Citat:
Ursprungligen postat av
Upper7112
Någon som har lite erfarenheter att dela med sig av gällande försäljning av varor på torghandel eller vid event som typ marknader med mera. Har fått tillgång till en försäljningsvagn (en släpvagn) och tänker att jag ska bedriva någon form av lättare verksamhet på marknader i sommar och vid event.
Men vet inte vart och hur jag börjar, vilka tillstånd som krävs och sådär. Om det ens är värt mödan för pengarna man eventuellt kan få in. Någon som har lite erfarenheter som kan dela med sig?
Tänker inte att jag ska bli rik på detta eller något, utan mer som en extra inkomst vid sidan av mitt ordinarie heltidsarbete för att få lite extra pengar.
Orterna varierar tänker jag. Från Uppsala och söder om det, ner till Malmö.
Innan ni kan förvänta er relevanta svar så krävs uppgift om några väsentliga detaljer:
Företag, förutsätter att ni redan har ett företag eftersom ni införskaffat vagnen, om inte, börja med det!
Vilka tillstånd som erfordras beror mycket på om det är någon form av livsmedel som skall tillhandahållas eller andra produkter. Med livsmedel avser jag i första hand sådant som är avsett att inmundigas direkt på plats, korv, glass eller liknande, inte något som är förpackat för hemtagning.
Slutligen, är det planer på att kunna stå på allmän mark vid något torg eller endast vid marknader och motsvarande?