2026-06-13, 12:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mygan16
https://www.facebook.com/share/1BZvxx2wom/
Tack!
Många bilder på en flicka. Är det D som dog?

40 dagar utan dig, min lilla skatt...
Jag saknar dig mer än ord kan säga.
Hoppas du är på en bättre plats och har frid.
Herre, förlåt och vila hennes själ. Må hon finna ljus och evig vila.
Du kommer att leva i mitt hjärta för alltid. Vila i frid, min ängel.
Jag älskar dig för alltid. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Är det om D?

Pappan borde haft D verkar det som.
Hur gick det med katter i branden? Dog eftersom MGM skaffar hund efter branden?
Senast redigerad av gofigur 2026-06-13 kl. 12:17.
Citera
2026-06-13, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var inte BVC som avskrev flickan utan andra instanser som de remitterats till för att utreda npf där besök avbokats flera gånger , till sådana utredningar är det kö så avbokar man besök gång på gång så får man börja om med ny remiss .

Men hon fortsatte att besöka BVC eller? Avbokar man allt o knappt går på fsk så klingar ju varningsklockorna
Citera
2026-06-13, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tack!
Många bilder på en flicka. Är det D som dog?

40 dagar utan dig, min lilla skatt...
Jag saknar dig mer än ord kan säga.
Hoppas du är på en bättre plats och har frid.
Herre, förlåt och vila hennes själ. Må hon finna ljus och evig vila.
Du kommer att leva i mitt hjärta för alltid. Vila i frid, min ängel.
Jag älskar dig för alltid. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Är det om D?

Pappan borde haft D verkar det som.
Hur gick det med katter i branden? Dog eftersom MGM skaffar hund efter branden?

Ja dom klarade sig inte heller
Citera
2026-06-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Men hon fortsatte att besöka BVC eller? Avbokar man allt o knappt går på fsk så klingar ju varningsklockorna
Troliigen är det så vanligt i Biskopsgården att mödrar uteblir så att man inte agerar. Risk för hot, hembesök uteslutna då är det ännu mer risk för hot. Kom ihåg LVU-kampanken som fortfarande pågår i vissa kretsar.
Citera
2026-06-13, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Troliigen är det så vanligt i Biskopsgården att mödrar uteblir så att man inte agerar. Risk för hot, hembesök uteslutna då är det ännu mer risk för hot. Kom ihåg LVU-kampanken som fortfarande pågår i vissa kretsar.

Jo å på barnens bekostnad låter vi oss skrämmas
Citera
2026-06-13, 12:40
Medlem
Citat:
Jo å på barnens bekostnad låter vi oss skrämmas
Undrar hur många barn som far rejält illa i dessa områden, där alla samhällets skyddsmekanismer slagits ut.
Citera
2026-06-13, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Undrar hur många barn som far rejält illa i dessa områden, där alla samhällets skyddsmekanismer slagits ut.

Ja några lär det finnas, och även i andra områden
Citera
2026-06-13, 13:14
Medlem
Citat:
Är inte så många besök på BVC när barn nått en viss ålder , Någon kontroll per år för att se om barnet växer som det ska samt kontroll för att se om det nått vissa milstolpar i utveckling avseende motorik , språkutveckling samt syn och hörselkontroll vid viss ålder .
Citera
2026-06-13, 13:43
Medlem
Har läst hela fupen men obduktionsrapporten saknas och andra relevanta analyser av händelseförloppet.

Någon som har dessa aktbilagor? Eller ens läst denna info?
Citera
2026-06-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Mamman hade lämnat två cigarettändare och en braständare framme i dotterns rum, plus en stor kökskniv inom räckhåll för dottern.
När hon upptäckte på kameran att det brann i dotterns rum, väntade hon lugnt över en timma innan hon behagade åka hem, sen väl hemma dröjde det ytterligare ca en halvtimme innan hon larmade 112. Vilken någorlunda normal förälder som helst hade omedelbart ringt 112, och sen kastat sig i bilen och kört hem i en sån situation.
Jag personligen tycker att detta är mer än oaktsamhet.
Det känns mer och mer planerat, som att hon ville att detta skulle hända.

Vad jag kunde läsa i fupen så de 3 tändarna som mamman visste om (de hon pratar om i förhören) hittades i det skåp hon berättar att de skulle vara i. Det skåpet har även barnlås.
Finns foto på dem i fupen.

Men sedan verkar flickan ha hittat 3st till. De hittades i brandresterna i hennes rum. Två av dessa var cigarettändare, de känns osannolikt att hon lyckats använda. Tror mer på den ’braständaren’ med knapp.
Citera
2026-06-13, 14:09
Medlem
Någon som har fupen som kan dela?
Citera
2026-06-13, 14:14
Medlem
Låser in sitt barn i barnets rum som för övrigt är försett med såväl barngrind och kompostgaller. Lämnar potta under sängen och en skål spagetti. Åker iväg till sin pojkvän där hon spenderar natten. Är som vanligt när hon noterar rök på kamerabilderna, tar sig tid innan hon åker. Först lång tid senare larmar hon 112 när hon har hunnit hem, har säkert bytt om till pyjamas då.

I barnrummet återfinns 3 tändare

Snacka om att gillra en dödsfälla för sitt barn, få det att se ut som en tragisk olyckshändelse.

Många graverande omständigheter som talar emot en olycka.

Sådana människor ska inte ha barn, de ska sitta inlåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in