2026-02-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nja, jag skulle nog säga att om läser i random tråd i FB så är inlägg nr 2 3 och 4 "dumförklarande" i 90% av trådarna? Finns stor laddning personer här som anser sig vara skapelsens krona och FB är verktyget för att visa det, i verkliga livet vågar de inte.

Däremot kommer FB-trådarna ofta fram till bra konsensus och löser problem efter ett tag, det finns många smarta tänkare här. Man måste bara ignorera de som är här för sin egen skull.

Hmm nu kanske jag dumförklarade jag TS.

Det håller jag inte med om. Såklart kommer det alltid finnas troll på internet, men jag tycker flashback är avsevärt mycket bättre. Speciellt när det kommer till ekonomifrågor. Men jag rör min bara i kanske 10-15% av ämnena här.
Citera
2026-02-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Håller med TS i mångt och mycket. Både Reddit och Flashback har ibland en del troll som bara vill skapa "dålig stämning" eller som angriper vem som helst "bara för att". Vet ej riktigt vart detta beteende kommer ifrån från början?

Hade samma personer debatterat "live i verkligheten" så kanske de varit mera "blyga" och mera "lyhörda" för varandras åsikter eller "faktakunskaper"?

Tror internet har lett till att folk blivit mera raljerande och allmänt tuffa och otrevliga, men kanske har jag fel trots allt?

Kul tråd förövrigt, med många kloka tankar.
Det kan vara som du säger, att folk är blyga / fega i verkligheten och inte vågar diskutera där. Då tar man till internet och väljer såklart sidan med röstfunktion för lite extra egoboost.
Citera
2026-02-10, 12:28
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparsamOd1n

Har även blivit varnad av en moderator då jag kritiserade hans påhopp hos en 18 årig kille om att han är dum i huvudet som frågade vad skillnaden mellan ett ISK och AF konto var PÅ EN EKONMISUB.

Är det fler som ser detta mönster eller är jag galen?

Varför tror ni att det är såhär? - Själv tror jag att det är pga upp och nedröstfunktionen, samt karmasystemet dom har.

Svenska reddit är komplett hopplöst . Snarstuckna snöflingor med div. mentala problem.

Därför går man till engelskspråkiga Reddit om man vill ha en vettig upplevelse. Hövligheten är påtaglig, Modereringen tar bort alla part poopers med en gång. effektivare än Flashback
Citera
2026-02-14, 10:36
Medlem
moralhoras avatar
"Gå och dö" fick mig bannad i tre dagar.

Nu tänker jag sitta här och bara filosofera.
Citera
2026-02-15, 13:07
Medlem
godboys avatar
Jag är inte något fan av Reddit, tycker sidan har en dålig översikt och är svårnavigerad. Nu har jag i o f bara varit inne och läst lite några enstaka gånger, sen så tycker jag den verkar enormt jävla PK. Den engelska varianten har jag dock funnit lite vettiga saker på. På den svenska sidan tycker jag det sällan verkar vara något flyt i diskussionerna.

Jag gillar Flashback skarpt. Lättnavigerad, generellt rätt bra flyt i diskussionerna. Sen finns det i o f ett antal idioter som spammar sin skit i trådarna emellanåt, men det är bara att strunta i. Vissa underforum är ju bättre än andra av lätt insedda orsaker. Generellt upplever jag att det går bra att diskutera i Fordon, dator, ekonomi, bostäder osv. De som inte funkar så väl är väl politik där det snabbt blir pajkastning och ensidigt, relationer är också en forumdel som kan vara lite lurig - blir lätt att alla kvinnor är dumma för jag får inte ligga. Samhälle kan funka bra, men om det är något nytt stort brott så brukar tråden gå fort att den är blir extremt spretig.

När det gäller moderatorerna här på Flashback så upplever jag generellt att de efter förutsättningarna gör ett gott jobb. Visst har man väl fått en och annan varning som nog inte varit riktigt befogad, men det orkar jag inte bry mig om.

Sen tycker jag tonen är bättre på Flashback än Reddit. Visst att de mest korkade idiotförklaras och att det ibland idiotförklaras för mycket men vanligtvis tycker jag trådarna håller hyfsad nivå.

Jag tycker att Flashback är ett viktigt inslag i sociala media träsket, tror det är viktigt att man kan känna sig anonym och diskutera i vissa lägen.
Citera
2026-02-20, 11:57
Medlem
Nu hänger jag inte på ekonomiska subreddits. Besöker sällan r/Sweden, inte pga nån mentalitet eller beteende eller så. Oftast är det bara inte särskilt intressanta saker där. Så läser hellre om annat i andra subreddits.

Det finns faktiskt vettiga subreddits, där folk är trevliga och hjälpsamma. Så nej, folk tar inte varje chans att dumförklara varandra, nitpicka etc jämt och överallt på Reddit.

Finns problem på Flashback med. Vet inte om det generellt sätt är högre nivå på Flashback än på Reddit. Beror kanske mer på enskilda trådar etc.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in