2026-06-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imorgonkanske
Hörde du mormodern i rätten eller vart kan man få fram dessa uppgifter? Är det mormodern eller Emma (MGM) som kom från ett fint och bra hem menade hon?

Ja, dessa narcissistiska drag går i rakt nedstigande led och inte ovanligt inom adoptivfamiljer.

Nej hon vittnar ej, det är från förundersökningen
Citera
2026-06-15, 22:41
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
För en som inte orkar bläddra igenom alla sidor, vad heter den misstänkta mamman, samt finns det bild på henne?
*mma n*goych*va
*=E

Bara sök på namnet så får du upp bilder på den vidriga människan.
Citera
2026-06-15, 22:58
Medlem
Som förskollärare själv förstår jag inte hur personalen på förskolorna inte slog larm eller uppmärksammade att något inte stod rätt till. De pratar så gott om Emma i förhören. Hade jag haft barnet på min förskola hade jag agerat och kontaktat förskolechefen som i sin tur borde kontaktat soc.
Citera
2026-06-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Men tror ni normalt funtade och emotionellt stabila personer hade fostrat en sådan sociopat? Något är fel även med dem, tyvärr. HELA Emmas barndom skedde inte innan 4 års ålder?! Ok adopterad och med grova trauman, men även resten av uppväxten (dvs. i Sverige med föräldrarna/morföräldrarna) kan inte ha varit helt frisk och sund.

Dom har daltat med henne, hon har fått och får allt hon pekar på genom manipulation.
Citera
2026-06-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anyaellerd
Finns alltid anledningar till att inte vilja höras mot familj. Dessutom tror jag inte - och här kan jag kanske ha fel, men att inget av det som sagts i FUP i förhör med dem kommer att stärka åklagarens sakframställan eller ändra utfal i domen. Och i FUP framgår det tydligt att de hade noll vetskap om vad deras manipulativa, fruktansvärda och hemska adoptivdotter sysslade med. Det framgår snarare att de ville träffa henne, SMS från mormor som frågade Emma om flickan hade regnskor m.m. till förskolan vilket Emma svarar kort och kallt tillbaka med ett "nä" på. Antagligen har de varit väldigt naiva i en del avseende (vilket också framgår i FUP om att betala hennes räkningar, p-böter (till en bil som stod på dem vilket innebar att inkasso-krav kom hem dit). De har också hämtat lilla flickan på förskolan flera gånger i veckan.
Om de vetat vad Emma sysslat med och inte agerat hade jag så klart inte skrivit det jag gör.

Så trots att hon enligt dig inte ska ha vetat ett skit om flickans situation gick mormor ändå i god för att barnbarnet inte lämnades ensam när hon blev tillfrågad av soc..? Där hade hon ett ansvar, istället för att ljuga/hitta på svar som fick dem att släppa ärendet. Hon värdesatte fasaden mer än sitt eget barnbarn..
Citera
2026-06-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
BVC slår inte larm om föräldrar avbokar tider eftersom det är helt frivilligt, sista besök sker vid 5 år efter det tar skolhälsovård över, dessutom hade det skickats remisser för utredning gällande npf hos annan instans .

De gör visst anmälningar vid uteblivna besök, särskilt om det upprepas. Å framför allt om BVC gjort en remiss på NPF-utredning men som inte kan genomföras utan måste läggas ner på grund av att de verksamheterna omöjligt kan få tag på mamman..

En eventuell anmälan avgörs inte på om verksamheten är frivillig eller obligatorisk.. Även förskola är frivilligt och personalen på både BVC och förskola har lika stor skyldighet att anmäla som skolpersonal och andra från obligatoriska verksamheter.
Citera
2026-06-15, 23:45
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Riktigt vidrig psykopat till morsa alltså. Har pressat mig igenom FUPen och bara blivit mer och mer förbannad.

Stackars det där försvarslösa lilla barnet som bara ville ha en trygg punkt och sina föräldrar som alla andra. Men möttes av en iskall slyna som stängde in sig på toaletten det första hon gjorde och lät barnet stå utanför och hoppas att mamman skulle se henne sedan. Ligga i sin säng helt ensam med en surfplatta upptryckt i huvudhöjd som hon behövde somna till. Bli så understimulerad av sin egen mamma att hon istället börjar lära sig engelska för att hon tittar så mycket på Youtube.

Den där pojkvännen Viktor skulle jag vilja tvångssterlisera också.
Ah fyfan det var tungt att läsa denna fup.
Stackars lilla flicka det gjorde ont att se henne bara gå runt där ensam.
Som om det inte räckte så fick hon brinna inne.
Kan vi skicka ut detta adopterade missfoster och bryta medborgarskapet? Eller är det försent?
Citera
2026-06-15, 23:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelisa92
På vilken sida finns fupen i denna flaschbacktråd?
https://gofile.io/d/iXGqBo
Citera
2026-06-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wvq44a/en-person-dod-i-brand-i-goteborg

Någon som vet mer?

Vem var den andra personen?

Misstänker att flickan har tänt på avsiktligt för att elda sig ut i frihet eller tom för att ta livet av sig ...istället förolyckades hon.

Vilken ofattbar tragedi! Fruktansvärt på alla sätt, jag finner inga ord.

Var mamman drogberoende, sexberoende, läkemedelsberoende?

Har mamman autism? Vilka diagnoser har mamman?

Hur i helvete kam man lämna sitt barn, det finaste som finns.....? Obegripligt..
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2026-06-15 kl. 23:56.
Citera
2026-06-16, 00:02
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Vart kan man se detta?

FUP som länkas här. Finns en drös med bilder sista sidorna.
Citera
2026-06-16, 00:12
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vem var den andra personen?

Misstänker att flickan har tänt på avsiktligt för att elda sig ut i frihet eller tom för att ta livet av sig ...istället förolyckades hon.

Vilken ofattbar tragedi! Fruktansvärt på alla sätt, jag finner inga ord.

Var mamman drogberoende, sexberoende, läkemedelsberoende?

Har mamman autism? Vilka diagnoser har mamman?

Hur i helvete kam man lämna sitt barn, det finaste som finns.....? Obegripligt..

Jag tror snarare flickan lekte med tändaren och det startade branden.
Citera
2026-06-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Jag tror snarare flickan lekte med tändaren och det startade branden.

Eventuellt men tror att det kan ha varit en medveten handling för att få komma ut och springa/leka fritt...

Tror flickan ville ut och leka, upptäcka, få trygghet & kärlek, träffa vänner osv

Att ge sitt barn en ipad borde vara straffbart i sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in