2026-02-14, 15:33
Medlem
264s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Det var exakt en sådan grupp vi attackerade. De hade mycket makt och vi var i totalt underläge. Ändå tog vi över makten.

Åh... det var ju... bra. strong.

frågan är om det är ett moraliskt dilemma och på vilken sida du egentligen står. först lät det som att du var ensam krigare mot en grupp. en grupp kan bestå av allt från normies till subkulturella.

men mekaniken är detsamma oavsett, hänsynslös. många som ställer sig i krysset och häver ur sig saker tror att det är en sadistisk handling när det ofta är tvärtom. man signar upp på förnedring.

du verkar va modig men sådan är inte människan. dom hugger varann i ryggen och går på dom svaga därute.

Citat:
Kommer inte säga vad som hände för att inte outa för mycket. De gick från att ha pondus/status/popularitet och makt till att tappa allt. De var duktiga på att "slåss", men inte tillräckligt bra. Jag är en väldigt snäll och trevlig individ. Men bjuder någon upp till krig, då är det krig de skall få.

så det här var typ ngn slags grej mellan sidor i verkligheten? eller var det typ en arbetsplats? för det låter ganska brutalt. om du inte hittar på. jag ser nog vad det kan va, det börjar i huvudet och sprider sig till organisation. och du är en tjej oxå va?

Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Haha absolut inte. Jag älskar att ta ner dem på jorden bland oss andra. Problemet är att de ofta misstar goda personer för att vara "svaga eller dumma". Ett stort fel de gör

enligt schopenhauer så är dom som säger att dom är 'goda' egentligen dom som är onda.

enligt nietzsche så är dom som blir djuriska i sin styrka och begär, kraft och att utöva den dom som blir kallade 'onda' av dom som är svaga för att dom svaga inte skulle uttrycka sig så brutalt som du gjorde!
Citera
2026-02-14, 17:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Du blir inte utsatt för mobbning, du väljer att låta dig mobbas, när du nås av denna insikt och börjar stå upp för dig själv och försvara dig mot mobbare, då infinner sig personlig utveckling på riktigt!

Forskning är bara feminiserade vita rockar vars åsikter är skit och sällan applicerbart på framförallt män då små tjejer i vita rockar inte ska tala om för män hur det är att vara män!
Vad babblar du om?
Citera
2026-02-14, 17:21
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vad babblar du om?

Din påstådda forskning du hänvisar till om att mobbning alltid är dåligt, vilket det inte är om du bemöter det på rätt sätt!
Citera
2026-02-14, 17:28
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Din påstådda forskning du hänvisar till om att mobbning alltid är dåligt, vilket det inte är om du bemöter det på rätt sätt!
Min påstådda forskning?

Det finns otvivelaktigt massor av forskning som beskriver problemet mobbning. Du är bara en jävla motvallskärring som kommer ignoreras i fortsättningen.
Citera
2026-02-15, 17:24
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag tycker att man som vuxen kan mobba vuxna mobbare, dvs ge igen med samma mynt. Fördelen är att vuxna mobbare till skillnad från mobbare på skolgården brukar vekna när man visar att man inte är någon mes som tar vilken skit som helst, och vänder deras egna beteende mot dem. I andra fall är det inget någon ska ägna sig åt.
Citera
2026-02-16, 01:00
Medlem
Citat:
Det bygger karaktär och lär mobboffren att stå upp för sig självt fysiskt, att slå en mobbare på käften och förnedra vederbörande är berusande och något viktigt att bära med sig resten av livet, den mobbade lär sig att stå upp för sig själv och mobbaren får på käften och lär sig att hålla käften.

Ovan är svårare att hantera i vuxenvärlden, där får man vara mer subtil med sitt tillvägagångssätt.

Mobbare tenderar att vara små och fysiskt underlägsna som vill imponera på en grupp individer de avgudar.

På vilket sätt anser du att en mobbad ensam liten skoltjej ska få kraft att stå upp för sig själv och slå sina äldre, manliga mobbare på käften för att bygga karaktär?
Citera
2026-02-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Fördelen är att mobbing utfört på rätt sätt där man får alla med sig är väldigt effektivt. Knasbollen packar ihop och försvinner med ett snyft. Det kan även stärka sammanhållningen på en arbetsplats, vi-och-dom-tänkandet helt enkelt.

Nackdelen är att det tar en del tid och styr bort fokuset från arbetsuppgifterna.

Vilken gräslig insändare du har skrivit och vilken avsaknad av all människorespekt du påvisar.
Sunda människor resonerar inte som du.

En kille jag arbetade med fick verkligen känna på din typ av "effektiva" syn på mobbning.
Han gick hem en fredag eftermiddag och tog livet av sig för att slippa sina plågoandar på jobbet.
Det stärkte dock inte sammanhållningen på arbetsplatsen.
Citera
2026-02-16, 09:51
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
På vilket sätt anser du att en mobbad ensam liten skoltjej ska få kraft att stå upp för sig själv och slå sina äldre, manliga mobbare på käften för att bygga karaktär?

Med våld, inget tystar en glapp käft bättre än våld, rätt mängd våld och förnedring är svaret på din fråga!
Citera
2026-02-16, 19:59
Medlem
speedygonsalezs avatar
aldrig varit med om vuxenmobbing men i tonåren var det mitt urusla mående som fick mig att vara fruktansvärd, jag hade aldrig mått bra och jag visste inte ens om det.

Mitt mående läkte överallt, mest över de som hade runt sig och de man tyckte mest om.
Citera
2026-03-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 264
Åh... det var ju... bra. strong.

frågan är om det är ett moraliskt dilemma och på vilken sida du egentligen står. först lät det som att du var ensam krigare mot en grupp. en grupp kan bestå av allt från normies till subkulturella.

men mekaniken är detsamma oavsett, hänsynslös. många som ställer sig i krysset och häver ur sig saker tror att det är en sadistisk handling när det ofta är tvärtom. man signar upp på förnedring.

du verkar va modig men sådan är inte människan. dom hugger varann i ryggen och går på dom svaga därute.

så det här var typ ngn slags grej mellan sidor i verkligheten? eller var det typ en arbetsplats? för det låter ganska brutalt. om du inte hittar på. jag ser nog vad det kan va, det börjar i huvudet och sprider sig till organisation. och du är en tjej oxå va?

enligt schopenhauer så är dom som säger att dom är 'goda' egentligen dom som är onda.

enligt nietzsche så är dom som blir djuriska i sin styrka och begär, kraft och att utöva den dom som blir kallade 'onda' av dom som är svaga för att dom svaga inte skulle uttrycka sig så brutalt som du gjorde!

Det var inte jag som blev attackerad. Utan en jag känner. (Samt andra jag inte känner, men jag backar ju min klans rygg, såg till att denna person kom i säkerhet). Är ledsen för de andras skull med, men ibland kan man inte rädda alla utan måste lämna några offer åt rovdjuren. Jag var livrädd ibland, men för att kunna skydda den jag bryr mig om så valde jag att sätta mina känslor åt sidan. Jag valde att bli ett rovdjur för att kunna möta dessa personer som alla flyr från. Det var läskigt, men i efterhand när det blev en seger så förstår jag känslan mobbare brukar ha. Det där hånfulla flinet, makten och överlägsenheten. Skillnaden är bara att de går på oskyldiga. Det brukar inte jag göra i alla fall. De var kriminella och förtjänade allt som hände
Senast redigerad av Mosamig 2026-03-01 kl. 17:58.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in