2026-02-07, 08:55
Medlem
Fleavmoes avatar
I NWT idag. Någon som vet mer?

https://www.nwt.se/2026/02/07/campingutflykt-slutade-dramatiskt-kvinna-raddad-av-bilister-6f196/
Citera
2026-02-07, 09:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
I NWT idag. Någon som vet mer?

https://www.nwt.se/2026/02/07/campingutflykt-slutade-dramatiskt-kvinna-raddad-av-bilister-6f196/

Ut med något citat så inte tråden kastas.

Mannen ska i alla fall var 56 såg jag.
Citera
2026-02-07, 09:07
Medlem
Yardballs avatar
Lång text bakom betalväggen, här är en del av den:

Citat:
Det var i mitten av augusti 2024 som kvinnan och mannen, som då var ett par, åkte på en campingutflykt till Brattforsheden.

De slog läger och gjorde upp eld. Enligt kvinnan hade det redan under färden dit varit tjafsigt i bilen.

Enligt mannen drack kvinnan så mycket att hon nästan blev redlös och inte kunde stå eller gå ordentligt. Alla hennes skador menar han har hon orsakat själv genom att trilla i brasan och över cyklarna de hade med sig.

Citat:
Den 56-årige mannen döms nu därför för misshandel och olaga hot till fängelse i ett år. Han ska även betala skadestånd till kvinnan på drygt 36 000 kronor.
Citera
2026-02-07, 09:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yardball

Var de turister eller hemmahörande i Värmland? Jag kan tyvärr inte läsa pga betalväggen?
Citera
2026-02-07, 09:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Skulle de ut och campa och cykla i februari, men först köra bil och supa?
Citera
2026-02-07, 10:24
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Skulle de ut och campa och cykla i februari, men först köra bil och supa?
Men jösses.
Det var i mitten av augusti 2024
Citera
2026-02-07, 10:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Men jösses.
Det var i mitten av augusti 2024
Vadå "jösses". Eftersom inget finns mer än en meningslös låst länk, inte heller via archive.is, så läste jag googels ai-sammanfattning "En campingutflykt i Filipstads kommun slutade dramatiskt när en kvinna tvingades fly för sitt liv efter att ha utsatts för grovt våld . Händelsen inträffade i början av februari 2026 och har lett till en förundersökning om försök till mord". Eftersom du uppenbarligen har mer info, leverera det då - i ett försök att rädda tråden från 0.02.
Citera
2026-02-07, 10:52
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vadå "jösses". Eftersom inget finns mer än en meningslös låst länk, inte heller via archive.is, så läste jag googels ai-sammanfattning "En campingutflykt i Filipstads kommun slutade dramatiskt när en kvinna tvingades fly för sitt liv efter att ha utsatts för grovt våld . Händelsen inträffade i början av februari 2026 och har lett till en förundersökning om försök till mord". Eftersom du uppenbarligen har mer info, leverera det då - i ett försök att rädda tråden från 0.02.

Missade du inlägget nr 3 ?
OM detta skulle ha hänt i februari, skulle då en dom komma redan i februari, helt osannolikt.
Vem fan campar i februari.
Prova googla, campingutflykt till Brattforsheden
Citera
2026-02-07, 13:05
Medlem
PainfulVacuums avatar
Står det nånting om hur de kunde bevisa att mannen gjort det och att hon faktiskt inte ramlat själv på fyllan (som mannen hävdar)?
Citera
2026-02-07, 13:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Nånting på pappret som låter så oskyldigt och faktiskt till och med riktigt mysigt kan alltså sluta med så hemska anklagelser.

Människan i viss bemärkelse är bra destruktiv.

Dagens ros går till våra bilister.
Citera
2026-02-07, 13:40
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yardball

Enligt mannen drack kvinnan så mycket att hon nästan blev redlös och inte kunde stå eller gå ordentligt. Alla hennes skador menar han har hon orsakat själv genom att trilla i brasan och över cyklarna de hade med sig.

Jag har faktiskt varit med om något liknande. Min alkisfarsa hade en alkiskärring som höll på så där. Hon brukade bli våldsam mot farsan och mot oss, men vi var äldre tonåringar och kunde värja oss. Så klart blev farsan dömd till slut av hennes självförvållade kaos.
Citera
2026-02-07, 13:46
Medlem
IceEyess avatar
Men annars så var semestern trevlig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto