2026-02-09, 14:34
Medlem
https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/vara-politiker/magdalena-andersson

Socialdemokraterna vill - som i Malmö - lura folk att man har någon slags relation till vanligt folk.
Förra veckan ringde S till andra inom S som förvånande nog tyckte att S var jättebra.
Det hela filmades och spreds som propaganda under förespeglingen att man pratade med vanligt folk.

Nu gör man motsvarande med brev. Man kommer givetvis skriva till sig själv och presentera brev som tjänar deras agenda.
En ren bluff alltså.

Därför tänker jag att Flashback bör ta deras invit på orden. Skriv era egna brev, redovisa dessa här och så får vi se om någon får sitt brev redovisat till slut.
Jag ställer mig tvivlande till det.

Ska själv skriva ett och kommer posta det här.
Citera
2026-02-09, 14:47
Medlem
Mitt brev:

Citera
2026-02-09, 14:53
Medlem
Svettigutsugares avatar
Hejsan Magdalena.
Jag hoppas att du har så pass mycket självinsikt så att du faktiskt tar och avstår för det här valet och hoppar av som partiledare för att annars ganska hyfsat bra parti.

Vi är många i Sverige som är i stort behov av att regimskifte och därför behöver vi bara ha starka bra kandidater och det betyder alltså att vi gärna ser en bra och stark partiledare och framtida statsminister som kan samarbeta bra med miljöpartiet och med Vänsterpartiet för att vi är nämligen alla väldigt trötta på Tidö. Jag väljer att citera Daniel helldén från Miljöpartiet som sade i agenda precis samma sak som jag - "vi är alla väldigt trötta på Tidö".

Jag hoppas också Magdalena att du sa till att utse en bra efterträdare till dig själv och därför väljer en som är mer socialdemokratisk och inte högborgerlig som dig.

Tillsammans kan vi göra Sverige starkt igen med en bra välfärd inte bara för de rika utan även för de vanliga människorna arbetarna och de sjuka och fattiga.

Ni får jättegärna se till att höja bensinskatten för det är inte meningen att människor ska åka runt i bensinslukande vidunder. Samt vi hoppas också att ni fortsätter att satsa hårt på vindkraftverk och att ni glömmer bort tanken på kärnkraftverk med tanke på miljön.

Med vänliga hälsningar
"Vän av ordning"
Citera
2026-02-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Mitt brev:

Som sagt va !!
Citera
2026-02-09, 15:21
Medlem
Fantens avatar
Jag har sedan länge tröttnat på Timbuktu och hans kulturvänsterism. Men kan ändå inte låta bli att tycka att han redan har gjort det här.

Citat:
Den här texten är mer eller mindre ett brev
Utformad för er o se alla fel och snedsteg
Härmed offentliggör jag min ställning i saken
Introduktionsparagrafen, nu till självaste haken
Har du märkt att fler och fler våldsbrott begås med vapen?
Är du inte säker varför, ta din tid, sov på saken
Nä, vi börjar med att ta oss en titt på det globala
Det totala panoramat svält till terrordrama
Till krig på stor skala till strama lagar och ramar
Ingen moralkaka men stora bolagen saknar
Kärleken för mänskligheten och planeten
Herr statsminister, Ni måste ju vara medveten att:
Den ondskefulle presidenten av USA
Skiter i du och jag, han är Ku Klux Klans
Barnbarnsbarn, han är en giriggam
Berövar alla från New York till Tadjikistan
Den fascistverksamheten som han representerar
Du vet du har ju träffat honom, hängt och diskuterat. (Eller?)
Hade ni trevligt? (Va?) Kom ni fram till något vettigt?
Får man hänga på nästa gång, det hade varit så mäktigt

Dom andra verserna håller jag inte nödvändigtvis med om lika mycket idag.
Citera
2026-02-09, 16:29
Medlem
Glödskals avatar
Hej Magdalena,

Det smärtar att du och ditt parti är så pass kassa att Tidölaget framstod som ett bättre alternativ i förra valet. Ulf hade aldrig blivit statsminister om det inte vore för dig.

/Kungen
Citera
2026-02-09, 16:32
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Hej grinMaggan!

Tänkte du också knäböja och kyssa judar som JÅ & SD har gjort?
Citera
2026-02-09, 17:31
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2026-02-09, 19:49
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Hej Magdalena.

Jag är orolig, här skjuts och sprängs det mest i hela Europa och vanligt folk måste undvika att vistas på vissa platser under vissa tider på dygnet.

Vi har lägst pensioner i hela norden där 7 av 10 pensionärer lever på bidrag idag, och många av dom pensionärerna fick ut en mycket större del i pension än vad kommande pensionärer kommer få. Jag kan inte se annat än att Sveriges skattebetalare kommer få betala delar av nästan alla pensionärers boendekostnad i framtiden.

Vi har fortfarande 40 timmars arbetsvecka medans nordens länder har minskat sin veckoarbetstid, och våra semesterveckor har inte utökats sen 1978.

Och hur ska Socialdemokraterna tackla all arbetslöshet som AI kommer medföra?

Hur och med vilken kapacitet ska ni göra folket rikare?

Mellan 1936-2021 är det 85 år och ni har styrt i 68 av dom åren, varför har ni inte ändrat och gjort folket både rikare och tryggare under alla era 68år vid makten?

Tror du det finns det någon som väljer att flytta till Sverige för våra fina badstränder och fina väder, när nästan alla människor som kommer hit har lämnat något av detta ifrån sina hemländer. Eller tror du att det kan vara så att dom vill ha bidrag och sossarna/vänstern vill ha nya framtida valsedlar?

Magdalena, försöker ni hela tiden se till att minst 50% av Sveriges befolkning ska vara fattig, för att ni ska vinna nästa val?

Svar önskas så jag vet hur jag ska rösta i kommande val.
/Sossen
Citera
2026-02-09, 20:01
Medlem
Saltkatts avatar
Hej Magda!

Sluta lajva högerspöke, återgå till vanlig hederlig medmänsklighet och släpp in V i regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in