.
Citera
2026-02-10, 00:21
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gripen1993
Hej.

Ser väldigt mkt om kollegor som går och kärat ner sig. Hade varit intressant och veta vilken typ av arbetsplatser och vad för folk som låter sig bli kär i en kollega. Jag tycker det är väldigt märkligt men alla är vi olika såklart. Men alltid lika intressant att följa hehe

Så har ni något smaskigt eller försöker ni förföra någon kollega just nu? Berätta gärna ☺️

Att äta och bajsa på samma ställe är en mycket riskabel strategi. Lämna jobbet utanför intima relationer.
Citera
2026-02-10, 07:14
Medlem
Ja. En jämnårig kvinna som hade pojkvän. Han bodde i annan stad, långt bort. Jag ringde henne en gång och frågade om hon vile hitta på nåt nån dag. "Vad hade du tänkt dig?" svarade hon. Vi pratade om att gå på bio och springa tillsammans. Sen kom hon väl på bättre tankar.

En äldre kvinna. En gång hemma hos henne så kände jag spänningen mellan oss. När jag skulle gå tog jag tag i henne och vi började hångla. Inne i sovrummet bredvid tog hon av sig bh:n och jag sög på hennes bröst. "Du är farlig" sa hon.
Hon ville att jag skulle komma dit nån kväll när barnen lagt sig. "Det är skönt att vara kåt" sa hon.
Hon ändrade sig senare. Berättade om en annan man hon låg med när han var i stan. "Jag dras till svin" sa hon.

Sen var det en kvinna jag jobbade med i flera år. Det var plågsamt för hon var underbar och hade pojkvän. Hon är nog min drömkvinna.

Senaste var en mycket yngre kvinna. Jag stötte på henne sen när vi inte längre jobbade ihop. Jag fick nej. De flesta kvinnorna sa att det var fel med sån åldersskillnad och att män ska stöta på kvinnor i sin egen ålder. En bekant sa att man inte kan ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad och att kvinnor i den åldern vill ha jämnåriga. Själv så var hon ihop med en 20 år äldre man när hon var i den åldern. Senare en 16 år yngre man.
Hon sa också att den unga kvinnan inte är intresserad. Hon har aldrig träffat eller pratat med kvinnan.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-10 kl. 07:18.
Citera
2026-02-10, 18:46
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gripen1993
vad för folk som låter sig bli kär i en kollega.

Mja, det är ju inte som att man "väljer" vem man ska bli kär i alla gånger. Men det är väl lätt hänt på en arbetsplats där man träffas ofta och kanske kommer varandra rätt nära osv.

Sen att det kan bli komplicerat karriärsmässigt sett om det börjar strula är ju en sak som gör att man får ta det lite försiktigt. Men vissa tänker kanske inte så, och sen hör det ju till kärleken att bete sig irrationellt då och då.
Citera
2026-02-10, 18:50
Medlem
Svavelbryggas avatar
Aldrig hänt förr, men har blivit det ganska nyss. Tror det har nåt att göra med desperation att göra eftersom appdejting blivit omöjlig.
Citera
2026-02-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Mja, det är ju inte som att man "väljer" vem man ska bli kär i alla gånger. Men det är väl lätt hänt på en arbetsplats där man träffas ofta och kanske kommer varandra rätt nära osv.

Sen att det kan bli komplicerat karriärsmässigt sett om det börjar strula är ju en sak som gör att man får ta det lite försiktigt. Men vissa tänker kanske inte så, och sen hör det ju till kärleken att bete sig irrationellt då och då.

Jag har sett människor skriva att man kan styra vilka man blir kär i. Så det finns tydligen såna människor.
Citera
2026-02-10, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag har sett människor skriva att man kan styra vilka man blir kär i. Så det finns tydligen såna människor.

Funkar kanske på NPC-folk?
Citera
2026-02-10, 22:29
Avstängd
Merwinnas avatar
"låter sig bli"? Det kan ju hända bara. Och särskilt på en arbetsplats, för att man tillbringar så mycket tid där - mer vaken tid än med sin partner. Alla är vuxna, det finns inga småbarn som springer runt och skriker och stör och tar upp uppmärksamheten, det finns gott om tid att prata ifred och lära känna varandra i lugn och ro, med allt mer privata samtalsämnen. Alla försöker uppföra sig normalt och vuxet på arbetsplatsen och visa sina bästa sidor, likaså är alla vanligen rena, med borstade tänder och utborstat hår, snygga kontorskläder, make-up, lite parfym o.s.v..

Hemma går det aldrig att prata ifred p.g.a. sagda småbarn, frun är kanske alltid väldigt utmattad och irriterad när mannen kommer hem från jobbet, och vill att han genast tar barnen så att hon får vila, hon har kanske inte haft tid att ta av morgonrocken och duscha på flera dagar och luktar svett och spädbarnskräks. Sex är det inte tal om.

...och då är det lätt att de erotiska och romantiska känslorna flyttar från frun till kollegan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in