2026-02-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic

Jag är i klinte varje dag dude.

Stackars. Jag beklagar. Låter inte kul.
Citera
2026-02-13, 11:02
Medlem
Citat:

Tycker det är otroligt fult att innan vi vet ETT SKIT uttala såna saker mot både föräldrarna och flickan.

Lugna dig. Jag talar i tämligen allmänna ordalag om de villkor ALLA tonårsföräldrar har att förhålla sig till när de släpper ut sina omyndiga barn bakom ratten på en begränsad bil.

Men okay, nu när du nämner det:

Citat:
Och hur vet du att den här tjejen inte varit ansvarstagande?

Tja..

1. Hon körde faktiskt ihjäl en människa.
Hon gjorde det. Det går liksom inte att komma runt det faktumet.

2. Hon klarar inte av ett förhör efteråt.

Det där är starka indikatorer på att tjejen varken var redo att axla ansvaret att köra begränsad bil som omyndig - eller redo för konsekvenserna när något händer.

Det kan möjligen vara så att tanten trillat ihop av vilken anledning som helst och därpå blivit överkörd av 17-åringen - men även det är något som en fordonsförare måste kunna hantera.

Citat:
Hur vet du att hennes föräldrar inte övervägt och gjort en bedömning att deras dotter är så förberedd en 15åring kan vara?

Hon var väl 17 när det hände?
...och inte i speciellt bra skick nu efteråt.
Hur tycker du själv att utgången blev?

Citat:
Läser du tråden talar flera dessutom om att familjen är ansvarstagande och att med högsta sannolikhet inte va trimmad och att om den va det var det inget föräldrarna hade någon som helst kunskap om

Ah! Där kom den: Brasklappen.

Du, om tjejen nu mot förmodan skulle ha tagit sig förbi spärrarna - själv eller med kompisars hjälp, vad säger det då om moral, respekt och ansvarskänsla i familjen?
Senast redigerad av boboboxbox 2026-02-13 kl. 11:37.
Citera
2026-02-13, 15:08
Medlem
Du försökte själv maska i ett namn där en tjej blev utsatt för sexuellt övergrepp på barn osv, för då var du nyfiken. Nu när du själv har namnet, då ska det hållas på. Din nyfikna…

Mo* k*rlsson

Citat:
Håller helt med dig.

Både att hon är minderårig och att vi inte alls vet vad som hänt är just varför jag inte tänker gå ut med hennes namn som vissa efterfrågat.
Vi får låta polisens undersökning ha sin gång först ÅTMINSTONE.

Från vad jag hört ryktes vägen så fördes tjejen till psykiatrin. Vet inte alls om det va så men om hon blev inlagd där skulle det förklara att hon inte är hörd med.
Citera
2026-02-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ja för båda inblandade plus anhöriga.

Även OM tjejen kollat i telefonen så lär hon inte direkt må bra av detta - hon lär vara märkt för livet.
Hon har ju oavsett inte kört på damen med vilja.
Hon är inte en person som planerat och genomfört ett mord .
Hon är en ung tjej utan full utvecklad hjärna som isf gjort ett jävligt korkat val (tror vi alla någon gång kollar telefonen bakom ratten och om denna dam dessutom hade problem med hörsel kan hon ha missat bilen och plötsligt tagit ett steg ut i vägen - då går det JÄVLIGT FORT om man dessutom sneglar på luren precis då. Även om man inte gjort det kan det smälla).

För att inte tala om hennes föräldrar….
Nej fy det här är bara en fruktansvärd historia för alla

Hörsel eller ej - i nutid är det säkrast att se sig om - elbilar låter inte mycket.
Citera
2026-02-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

Det där är starka indikatorer på att tjejen varken var redo att axla ansvaret att köra begränsad bil som omyndig - eller redo för konsekvenserna när något händer.

Det kan möjligen vara så att tanten trillat ihop av vilken anledning som helst och därpå blivit överkörd av 17-åringen - men även det är något som en fordonsförare måste kunna hantera.

Bättre att vara en som skyller ifrån sig och sedan fortsätter att köra som om inget hänt?
Det finns ju den typen också.
Citera
2026-02-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0kerchips
Du försökte själv maska i ett namn där en tjej blev utsatt för sexuellt övergrepp på barn osv, för då var du nyfiken. Nu när du själv har namnet, då ska det hållas på. Din nyfikna…

Mo* k*rlsson

”Där en tjej blev utsatt för sexuellt övergrepp på barn”?
Har jag bett om namnet på en minderårig (under 15 dessutom?) som blivit utsatt för övergrepp menar du?
Isf va de jävligt fucked up av mig och jag ber om ursäkt för det.
Generellt brukar offer inte direkt intressera mig så jag vet inte riktigt vilket fall du pratar om eller varför jag isf va nyfiken på hennes namn - men som sagt såklart fel av mig då
Citera
2026-02-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Lugna dig. Jag talar i tämligen allmänna ordalag om de villkor ALLA tonårsföräldrar har att förhålla sig till när de släpper ut sina omyndiga barn bakom ratten på en begränsad bil.

Men okay, nu när du nämner det:

Tja..

1. Hon körde faktiskt ihjäl en människa.
Hon gjorde det. Det går liksom inte att komma runt det faktumet.

Ah! Där kom den: Brasklappen.

Du, om tjejen nu mot förmodan skulle ha tagit sig förbi spärrarna - själv eller med kompisars hjälp, vad säger det då om moral, respekt och ansvarskänsla i familjen?

Jag säger inte varken det ena eller andra.
Jag säger det igen: VI VET INTE. Och då tycker jag det är fult att sitta och beskylla både tjejen och dessutom föräldrar för både det ena och andra.
Citera
2026-02-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Instämmer med föregående talare, du snackar så jävla mycket skit. Det gullas extra mycket med flickebarnet, framför man ett fordon på 1,5-2 ton så ska man bannemig stå till svars för sina handlingar och inte gömma sig i kjoltyget på mamsegull.

Vem är det som gullar menar du?

OM det nu är så att hon är på psykiatrin så tycker jag det är ett ganska tydligt tecken på att hon fattar allvaret och klandrar sig själv.
Samt att föräldrarna INTE gullar med henne och låtsas som att inget hänt
Citera
2026-02-14, 03:15
Medlem
Citat:
Vem är det som gullar menar du?

OM det nu är så att hon är på psykiatrin så tycker jag det är ett ganska tydligt tecken på att hon fattar allvaret och klandrar sig själv.
Samt att föräldrarna INTE gullar med henne och låtsas som att inget hänt

Det är i så fall föräldrarna som har kört dit henne din dumma jävel. Låt henne hunsas på stadens torg för helvete och låt henne stå till svars för sina handlingar. Tror du hon kommer få göra det inne på psykiatrin bland psykologer,pedagoger och annat trams?
Citera
2026-02-14, 07:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Helt otroligt att lekstugan med A-traktorer får fortsätta trots alla problem särskilt senaste åren.
I princip allt annat förbjuds eller begränsas om det anses missbrukas men inte A-traktorer, väldigt märkligt.

Vila i frid
Ja, för det har aldrig skett någon olycka där fordon varit inblandade genom tiderna.
Kanske man borde förbjuda alla fordon. Det räcker väl med häst och vagn
Tanten var ändå åttio och slapp ligga med massa slangar och maskiner i sig som en grönsak och att någon arab hade kommit och torkat henne i arslet var fjärde dag .
Tanten dog med stövlarna på, säkert utan större lidande. Knall och fall , en vikingabortgpng som många säkert önskar sig istället för att leva i plågor de sista åren. Nu är hon ibland valkyriorna.

Jävligt synd om den unga tjejen dock som knappt påbörjat sin resa i livet att ha detta hängandes över sig.
Tantens släktingar borde söka upp henne och ge henne sin förlåtelse och en blombukett.
Citera
2026-02-14, 10:38
Medlem
Helt sjukt att dessa epa traktorer är lagliga men vuxna människor får inte röka en joint i hemmets lugna vrå.
Citera
2026-02-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja, för det har aldrig skett någon olycka där fordon varit inblandade genom tiderna.
Kanske man borde förbjuda alla fordon. Det räcker väl med häst och vagn
Tanten var ändå åttio och slapp ligga med massa slangar och maskiner i sig som en grönsak och att någon arab hade kommit och torkat henne i arslet var fjärde dag .
Tanten dog med stövlarna på, säkert utan större lidande. Knall och fall , en vikingabortgpng som många säkert önskar sig istället för att leva i plågor de sista åren. Nu är hon ibland valkyriorna.

Jävligt synd om den unga tjejen dock som knappt påbörjat sin resa i livet att ha detta hängandes över sig.
Tantens släktingar borde söka upp henne och ge henne sin förlåtelse och en blombukett.

Vilket idiotiskt resonemang!

Tanten var inte i sämre skick än att hon vid 82 års ålder fortfarande bodde hemma och hon kunde ju uppenbarligen ta en söndagspromenad på egen hand.

Hon kan mycket väl haft 10 år kvar. Min morsa blev 97 utan slangar i kroppen eller demens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in