2026-02-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Dottern har fått ADHD diagnos och läkaren verkar skriva ut elevanse till henne utan kolla hur mycket han skrivit ut. Har därför börjat käka elevanse själv och det är ju svingött! Kan man käka det hela livet utan att få såna där ryckningar som gamla amfetaminister har?

Om du följer rekommenderad dos (dvs 1 - 2 st per dag) så lär det inte vara några problem. Det är så små doser.
Citera
2026-02-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Kan säga som så att jag är ren idag men jag gick på herrejösses mängder (verkligen extrema mängder) metamfetamin, amfetamin och andra substanser dagligen i åratal.
Knappt någon sömn och nästan ingen mat.

På slutet innan jag blev tvångsvårdad började jag få lite små problem med ticks som hängde kvar ett tag efter att jag slutat.
Främst ljudkänslighet, käkspänningar, väldigt snabba och ryckiga rörelser men dessa har gett sig nästan helt idag.

Bestående psykiska skador men ingenting som syns fysiskt.

Sånt där tar länge tid att få än man tror. Sköter du sömn och mat och tar kosttillskott, typ magnesium för nerverna så kan du köra på i måttliga mängder typ hela livet.

Det är när du börjar hoppa över måltider och köra dygnslåna race och fortsätter så i åratal som det börjar bli jobbigt för kroppen.

Du kan ta mycket mer än så men det blir oftast inte särskilt nice. Kommer makalöst mycket bieffekter om du höjer dosen för mycket.

Jag shottade en hel burk 30st 70mg Elvanse en gång och det var något av det värsta jag någonsin har varit med om.
Hehe. Jag trodde snuten var påväg att göra husrannsakan så jag tryckte i mig 22st 50mg på en gång, tänkte att jag kunde ha en trevlig stund om jag blev anhållen. Nää det var inget roligt, hallucinerade och så fort jag rörde mig det minsta så sprutade det svett om mig. Förövrigt så har jag missbrukat tjack i 20+ år(ren sen 2 år) och skippat sömn typ varannan dag i snitt i mitt vuxna liv och ser ut som 30 fast jag är över 40 och har inga tjackryckningar eller dyl. Så farligt är det inte, varför vissa blir ser mer slitna ut vet jag inte, men att kedjeröka cigg tycks vara en gemensam nämnare.
Senast redigerad av SingleUnit 2026-02-24 kl. 20:18.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in