2026-02-08, 06:40
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/person-skjuten-av-polis-i-sala
Citat:
Polisen i Sala sköt under lördagskvällen en man i 30-årsåldern vid ett ingripande, rapporterar VLT.

Mannen fördes till sjukhus men blev inte allvarligt skadad.

Larmet inkom till polisen runt klockan 20.30 på lördagen.

– Vi var där tillsammans med sjukvården då det rörde ohälsa. I samband med detta uppstod en situation som medförde att polisen avlossade sitt tjänstevapen, säger Fredrik Lindström, befäl vid polisens regionledningscentral, till tidningen.

Vad som utlöste situationen är ännu okänt.
Någon som vet mer?
Citera
2026-02-08, 06:49
Avslutad
Verka knappt blivit skadad, snuddade nog.

- Han fick åka till sjukhus för omplåstring och mår efter
omständigheterna bra, säger befäl Anders Holm.

https://www.tv4.se/artikel/722m1ZPE6Enn7taFsFi9De/man-skjuten-av-polis
Citera
2026-02-08, 07:33
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
En man ska ha rökt en joint på sin balkong och polisen öppnade då eld mot mannen.

Barnrumpa, det står ju klart och tydligt att det var ett psykfall och att man var där för att hjälpa sjukvården/ambulansen.
Sluta knarka och lär dig läsa.
Citera
2026-02-08, 07:34
Medlem
buddy99s avatar
Nationella insatsstyrkan inkallad.
Citera
2026-02-08, 08:39
Medlem
Skjuten i lilltån och lpt?
Citera
2026-02-08, 10:42
Medlem
Tortellis avatar
Polisen sala! Tillåt mig att småle. Har man sett uppställningen av dessa Poliser så förstår ni. Rädda Poliser är farliga Poliser. Det är här Elpistolen ska användas .
Citera
2026-02-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Polisen sala! Tillåt mig att småle. Har man sett uppställningen av dessa Poliser så förstår ni. Rädda Poliser är farliga Poliser. Det är här Elpistolen ska användas .

Ok
Citera
2026-02-08, 11:03
Medlem
Vem var det som blev skjuten då? Är det ingen som vet?
Citera
2026-02-08, 12:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derellov
Vem var det som blev skjuten då? Är det ingen som vet?
Precis, ingen som vet?
Var det på Salberga?
Citera
2026-02-08, 12:12
Medlem
Faltas avatar
Ganska ovanligt med skjutningar i dessa orter i Västmanland. Det står dåligt mående! Någon som har problem med nerverna som blivit hotfull! Finns det någon från orten Sala som vet något? Egentligen så är det tragiskt om det är en "vanlig " kille som mår dåligt, men nu är det flashback och lite nyfiken blir iallafall jag.
Citera
2026-02-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Ganska ovanligt med skjutningar i dessa orter i Västmanland. Det står dåligt mående! Någon som har problem med nerverna som blivit hotfull! Finns det någon från orten Sala som vet något? Egentligen så är det tragiskt om det är en "vanlig " kille som mår dåligt, men nu är det flashback och lite nyfiken blir iallafall jag.
Det är inte första gången ett psykfall skjuts i Sala. Har för mig att den förre avled.
Citera
2026-02-08, 13:53
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är inte första gången ett psykfall skjuts i Sala. Har för mig att den förre avled.
Ja det har du rätt i. Tror att det var ca 5år sedan och den killen fick 5 skott i bröstkorgen. Men han hade hotat polisen och hade någon attrapp i handen och var påverkad. Men det här var ju tydligen en kille som mådde dåligt, undrar varför en polis beslutar att använda sitt tjänstevapen! Något måste ju ha hänt, fast det kommer ju fram förr eller senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in