2026-02-07, 21:00
Medlem
Jag blev magsjuk och svimmade på väg till apoteket och sen instängd på hotellrum utan internet och dålig ac (orkade precis gå mellan säng och toa)

en annan snyftis
Citat:
Vi fick nu svar till ARN från Ving, och de står fast vid samma linje som tidigare. De frånsäger sig allt ansvar. Enligt dem handlar det bara om ”magsjuka”, och eftersom inte tillräckligt många blivit sjuka så menar de att inget fel har begåtts vid mat eller vattenhantering. De är vi som klen😑
Men oavsett om ARN i slutändan skulle gå på Vings linje känns det ändå bra att vi har markerat, stått upp för oss själva och sett till att informera. Det är viktigt för oss och kan kanske vara bra för andra resenärer. 🧳
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02gpxe84NnEjVzoq6dav JaqqJ7xQFsVPbdkQeaKZKQ4afxkSFGqjwGGPJ1Zbz8oKC3l&id =61572148048812
Drömresan blev en mardröm: ”Fick flyga hem med blöja”
https://www.gd.se/2026-02-05/dromresan-blev-en-mardrom-fick-flyga-hem-med-bloja/

Rapporterades om en färja med nån brun epidemi utanför norge i veckan har inte hört nån update
Senast redigerad av hitler-gg 2026-02-07 kl. 21:21.
Citera
2026-02-07, 21:10
Medlem
S.O.Stolps avatar
Familjen Tholléns efterlängtade semesterresa till Egypten förvandlades till en mardröm när fyra av sex i familjen insjuknade i vad de misstänker var matförgiftning.

Nu har de anmält researrangören Ving till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, och kräver full återbetalning.

Idioter.

Jag flyger f.ö. alltid med blöja. Just in case.
Citera
2026-02-07, 21:13
Medlem
Så de menar att det är resebolagets fel att de blev magsjuka? I så fall skulle alla kunna utnyttja detta för att få tillbaka pengarna för resan.
Senast redigerad av Newton555 2026-02-07 kl. 21:18.
Citera
2026-02-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Familjen Tholléns efterlängtade semesterresa till Egypten förvandlades till en mardröm när fyra av sex i familjen insjuknade i vad de misstänker var matförgiftning.
Jag misstänker att hela familjen druckit juice med is, ätit sallad på samma restaurang eller tagit en glass på något café.

Vad fan, turistmage är kanske matförgiftning, men sånt får man räkna med och vara extremt försiktig när det börjar närma sig hemfärd. Och så har man packat ner Loperamid.

Själv anser jag att alla flygresor över två timmar är de värsta.
Citera
2026-02-07, 21:52
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Lol, måste ju vara en drömvinst att 2 i sällskapet inte åkte på en magsjuka i Egypten.
Citera
2026-03-03, 21:47
Medlem
svengörans avatar
Att man blir magsjuk är ju något man får räkna med när man reser till länder som Egypten.
Är svenskar dumma i huvudet på riktigt eller är det många som aldrig varit utomlands förut och tror att allt är som hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in