2026-02-08, 13:11
Medlem
Ja jag förstår att ingen kommer tro mig men jag tål verkligen inte elektricitet över längre tidsperioder. Och jag är systemutvecklare!!!

Det går bra i början men över tid blir jag trött, får utslag, med mera..

Detta har helt förstört min karriär och möjlighet att ta mig vidare i livet, så nu behöver jag tips på annat att göra som inte involverar datorer eller annan elektronik.
Citera
2026-02-08, 13:22
Medlem
kalkryggars avatar
Det du borde göra är att ta dig till sjukvården och få det utrett ordentligt eftersom det inte finns något som heter elallergi. Om du kan få ordning på vad som är ditt egentliga problem så kan du också få hjälp mot det och så kan du jobba vidare som systemutvecklare.

Det borde väl vara den bästa lösningen för dig?

Men om du helt enkelt vill jobba med något som inte involverar datorer och sånt så finns det väl hur mycket jobb som helst som kan passa dig. Men det låter mer som att du kanske är en sån där filur som borde flytta ut i en stuga på landet där du lever helt off grid.

Men jag råder dig att istället få ordning på dina mentala problem som är de som ställer till det för dig.
Citera
Medlem
StorFetAnkas avatar
Du har inte funderat på att det här med trötthet, utslag och andra problem kan bero på nåt helt annat? T.ex näringsbrist.
Citera
Medlem
Elallergi är en psykosomatisk åkomma och finns inte "på riktigt". Symptomen du känner är däremot verkliga men de beror på någonting annat än elektromagnetism.

Det kanske är kroppens sätt att tala om för dig att du egentligen borde jobba med något helt annat.

Fjällguide?
https://aredalensfhsk.se/fjallguide/
Citera
2026-02-08, 13:36
Medlem
Kennethkvartings avatar
Du ska starta en firma där du tar på dig skogsröjning på korta avrop, dvs att skogstjänstemannen kan ringa dig när det är PANIIIIIIIK med en röjning. Det går inte att misslyckas.

Du får ha extra avskärmad tändkabel på röjsågen bara.
Citera
2026-02-08, 14:03
Medlem
The Crashs avatar