2026-02-08, 02:36
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Skulle vilja öppna en tråd angående Jeffrey Epstein hysterien i USA. Nu har jag tittat på detta fallet angående Epstein och det verkar som att Epstein bara var en vanlig person som gillade att bli masserad av unga kvinnor och då och då hade sex med unga kvinnor. Allra flesta var myndiga, dvs 18 år eller äldre, vissa var under 18 men det var med samtycke.

Men amerikanerna har gjort Epstein till något monster som ledde en global pedofil barnsextrafficking ring och på grund av detta måste alla personer som kända honom bli demoniserade och försvinna från det offentliga, såsom med prins Andrew.

Det finns inga bevis på att Epstein var en pedofil eller ledde en pedofil barnsextrafficking ring. Det finns inga bevis på att han våldtog kvinnor. Ändå har man gjort något till världshistoriens värsta pedofil och våldtäktsman.

Kan någon förklara varför ett land land kan ha förlorat förståndet på detta sättet?

Antagligen finns det mer än vad vi vet nu, verkar ju som yngre barn varit med...men dessa kärringar som kommer ut nu och vill ha mer pengar nu är intressant. Ofta de kom dit för att massera en karl liksom, de visste nog.
Citera
2026-02-08, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Skulle vilja öppna en tråd angående Jeffrey Epstein hysterien i USA. Nu har jag tittat på detta fallet angående Epstein och det verkar som att Epstein bara var en vanlig person som gillade att bli masserad av unga kvinnor och då och då hade sex med unga kvinnor. Allra flesta var myndiga, dvs 18 år eller äldre, vissa var under 18 men det var med samtycke.

Men amerikanerna har gjort Epstein till något monster som ledde en global pedofil barnsextrafficking ring och på grund av detta måste alla personer som kända honom bli demoniserade och försvinna från det offentliga, såsom med prins Andrew.

Det finns inga bevis på att Epstein var en pedofil eller ledde en pedofil barnsextrafficking ring. Det finns inga bevis på att han våldtog kvinnor. Ändå har man gjort något till världshistoriens värsta pedofil och våldtäktsman.

Kan någon förklara varför ett land land kan ha förlorat förståndet på detta sättet?

Nej, det är naturligtvis helt fel att mainsteram tillåts bli öpprörda över judarna Epstein och Weinstein. Eller för att citera juden Leonard Cohen:

The 15-year-old-girls
I wanted when I was 15
I have them now
it is very pleasant
it is never too late
I advise you all
to become rich and famous.
Citera
2026-02-08, 05:36
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Han tänker sig dessutom att han personligen äger hela statsapparaten, ungefär som en gammaldags enväldig kung eller varför inte sultan.
Ja, den slutsatsen kan vi dra. En inkompetent sådan med:
Citat:
Why would the Trump administration draft a press release saying that Epstein died a day before he actually died?

Oh. Oh my.

https://x.com/patriottakes/status/2020323226468180424
(FB) Epstein/Pedofili hysterien i USA - Kan folk förklara varför alla förlorat förståndet
Citera
2026-02-08, 07:06
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Du är nog ganska ensam om att tycka att man är skyldig till brott som aldrig prövats i domstol. Jag är rätt trött på dig. Adjö.
Klart man kan vara skyldig utan att dömas! Det finns massvis av mördare och våldtäktsmän som aldrig åkt fast eller dömts, och kommit undan på olika vis, men de är ju såklart ändå skyldiga till brottet om de begått det, oavsett om de är dömda eller ens misstänkta för det. Knäppis.
Citera
2026-02-08, 08:33
Medlem
Citat:
Du är nog ganska ensam om att tycka att man är skyldig till brott som aldrig prövats i domstol. Jag är rätt trött på dig. Adjö.

Nu har du snurrat till det i din skalle. Självklart är man skyldig till brott när man har begått dem inte när man döms. Vår hatgubbe nr 1 AH var skyldig till en massa brott utan dömas.

Epstein dömdes för brott tidigare. Och jag tror att de flesta människor är överrens om att han var skyldig till en massa mer brott som han aldrig han dömdes för.
Citera
2026-02-08, 09:28
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Epsteinfilerna avslöjar israelisk kontroll och ett nätverk av satanistiska eliten.

" Enligt min mening skulle jag inte underskatta betydelsen av det som händer.
Ett globalt nätverk av pedofiler som är inblandade i tortyr, våldtäkt, mord och till och med kannibalism i "svarta massor" har avslöjats."

Nu har jag inte mycket till övers för Trump men enligt Dugin var han "en direkt deltagare i pedofilverksamheten på Epsteins ö" - vilket inte finns fog för.

Vad inbillar du dig att du tillför med denna lögnaktiga, ryska, antisemtiska propaganda?

Exakt! Kanske endast Ryssland, med den enastående statsmannen Putin längst fram i korståget, kan rädda oss från den västerländska kabalen av pedofiler, semidvärgar och feminister?!?!?!!!
Citera
2026-02-08, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu har du snurrat till det i din skalle. Självklart är man skyldig till brott när man har begått dem inte när man döms. Vår hatgubbe nr 1 AH var skyldig till en massa brott utan dömas.

Epstein dömdes för brott tidigare. Och jag tror att de flesta människor är överrens om att han var skyldig till en massa mer brott som han aldrig han dömdes för.
Ja, i en folkdomstol skulle han säkert dömas för både det ena och det andra. Men det betyder inte så mycket för mig.
Citera
2026-02-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ja, i en folkdomstol skulle han säkert dömas för både det ena och det andra. Men det betyder inte så mycket för mig.

Vi pratar inte om dömas. Vi pratar om skyldiga till brott. Till ex Epstein våldtog din mamma. Då är han skyldig till brott, även om han inte döms.

Jag måste säga de bevis jag har sett så var han skyldig till flera brott. Han dömdes även tidigare, men kom undan lindrigt. Däremot får vi nog aldrig till exakt vad han var skyldig till.

Du kan även frias från en domstol och ändå vara skyldig till brott. Jag skulle dock säga i de flesta domstolsförhandlingar i Sverige är inte skuld ett problem. Den åtalade är skyldig det råder ingen tvekan om det. Frågan är ofta till exakt vad och vilket staff ska utdömas. Många av de fall vi läser i tidningar är rättsfallen på marginalen.
Citera
2026-02-08, 09:54
Avslutad
Citat:
Vi pratar inte om dömas. Vi pratar om skyldiga till brott. Till ex Epstein våldtog din mamma. Då är han skyldig till brott, även om han inte döms.

Jag måste säga de bevis jag har sett så var han skyldig till flera brott. Han dömdes även tidigare, men kom undan lindrigt. Däremot får vi nog aldrig till exakt vad han var skyldig till.

Du kan även frias från en domstol och ändå vara skyldig till brott. Jag skulle dock säga i de flesta domstolsförhandlingar i Sverige är inte skuld ett problem. Den åtalade är skyldig det råder ingen tvekan om det. Frågan är ofta till exakt vad och vilket staff ska utdömas. Många av de fall vi läser i tidningar är rättsfallen på marginalen.
Hur skiljer sig din lilla rättsanalys från en domstolsprövning menar du? Bortsett från att den är extremt rudimentär.
Citera
2026-02-08, 10:03
Medlem
Citat:
Hur skiljer sig din lilla rättsanalys från en domstolsprövning menar du? Bortsett från att den är extremt rudimentär.

Varför är det viktigt? Verklig skuld till ett brott är något annat än det som sker i domstol. Där utdöms juridisk skuld. Förhoppningsvis i slutändan överänstämmer de ganska bra med varandra.

Att människor har kommit fram till att Epstein är skyldig till en massa brott är inte så konstigt. Nu får han aldrig möjligheten att bevisa motsatsen i en domstol eftersom han tog den fega vägen ut. Efter läst vad han gjorde tidigare och de bevis som finns för andra brott så är jag inte ledsen att han missar den chansen. Jag är däremot ledsen att offren inte kan få riktig upprättelse.

PS Om det finns ett helvete så hoppas att Epstein befinner sig där. Men det är över min paygrade.
Citera
2026-02-08, 10:13
Avslutad
Citat:
Varför är det viktigt? Verklig skuld till ett brott är något annat än det som sker i domstol. Där utdöms juridisk skuld. Förhoppningsvis i slutändan överänstämmer de ganska bra med varandra.

Att människor har kommit fram till att Epstein är skyldig till en massa brott är inte så konstigt. Nu får han aldrig möjligheten att bevisa motsatsen i en domstol eftersom han tog den fega vägen ut. Efter läst vad han gjorde tidigare och de bevis som finns för andra brott så är jag inte ledsen att han missar den chansen. Jag är däremot ledsen att offren inte kan få riktig upprättelse.

PS Om det finns ett helvete så hoppas att Epstein befinner sig där. Men det är över min paygrade.
Ja, en del människor tycker det. Västerlänningar brukar t.ex. föredra en sådan ordning. Hemma på kammaren kan man gärna få vara övertygad om både det ena och det andra men samtidigt måste man då räkna med visst motstånd om man basunerar ut sina övertygelser som etablerade sanningar.
Citera
2026-02-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ålder är relevant då åtalet berörde trafficking med minderåriga.

de är lika vidrigt oavsett ålder att sälja någon för sex så enkelt är de du utnyttjar personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in