Citat:
Åh... det var ju... bra. strong.
frågan är om det är ett moraliskt dilemma och på vilken sida du egentligen står. först lät det som att du var ensam krigare mot en grupp. en grupp kan bestå av allt från normies till subkulturella.
men mekaniken är detsamma oavsett, hänsynslös. många som ställer sig i krysset och häver ur sig saker tror att det är en sadistisk handling när det ofta är tvärtom. man signar upp på förnedring.
du verkar va modig men sådan är inte människan. dom hugger varann i ryggen och går på dom svaga därute.
Citat:
Kommer inte säga vad som hände för att inte outa för mycket. De gick från att ha pondus/status/popularitet och makt till att tappa allt. De var duktiga på att "slåss", men inte tillräckligt bra.
Jag är en väldigt snäll och trevlig individ. Men bjuder någon upp till krig, då är det krig de skall få.
Jag är en väldigt snäll och trevlig individ. Men bjuder någon upp till krig, då är det krig de skall få.så det här var typ ngn slags grej mellan sidor i verkligheten? eller var det typ en arbetsplats? för det låter ganska brutalt. om du inte hittar på. jag ser nog vad det kan va, det börjar i huvudet och sprider sig till organisation. och du är en tjej oxå va?
Citat:
enligt schopenhauer så är dom som säger att dom är 'goda' egentligen dom som är onda.
enligt nietzsche så är dom som blir djuriska i sin styrka och begär, kraft och att utöva den dom som blir kallade 'onda' av dom som är svaga för att dom svaga inte skulle uttrycka sig så brutalt som du gjorde!