Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Detta du kallar trams existerar ju för över 80% av världens befolkning som är troende, så lite ödmjukhet kring vad som är sant och inte hade passat här.
Nej det existerar inte för någon i världen. Det är påhittat trams och det är överbevisat med modern vetenskap att det inte existerar. Det får man lära sig om i den allmänna skolan idag så nog om sånt trams.
När det gäller samhället så handlar det inte om ödmjukhet. Det handlar om vad som är rätt och fel. Rätt är att gud inte finns eller har funnits. Vi måste hålla det på en vuxen, mogen nivå när vi talar om samhället, Public Service och skattepengar. Så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Men nu gjorde du precis som jag skrev - du skrev att kristendomen har dödat miljarder genom tiderna. Det stämmer inte. Det har varit kristna människor som har gjort det. Kristendomen är inte en levande entitet som kan döda folk. På samma sätt som att Tyskland inte är en levande entitet som dödade judar. Däremot var det tyska människor som gjorde det.
Det promotas i den hemska boken. Det ska dödas, det ska plågas, kvinnor ska straffas, bögar ska dödas etc. Det är hemskt och sådana texter måste förbjudas.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Men jag förstår vart du kommer ifrån och jag raljerade om liknande saker som dig förr i tiden. Men med insikt i att religion är något som hjälper folk med svåra problem att må bättre och komma till rätta i livet igen, så jag tycker det känns rätt sunt och viktigt att några gudstjänster kan få ta plats i P1.
Religionen hjälper inte någon den kidnappar människans sinne och begåvning och håller människan sövd från verkligheten. Lite som att vissa gav upp och accepterade sitt öde med att vara fast i något jävla ägg i The Matrix. Samhället ska aldrig acceptera det. Sånt skadligt måste vi vuxna konsekvent sortera bort.