2006-09-08, 21:36
Medlem
freeriderXIIs avatar
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=12284&number=111413

Citat:
Migration och flyktingar
Vi tror inte på konstlade gränser, utan har en vision om fri in- och utvandring, där människor har rätt att bosätta sig och verka var helst de önskar.

Vi accepterar inte att den rika världen sätter upp höga murar mot dem som tvingats fly.

Vi vill att Sverige går före internationellt genom att lägga fram en plan för att på sikt införa fri invandring. Vi vill att Genèvekonventionen tillämpas på ett bredare sätt så att även natur- och miljökatastrofer samt krig räknas in som skäl för asyl.

Detta ska kompletteras med en generös flyktingmottagning. Sverige är ett land där våra egna invånare tidigare har tvingats fly för att söka lycka och förutsättningar för ett värdigt liv på annat håll. Det är därför inte rimligt att Sverige idag förvägrar andra människor den möjligheten.

Rätten att söka asyl är en mänsklig rättighet. Människor som har sökt sig till Sverige ska ha rätt att få sin sak prövad i domstol. Sverige och övriga Europa behöver en mer human, solidarisk och rättssäker flyktingpolitik.

Vad tycker ni miljövänner ute på internet om detta är fri invandring ? bra politik för Sveriges björnar och bävrar,
Citera
2006-09-08, 21:40
Medlem
Daineas avatar
Jag brukar hata (mp), men här har dom uppenbarligen hittat ett guldkorn: Det är en mänsklig rättighet att bo där man vill.
Citera
2006-09-08, 21:41
Medlem
ChristianXs avatar
Jag är för invandring, under förutsättning att den som invandrar har arbete och kan försörja sig själv.

Skillnaden mellan min inställning och den som Miljöpartiet står för här, och även Vänsterpartiet i stor utsträckning gör, är att det alltid är någon annan som ska betala. Skatteinkomster är alltid obegränsade i deras värld, det är lite som Jesus och hans fiskar, det som några få har räcker till hur många som helst. För själva har ju dessa miljöpartister knappast tänkt att betala...
Citera
2006-09-08, 21:42
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Jag brukar hata (mp), men här har dom uppenbarligen hittat ett guldkorn: Det är en mänsklig rättighet att bo där man vill.

Jag förutsätter att du då också anser att det är en mänsklig skyldighet att försörja sig själv?
Citera
2006-09-08, 21:44
Medlem
Ja dom kan ju börja med att tala om hur dom ska finansiera det hela.

Fri invandring och medborgarlön Elpris på 100kr kwh Bensinpris på 100kr litern?

Kan dom inte hålla sig till att krama något träd i stället
Citera
2006-09-08, 21:46
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Jag förutsätter att du då också anser att det är en mänsklig skyldighet att försörja sig själv?

Nej, om någon föredrar att svälta så är det dennes rätt att göra så...
Citera
2006-09-08, 21:48
McFrosts avatar
Citat:
Nej, om någon föredrar att svälta så är det dennes rätt att göra så...

En helt bidragsfri värld då, med andra ord?
Citera
2006-09-08, 21:49
Medlem
Röker miljömupparna på varje dag? Såg att de låg 4-procentsspärren i senaste opinionsundersökningen...

Hade det varit ett seriöst politiskt parti så hade jag förordat skottpengar på dessa individer, men det är svårt att ta dem på allvar.

Jag förespråkar fri utvandring för miljöpartister. Då skulle få hitta en egen försörjning och dessutom så skulle övergreppen mot barn minska i Sverige.
Citera
2006-09-08, 21:50
Medlem
Daineas avatar
Citat:
En helt bidragsfri värld då, med andra ord?

Precis. Men det är nog en utopi då vi saknar folkligt stöd för den sortens samhälle...
Citera
2006-09-08, 21:53
McFrosts avatar
Citat:
Precis. Men det är nog en utopi då vi saknar folkligt stöd för den sortens samhälle...

Ja, folket är visst drabbat av något som tydligen benämns som empati och medmänsklighet.
Citera
2006-09-08, 21:55
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ja, folket är visst drabbat av något som tydligen benämns som empati och medmänsklighet.

Så det är mer "medmänskligt" att skicka tillbaka människor som riskerar att torteras och mördas än att neka folk bidrag?
Citera
2006-09-08, 22:01
Medlem
I teorin så låter det bra, men det funkar helt enkelt inte i praktiken. Så länge vi inte vill förvandla Sverige till ett u-land iaf.

Sverige behöver inte mer invandring. Vi har redan sett alla nackdelarna. Inte för att invandrare är sämre, problemet är ju kulturkrockarna. Om invandrare varken kan assimileras eller ens integreras under den nivån vi har nu, varför ska vi göra det möjligt för obegränsad invandring.

Globalisternas mål är att separera nationer till multikulturer för att på så sätt förbereda folket på unionsstyre(t.e.x EU, AU, PAU, CIS medmera) som sedan övergår till en världstat. A new world order som Bush sade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in