2026-02-07, 23:06
Medlem
Som rubriken lyder.. Vem/Vilka är misstänkta?

Och vem var de polisen grep 30/1 endast klädd i kalsonger på Vintergatan runt 18:50?
Citera
2026-02-07, 23:10
Medlem
Bidens avatar
Vilken amatör, varför sköt han inte polisen om han ändå hade tillgång till vapen?
Citera
2026-02-08, 03:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-A

Och vem var de polisen grep 30/1 endast klädd i kalsonger på Vintergatan runt 18:50?

Länkar och citat från nyheten annars lär tråden kastas.
Grattis annars till ditt första inlägg efter nästan 20 år som medlem.
Citera
2026-02-08, 12:37
Moderator
Parongatans avatar
Det finns ännu inget underlag eller annat som styrker händelsen.

Låser tråden tills vidare.

/Moderator
Citera
2026-03-07, 23:45
Moderator
Parongatans avatar
Tråden kan vakna till liv igen, då en källa för händelsen har sett dagens ljus.

Det är Nya Ludvika Tidning som bland annat skriver följande:

Citat:
En man i 35-årsåldern greps i Smedjebacken misstänkt för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott. Detta efter en husrannsakan i hans bostad. Mannen är inte den enda misstänkta personen i målet.

/Moderator
Citera
2026-03-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Tråden kan vakna till liv igen, då en källa för händelsen har sett dagens ljus.

Det är Nya Ludvika Tidning som bland annat skriver följande:

/Moderator

R#b/n
Citera
2026-03-08, 14:09
Medlem
En månad senare väcks åtal i ett liknande fall mot en man i 40 års åldern från Ludvika. Någon som vet om dessa två hänger ihop? Jag gjorde en tråd och efterfrågade info om det som hände ludvikabon...

Citat:
Jag hörde på P4 idag, Men när jag sökte så fanns det inte en endaste artikel om vad det handlade om.
11:30 sändningen P4 dalarna.
Hittade dock en artikel som är en månad gammal om ett tillslag i Smedjebacken, med en 35åring. Där det också står att denna inte är den enda misstänkta i målet. Tänker om åtalet kommer från denna händelse?
https://www.nyaludvikatidning.se/2026-02-05/vapen-och-stora-mangder-knark-hittades-vid-polisinsats-i-bostad/ (Smedjebacken)

Det skall vara narkotika, fem vapen och flera hundratals patroner i åtalet mot mannen i 40 års åldern från Ludvika. Någon som vet mer?
Det var alltså en nyhetssändning på P4 dalarna som sändes den 4e mars vid 11:30. Men det finns ingen artikel alls om det. Men åtalet påminde en del om det som skedde i Smedjebacken en månad tidigare.
Citera
2026-03-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-A

Fråga 1: N^^o Fr*nzen
Fråga 2:Sp*mp*
*=a
Eller finns det några bättre förslag?
Citera
2026-03-13, 15:05
Medlem
Det ska ha varit ännu ett tillslag i Smedjebacken den 6/3. Kan vara kopplat till detta. Nån som vet mer?
Citera
2026-03-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
En månad senare väcks åtal i ett liknande fall mot en man i 40 års åldern från Ludvika. Någon som vet om dessa två hänger ihop? Jag gjorde en tråd och efterfrågade info om det som hände ludvikabon...

Det var alltså en nyhetssändning på P4 dalarna som sändes den 4e mars vid 11:30. Men det finns ingen artikel alls om det. Men åtalet påminde en del om det som skedde i Smedjebacken en månad tidigare.
Den 5:e mars hittade jag nyhetsinlägget. Känns osäkert på om de har med varann att göra.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/2752248
Citera
2026-03-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsvarinte
Fråga 1: N^^o Fr*nzen
Fråga 2:Sp*mp*
*=a
Eller finns det några bättre förslag?

Stämmer bra på båda
Citera
2026-03-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsvarinte
Den 5:e mars hittade jag nyhetsinlägget. Känns osäkert på om de har med varann att göra.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/2752248
Ja, jag tänkte mest om det kunde ha ett samband med att han skulle vara en av dom misstänkta vid ingripandet månaden innan. Och att man då väkt åtal... Men ja, skit samma. Jag mailade tingsrätten men fick ingen hjälp då jag inte har något namn eller mål nummer.

Jag fattar inte vart det kommer ifrån, inte en endaste artikel ju. Jätte skumt... bara ett inslag på några sekunder i P4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in