Igår, 07:49
Medlem
Om Sverige tas över av invällare och vi har ryssen till öster, så till min fråga, vill ni hellre tvingas prata arabiska eller ryska, när vi Svenskar är i minoritet?
Citera
Igår, 07:55
Medlem
lyckebobys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Om Sverige tas över av invällare och vi har ryssen till öster, så till min fråga, vill ni hellre tvingas prata arabiska eller ryska, när vi Svenskar är i minoritet?
Jag väljer amerikanska, men alla verka rörande överens om att vända usa ryggen så jag får nog böja mig för majoriteten och lära mig troligen ryska eftersom det förutom trump ochså är det största hotet i mannatid, ?,( trots att trumpen ökade europas länders BNP med 5%
Senast redigerad av lyckeboby Igår kl. 07:58.
Citera
Igår, 08:02
Medlem
Tavastehuss avatar
Varken eller. Finland var ryskt storhertigdöme i över hundra år men finnarna gav upp varken svenskan eller finskan.

Arabiska är främmande för svenskar och alla med invandrarbakgrund från länder utanför MENA. Vi skulle aldrig sätta oss och tråckla med de där fula krumelurerna eller börja harkla det aggressiva lätet som vi nog alla anser är litet eljest.

Kom ihåg att araber och muslimer i Sverige oftast är lika dåliga på arabiska som de är på svenska. Det är inga genier direkt.
Citera
Igår, 08:07
Medlem
Just nu lutar det väl åt den relativt svårbegripliga engelska som indier talar.
Citera
Igår, 08:12
Medlem
kalkryggars avatar
Det blir väl en slags "orten"-ryska som vi talar. Eller inte vi, utan de araber som tar landet ifrån oss och sen i sin tur blir överkörda av ryzzen. Den gamla typiskt vita svenska befolkningen kommer nog vara borta innan år 2100.
Citera
Igår, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det blir väl en slags "orten"-ryska som vi talar. Eller inte vi, utan de araber som tar landet ifrån oss och sen i sin tur blir överkörda av ryzzen. Den gamla typiskt vita svenska befolkningen kommer nog vara borta innan år 2100.
Så alla svenska barn som föds i år kommer att vara döda innan de fyllt 75?
Citera
Igår, 08:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så alla svenska barn som föds i år kommer att vara döda innan de fyllt 75?

Absolut.
Citera
Igår, 08:34
Medlem
FNLSs avatar
Det kommer du aldrig lyckas lära dig
Citat:
Citera
Igår, 08:35
Medlem
halaltarzans avatar
Nu är väl jag för gammal och kommer inte att få uppleva vare sig det ena eller andra.

Men blir det arabiska kanske vi kommer bli muslimer, och för de som tycker om att göka är väl att kunna ha fyra fruar inte helt fel?
Citera
Igår, 08:54
Medlem
Citat:

Tycker du verkligen språket är det stora problemet i dina uppmålade alternativ?

Om det bara vore språket så vore ju Ryska det enklaste. Det är ett indoeuropesikt språk, dvs det har lite likheter med de språk jag redan kan (lite av). De har också ett alfabet som stammar ur grekiska alfabetet och där finns lite mer bekanta krumelurer än i arabiskan.

Meeeen, frågan är kankse om man väljer att bo i en Rysk diktatur eller islamsk vad-det-nu-blir. Det är lite att välja mellan pest och kolera, men islamsk vad-det-nu-blir är ju lite av ett lotteri (finns ju olika varianter i islamska världen). Hade t.ex. valet legat mellan att flytta till ett valfritt islamskt land eller Ryssland så gissar jag att man skulle hitta en rad islamska länder som hade varit att föredra framför Ryssland. Men hade jag fått välja mellan Ryssland och värsta muslimhålet i världen (ie Palestina) så skulle man nog trots allt valt Ryssland.

Fast jag gissar att många skulle föredra ett tredje påhittat alternativ som inte alls fanns i frågeställningen. Det hade ju jag också gjort, men det var inte frågan.
Citera
Igår, 08:57
Medlem
Finland var en del av Ryssland med började inte prata ryska för det.

Att börja prata ryska är nog det sista problemet som invånarna i det kapsejsade svedistanska landet behöver bekymra sig om.
Citera
Igår, 09:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Varken eller. Finland var ryskt storhertigdöme i över hundra år men finnarna gav upp varken svenskan eller finskan.

Arabiska är främmande för svenskar och alla med invandrarbakgrund från länder utanför MENA. Vi skulle aldrig sätta oss och tråckla med de där fula krumelurerna eller börja harkla det aggressiva lätet som vi nog alla anser är litet eljest.

Kom ihåg att araber och muslimer i Sverige oftast är lika dåliga på arabiska som de är på svenska. Det är inga genier direkt.
Den finske marsalkenCarl Gustav Mannerheim talade flytande ryska då han var officer i rysk tjänst i över trettio år , även flytande tyska och franska och kunde föra ett diskussion på polska om så behövdes.
Han snappade faktiskt även upp en del kinesiska då han gjorde flera expeditioner dit.

Trots det lärde han sig inte att kunna tala språket ifrån det land han föddes i. Under krigen fick ha ofta ha med en tolk som kunde vara honom behjälplig med finskan.
Sådana var den stroppiga överklassen i Finland. De var lite för fina för att prata som bönderna gjorde
Inte förräns han blev riktigt gammal och inte hade så många världsvana kompisar runt sig längre så börja han lära sig några finska ord tillsammans med sina pensionärs vänner..

Finska borde vara obligatoriskt i svensk skola redan från första klass .
Blir nog inte lika häftigt att på prata engelska i framtiden. Och svenska anses fortfarande lite fjolligt i Finland
Ska vi ha dem som vapenbröder och låta dem försvara svenskarna kvinnor och barn och även bögar så skulle det visa på hedersamt om man ändå kan beställa en öl på finska.

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Finland var en del av Ryssland med började inte prata ryska för det.

Att börja prata ryska är nog det sista problemet som invånarna i det kapsejsade svedistanska landet behöver bekymra sig om.
Finland var en del av Sverige över 700 år och inte började man prata svenska för den delen heller.
De svensktalande orterna har sitt ursprung ifrån Sverige.
Senast redigerad av Giant Squid Igår kl. 09:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in