2026-02-08, 22:32
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvqPnK/hog-chef-pa-statligt-bolag-korde-bil-med-2-45-promille
Citat:
En chef på ett statligt bolag körde på E4 med 2,45 promille alkohol i blodet.

Vid ett vägarbete krockade han med en sopbil.

– Jag började dricka och fick inte stopp på det hela, säger mannen i polisförhör.

Citat:
I polisförhör berättar han själv om händelsen.

– Jag har ett tungt och stressigt jobb (...). Den 15 maj missade jag ett flyg och satte mig i loungen på Arlanda och sedan minns jag inte så mycket mer.

Chefen berättar att han har problem att hantera alkohol och tidigare har behandlats för sin alkoholism.

Polisens förhörsledare undrar vad mannen gjorde i loungen på Arlanda.

– Jag började dricka och fick inte stopp på det hela. Minns att jag var trött och ville hem och sova. Jag körde sakta för att komma hem. Det jag minns sedan är att jag vaknar upp på S:t Görans sjukhus. Jag har sporadiska minnen men inget över hela händelsen.

Får skyddstillsyn. Skedde i maj 2024. Vem?
Citera
2026-02-08, 22:33
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvqPnK/hog-chef-pa-statligt-bolag-korde-bil-med-2-45-promille

Kan man inte slå sönder knäskålarna på honom åtminstone, så att fanskapet inte kan köra bil längre?

Ja, vem är han???
Citera
2026-02-08, 22:36
Medlem
Masingas avatar
Varför är detta en "extra" nyhet nu på AB?
Citera
2026-02-08, 22:39
Medlem
skogs08s avatar
Känns som att brottslighet, rattfylleri och allmänt fiffel ökat markant bland både politiker, myndighetschefer och andra mer välbärgade delar av befolkningen.

Eller är det bara media som blivit bättre på att rapportera dylikt?
Citera
2026-02-08, 22:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

oj oj oj oj

Det var ett väldigt snällt straff.
Skillnad på människa och människa tydligen.
Citera
2026-02-08, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Känns som att brottslighet, rattfylleri och allmänt fiffel ökat markant bland både politiker, myndighetschefer och andra mer välbärgade delar av befolkningen.

Eller är det bara media som blivit bättre på att rapportera dylikt?

Jag tror det ökat, man bryr sig inte, men sen har det också börjat bli socialt accepterat med uthängningar i media nu.
Det gjorde man inte för 10 år sedan.
Citera
2026-02-08, 22:52
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jag tror det ökat, man bryr sig inte, men sen har det också börjat bli socialt accepterat med uthängningar i media nu.
Det gjorde man inte för 10 år sedan.

Vad snackar du om? Han har inte hängts ut och HIV-mannen var på bild på varenda löp på 90-talet.
Citera
2026-02-08, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vad snackar du om? Han har inte hängts ut och HIV-mannen var på bild på varenda löp på 90-talet.

Men det är klart att de gjort det. De vet sedan att flashback-tråd skapas om namn hängs ut.
Citera
2026-02-08, 22:56
Medlem
Med denna historik så skall man inte vara chef
Det lär väl komma fram vem det ör
Citera
2026-02-08, 23:55
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Men det är klart att de gjort det. De vet sedan att flashback-tråd skapas om namn hängs ut.

samma sak för 10 år sedan. Du har fel.
Citera
2026-02-09, 00:26
Medlem
Så han är en sedan tidigare känd alkoholist. Som inte kan kontrollera sitt drickande. Tidigare behandling har tydligen inte hjälpt. Blir det lyxrehab utanför Norrköping igen eller?

Hur har han fortfarande körkort? Han måste vara någon jävligt viktig person i den statliga chefscircusen. Om de tillåts ha en chef som samtidigt är alkoholist som super så mycket att han inte minns någonting.

Vi får väl hoppas att det inte är på någon myndighet där de har hemliga handlingar. För han bara skriker säkerhetsrisk.
Citera
2026-02-09, 00:33
Medlem
Indraget körkort och fängelse eller väntar man först tills han kört på en person?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in