2026-02-08, 13:11
Medlem
Ja jag förstår att ingen kommer tro mig men jag tål verkligen inte elektricitet över längre tidsperioder. Och jag är systemutvecklare!!!

Det går bra i början men över tid blir jag trött, får utslag, med mera..

Detta har helt förstört min karriär och möjlighet att ta mig vidare i livet, så nu behöver jag tips på annat att göra som inte involverar datorer eller annan elektronik.
Citera
2026-02-08, 13:22
Medlem
kalkryggars avatar
Det du borde göra är att ta dig till sjukvården och få det utrett ordentligt eftersom det inte finns något som heter elallergi. Om du kan få ordning på vad som är ditt egentliga problem så kan du också få hjälp mot det och så kan du jobba vidare som systemutvecklare.

Det borde väl vara den bästa lösningen för dig?

Men om du helt enkelt vill jobba med något som inte involverar datorer och sånt så finns det väl hur mycket jobb som helst som kan passa dig. Men det låter mer som att du kanske är en sån där filur som borde flytta ut i en stuga på landet där du lever helt off grid.

Men jag råder dig att istället få ordning på dina mentala problem som är de som ställer till det för dig.
Citera
Medlem
StorFetAnkas avatar
Du har inte funderat på att det här med trötthet, utslag och andra problem kan bero på nåt helt annat? T.ex näringsbrist.
Citera
Medlem
Elallergi är en psykosomatisk åkomma och finns inte "på riktigt". Symptomen du känner är däremot verkliga men de beror på någonting annat än elektromagnetism.

Det kanske är kroppens sätt att tala om för dig att du egentligen borde jobba med något helt annat.

Fjällguide?
https://aredalensfhsk.se/fjallguide/
Citera
2026-02-08, 13:36
Medlem
Kennethkvartings avatar
Du ska starta en firma där du tar på dig skogsröjning på korta avrop, dvs att skogstjänstemannen kan ringa dig när det är PANIIIIIIIK med en röjning. Det går inte att misslyckas.

Du får ha extra avskärmad tändkabel på röjsågen bara.
Citera
2026-02-08, 14:03
Medlem
The Crashs avatar
Funderat på att gå till en psykolog?
Nej, inte läkare. Psykolog.

Ang. jobb så ska du jobba med det du tycker är roligt och mår bra av. Prioritera din välfärd framför lönen. Då ska du se att din "allergi" försvinner
Citera
2026-02-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
* Plocka svamp//blåbär

* Puttifrånkorv i någon hamn

* Durkslav

Lycka till..

Tack för tipsen.
Jag kankse får kontakta någon bärplockarbaron till sommaren.
Citera
2026-02-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det du borde göra är att ta dig till sjukvården och få det utrett ordentligt eftersom det inte finns något som heter elallergi. Om du kan få ordning på vad som är ditt egentliga problem så kan du också få hjälp mot det och så kan du jobba vidare som systemutvecklare.

Det borde väl vara den bästa lösningen för dig?

Men om du helt enkelt vill jobba med något som inte involverar datorer och sånt så finns det väl hur mycket jobb som helst som kan passa dig. Men det låter mer som att du kanske är en sån där filur som borde flytta ut i en stuga på landet där du lever helt off grid.

Men jag råder dig att istället få ordning på dina mentala problem som är de som ställer till det för dig.

Jag är öppen för att mina problem kan vara psykologiska men det finns inget som tyder på det. Efter psykologsamtal och tester har man inte hittat några fel och jag fungerar i alla andra sammanhang. Aldrig haft psykos.
Senast redigerad av traningsnarkomanen 2026-02-08 kl. 14:28.
Citera
2026-02-08, 14:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Jag är öppen för att mina problem kan vara psykologiska men det finns inget som tyder på det. Efter psykologsamtal och tester har man inte hittat några fel och jag fungerar i alla andra sammanhang. Aldrig haft psykos.

Eller så är det något annat. Det vi vet med 100% säkerhet är att det inte rör sig om något som kallas för elallergi i alla fall. För det finns inte.

Mitt råd. Kräv av en läkare att hen gör en ordentlig utredning så det går att komma fram till vad det är som är problemet.

Vad säger sjukvården att dina symptom beror på?
Citera
2026-02-08, 14:42
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ja jag förstår att ingen kommer tro mig men jag tål verkligen inte elektricitet över längre tidsperioder. Och jag är systemutvecklare!!!

Detta har helt förstört min karriär och möjlighet att ta mig vidare i livet, så nu behöver jag tips på annat att göra som inte involverar datorer eller annan elektronik.
Men suck, låter mer som du inte vill arbeta, bara vara hemma å titta på tv.
Men har hört att lite kvicksilver i maten kan göra susen.
Lycka till
Citera
2026-02-08, 15:26
Medlem
Kolla upp brainretraining. Du kan ha ett nervsystem fast i "fight and flight". När ens nervsystem konstant larmar om fara kan det ge upphov till en mängd obehagliga symtom. Jag blev helt återställd från post covid genom att träna om hjärnan.

Citat:

Citera
2026-02-08, 15:35
Medlem
Som tidigare sagt i tråden så finns det inget som heter elallergi. Dina symptom kan mycket väl vara riktiga men du är inte allergisk mot el. För det går inte att vara. Rekommenderar dig att läsa på om ämnet, finns mycket bra material att låna på biblioteket gällande allergi.
Elöverkänslighet på wikipedia.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in