Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Min första tanke är konfrontera men det lär nog inte sluta så bra. Då jag känner det finns inget som kan ursäkta beteendet. Man vill ju helst ha en bra relation till sina granne så oavsett hur jag gör så kommer det inte bli bra.
Chatgpt säger att jag inte ska konfrontera utan samla bevis för att anmäla då det går under ofredande/försök till intrång.
I min förra lägenhet så hade jag också en granne som försökte komma in i min lägenhet flera gånger man han var alkoholist så jag brydde mig inte så mycket.
Oklart om min granne pundar, har mental störning eller om han försöker råna mig eller våldta mig. Obehagligt är det och förbannad är jag.
Har tidigare pratat med han så alkoholist tror jag inte han är men han kanske säkert ha det jag nämnde ovan.
2ggr har jag vart med om det när jag vet att det är han, men någon har känt på dörren flera gånger när jag försöker sova så jag misstänker att det är han också, då jag bara har han och 1 till granne.
Hur hade ni gått tillväga?
Försök och ta upp det när ni ses i trappen, helst i en skämtsam ton.
Exempelvis; Var du ute och festade igår och gick vilse i trappen?
Du försökte gå in i min lägenhet igårkväll.
Jag vet att det var du eftersom bla bla bla.
Kanske sätta en kamera i kikhålet så man kan se vad som händer, och ev spela in det för eget bruk?