2026-02-09, 14:32
Medlem
Jag har alltid varit lite misstänksam. Men senaste veckan trillade poletten ner.
Min morbror har varit död i 35 år men bättre sent än aldrig.

Han var ointresserad av tjejer och hade bara en enda manlig kompis livet igenom.

Hela beteendet var suspekt.
Detta var på den tiden det var en skam att vara bög så det är förståeligt att det doldes.

Nu när denna saken är utredd vill jag fråga er:

Har ni någon gammal släkting som var bög och som det hychades om?
Idag är det ingen skam så jag frågar om sådant som ligger lååångt bak i tiden.

Hur kändes det att få veta att ni har/hade en bög i släkten?
Citera
2026-02-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarochSprutar
Jag har alltid varit lite misstänksam. Men senaste veckan trillade poletten ner.

Han var ointresserad av tjejer och hade bara en enda manlig kompis livet igenom.

Detta var på den tiden det var en skam att vara bög så det är förståeligt att det doldes.

Ja, hade också en morbror som var homosexuell. Han tog livet av sig på 70-talet.

Av alla mina morbröder var han den enda morsan tyckte om (han var inte ett alkat svin som de övriga). Mormor pratade dock aldrig om sin son som att han var homosexuell - han bodde med "sin kompis".

Synd att jag aldrig fick träffa honom och att han fick ett sådant tragiskt slut på livet.
Citera
2026-02-09, 15:27
Medlem
En död äldre släkting, jag kände inte honom jättebra men han kändes isolerad de få gånger jag träffade honom, han ville inte bli störd och kunde få utbrott om han stördes. Men det var på äldre dar. På yngre dar hörde jag att han var snäll, hjälpsam och social.

En människa är en människa oavsett. För min egen del får du vara vad du vill så länge ingen skadas och du behandlar andra med respekt.
Citera
2026-02-09, 22:57
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarochSprutar

Jag antecknar ivrigt i min journal att din morbror var bög. För att svara på frågan i topic - inga kända bögar bland släkt, vänner och bekanta. Förresten en vän till en vän på Söder i Sthlm var bisexuell fick jag veta... Trevlig kille, best of both worlds tydligen...
Citera
2026-02-09, 23:20
Medlem
Hade aldrig tolererat att någon i min släkt vars/är bög. Hade direkt kapat alla band med min släkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in