2026-02-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det spelar ingen roll men det vimmlar inte av av gångtrafikanter på vintern i den delen av Klintehamn
och inte i den åldern. Nu vet jag inte exakt hur det ser ut JUST där men områdets karraktär är
industriområde ( flisfabrik ) och Industrihamn med tillhörande båtplatser för allmänheten.

Läs igenom tråden så ser du att flera som bor där har sagt att JUST DÄR går det mängder av människor varje dag mellan promenadstråk, pensionat, café, restaurang, båtplatser.
Det här är på de allmänna vägarna runt om inte inne på området för flisen eller industrihamnen
Citera
2026-02-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Läs igenom tråden så ser du att flera som bor där har sagt att JUST DÄR går det mängder av människor varje dag mellan promenadstråk, pensionat, café, restaurang, båtplatser.
Det här är på de allmänna vägarna runt om inte inne på området för flisen eller industrihamnen

Ja, kanske juni - augusti.

Inte i nu mitt i vintern.
Citera
2026-02-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ja, kanske juni - augusti.

Inte i nu mitt i vintern.

Jo.
Nu mitt i vintern med.
Inte lika många men det är väldigt sällan tomt på gångare/cyklister även nu när man är där ute mitt på dagen.
Citera
2026-02-11, 18:13
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1443651
Citat:
En A-traktor sågs köra upp mot 100 kilometer i timmen på Gotland under onsdagsmorgonen.

– En polispatrull använde ljud och ljus för att få fordonet att stanna men när A-traktorn inte gjorde det började polisen följa efter, säger polisens presstalesperson Anna Lärk.

Ungefär 50 minuter senare fick polisen stopp på fordonet och kunde kontrollera de två personerna. Då hade den kört från strax norr om Visby till norra delen av Gotland.

Föraren, en 16-åring, anmäls för grov vårdslöshet i trafik och grov olovlig körning.
Det går tydligen vilt till på Gotland när det körs A-traktor.
Citera
2026-02-11, 21:37
Medlem
zkumbollens avatar
Rattsurfare 99 %

Kika in i nästa epa ni ser ute

Där sitter ynglingen med mobilen i näsan, tiktok, snapchat och insta

Istället för att titta framåt och vara uppmärksam
Citera
2026-02-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
Rattsurfare 99 %

Kika in i nästa epa ni ser ute

Där sitter ynglingen med mobilen i näsan, tiktok, snapchat och insta

Istället för att titta framåt och vara uppmärksam

Yngling? Apropå vad?
Citera
2026-02-11, 22:33
Medlem
Kebabkas avatar
Jävla hemsk historia..
Citera
2026-02-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Jävla hemsk historia..

Ja för båda inblandade plus anhöriga.

Även OM tjejen kollat i telefonen så lär hon inte direkt må bra av detta - hon lär vara märkt för livet.
Hon har ju oavsett inte kört på damen med vilja.
Hon är inte en person som planerat och genomfört ett mord .
Hon är en ung tjej utan full utvecklad hjärna som isf gjort ett jävligt korkat val (tror vi alla någon gång kollar telefonen bakom ratten och om denna dam dessutom hade problem med hörsel kan hon ha missat bilen och plötsligt tagit ett steg ut i vägen - då går det JÄVLIGT FORT om man dessutom sneglar på luren precis då. Även om man inte gjort det kan det smälla).

För att inte tala om hennes föräldrar….
Nej fy det här är bara en fruktansvärd historia för alla
Citera
2026-02-12, 10:28
Medlem
Citat:

Jag skall in på återvinningen som ligger i samma område på söndag - får kolla om det är folk
ute på promenad
Citera
2026-02-12, 11:24
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ja för båda inblandade plus anhöriga.

….

För att inte tala om hennes föräldrar….
Nej fy det här är bara en fruktansvärd historia för alla

Verkligen!
Vilket trauma

Jag har varit väldigt positivt inställd till EPA-kulturen eftrrsom jag tänkt att det måste vara så kul för ungdomarna.
Naivt.
Har tänkt att ”det är bättre än att de sitter hemma och isolerar sig framför datorn”
Faktum är att frontalloberna inte är färdigutvecklade förrän 25-27-årsåldern så EPA-ungarna kommer göra dumma och omdömeslösa saker i trafiken precis som de kommer göra andra misstag ..

Jäkla ungar jag hade önskat att skötte sig bättre (nu snackar jag generellt och inte bara i detta fall)
Citera
2026-02-12, 19:06
Medlem
Kalliss avatar
Är föraren hörd nu av polisen, eller daltas det med föraren?
Vilket kön har föraren, vad det en kille eller tjej som framförde fordonet?
Citera
2026-02-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Är föraren hörd nu av polisen, eller daltas det med föraren?
Vilket kön har föraren, vad det en kille eller tjej som framförde fordonet?

Föraren, en 17 årig tjej, är ännu inte hörd. Oklart varför, polisen vill inte säga något om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in