2026-02-07, 08:35
Medlem
GodTon-podden släpps varje fredag i två varianter: en lång betalversion och en kortare med reklaminslag. I går inträffade dock en mindre ”incident” med avsnitt 374 – någon förväxlade ljudfilerna, vilket ledde till att den långa versionen fick reklam och släpptes i gratisfeeden, medan den korta hamnade hos poddens abonnenter.

Sådant händer, men just det här avsnittet är lite speciellt. Hanif var nämligen särskilt angelägen om att hans resonemang om frun Linneas psykologikurs inte skulle finnas i gratisversionen. (”Hanif, säg ingenting som gör det jobbigt för mig.”)

Ett exempel, cirka 55:40 i gratisfeeden:
Hanif: ”Nu hoppas jag att vi är i den slutna delen av vår sändning. Linnea har börjat plugga psykologi. De gör grupparbeten nu. Några är okej, men vissa kan inte ens kommunicera … du skulle inte kalla dem alfabetiserade.”
Per: ”Skämtar du med mig?”
Hanif: ”Nitton komma sju! Jag kommer att följa hennes utbildning noga nu. Någonting är katastrofalt ruttet här.”

Det som hörs kan knappast tolkas på annat sätt än att relationsexperten Hanif idiotförklarar Linneas kurskamrater och sågar kursen jäms med fotknölarna.

Eller vad tycker ni?

Vid 07-tiden i dag, lördag, låg den långa gratisversionen fortfarande kvar hos Spotify, Apple, Acast, PodNews, PodTail, Podplay, Pocket Casts och så vidare. Skulle den försvinna finns ett klipp på 2 minuter med den roligaste delen:
https://t.ly/-9MOi

För full gratisversion använd Spotify eller sök på God Ton på andra podd-tjänster. "Psykologikursen" börjar vid ca 55:40.
https://open.spotify.com/episode/724bmuCz9paaLBl4SUnyfe
2026-02-07, 08:41
Medlem
PungiMunninens avatar
Vad skall diskuteras? Låter som något man själv sagt ibland. Dock var de mesta kurserna inom fakulteten för naturvetenskap och teknik ganska tunga och seriösa. Men vi hade också ett par totalidioter som inte kunde något, som verkar ha "suttit i baksätet" under hela sin utbildning. Framförallt vissa utbytesstudenter som verkar ha köpt sin utbildning (vilket även professorerna trodde, under en diskussion i lärarrummet).

Förmodligen så spinner han bara vidare på det Linnea har sagt. Det lär bli en del sura miner på Linneas utbildning dock.
2026-02-07, 08:46
Medlem
Undrar om det gäller en enstaka kurs eller psykologprogrammet? Det senare kräver ju rätt höga betyg.
2026-02-07, 09:08
Medlem
Jordgubbes avatar
Så om vi skall diskutera betygsinflation, så är vad vi här har att gå på att "Några är okej, men vissa kan inte ens kommunicera … du skulle inte kalla dem alfabetiserade". Okej bra start, men du bör stärka din kommunikation här. Eller vad är frågan, "kändisskvaller", what?
2026-02-07, 09:40
Moderator
blomvattnares avatar
Kan diskuteras här:

(FB) God Ton - Podcast med Hanif Bali (M) och Per Lindgren

Denna tråd låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem