2026-02-06, 20:00
Medlem
Jag har en händelse vi fan inte kan släppa trots att det är flera år sen.

En morgon ringer en killkompis upp mig och har sugit i sig det dummaste man kan suga i sig som en riktig jävla idiot. (min personliga favorit; lustgas)

Bakgrunden är att han är fullt frisk och alltid varit jävligt ”bra och stark” i att tackla olika droger.

Vi snackar lite som vanligt, inget konstigt.
Och mitt i en annan mening buggar hans hjärna ur fullständigt och han utbrister ”men mamma var ärlig nu, har du knullat med Robert?”
Jag tror att han driver. Jag hinner säga ”Jag vet inte ens vem Robert är?”
Varpå han säger ”mamma jag vet att Robert är min riktiga pappa!! Mamma du har visst knullat med Robert”

Och i nästa sekund säger han ”Det där var inte jag?????” och jag hör hur pass förvirrad han plötsligt är. Han fortsätter: ”Eh. Vem sa det där?”
Jag svarar bara: ”du…..?”
Varpå han säger ”Någon annan tog över min telefon”

Ingen tog över hans telefon , han var dessutom helt ensam hemma.
Vi har pratat om det här tusen gånger efter, och han vet nu att han sa det för att jag har berättat det, och han minns det men han ”vet inte vem det var eller varför eller vad som hände. Jag pratade med mamma och trodde Robert var min pappa men det var inte jag som sa det men jag hörde någon säga det” Robert är tydligen hans polares FARSA då….)

Det var väldigt tillfälligt för jag skickar över en annan killkompis som är där på en timme och när han kommer fram så är vår polare normal men förstår ingenting om varför någon ens dyker upp.

Vad hände?
Han har inte skizofreni, bipolaritet eller någon annan sjukdom utan är helt frisk och fullt normal.

Vad hände rent fysiologiskt i hans hjärna?
Hur är det här möjligt?

Han är fortfarande fullt frisk efter detta, kan det ha varit en väldigt tillfällig skizofreni?

Han var så jävla säker på att jag var hans morsa helt plötsligt, och att hans morsa knullat med Robert.

Jag vet att psykoser ter sig ofta i att man blir som besatt av ”någon annan”
Men det var så jävla….. tillfälligt..

Lustgas är fullständigt livsfarligt och han hade förmodligen boffat i över ett dygn, men ändå.. Kan det bli såhär utan att man har någon underliggande psykisk åkomma?

Jag vet inte…. När jag dragit lustgas har det bara varit mysigt liksom. Inget konstigt
Senast redigerad av Jubeli 2026-02-06 kl. 20:08.
2026-02-06, 21:34
Medlem
Victor-Cronhielms avatar
Så han fick en psykos av lustgas. Märkligt.
2026-02-06, 21:36
Moderator
kvm3s avatar
Frågor om lustgas ställs med fördel i (FB) Lustgas - FAQ vanliga frågor och svar.

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in