2026-02-06, 16:19
Medlem
https://www.thedrive.com/news/u-s-dealers-in-full-panic-mode-after-canada-green-lights-chinese-cars

Citat:
NADA CEO on Chinese cars coming to America: "It’s bad for our industry, it’s bad for our country, it’s bad for consumers.
Congress may seem a fickle ally, but there’s bipartisan support in the legislature for curbing China’s automotive ambitions here in America. And beyond that, Congress has shown virtually no interest in dismantling America’s tangled web of dealer franchise laws.

Högre tariffer mot Kanada?
Kommer Usa stödköpa japanska hybrider?
Ford/Gm-toyota samarbete?
Citera
2026-02-06, 17:20
Medlem
Tidvinds avatar
Det är första gången i mitt liv som jag längtar till mellanårsvalet i USA. Orangutangen behöver tyglas. Mina fonder har tagit nog med stryk.
Citera
2026-02-06, 17:47
Medlem
Det blir väl fler hot och högre strafftullar, som vanligt. Men vad ska man göra? Det går bevisligen inte att bedriva handel med USA så då får man vända sig till andra länder.
Citera
2026-02-06, 19:15
Medlem
mearshimers avatar
När sp500 sjunkit 1000 baspunkter börjar Usas oligarker köpa upp alla tillgångar och Trump kommer givetvis att stryka alla tullar igen.

Det vi ser framför oss är den största stölden av tillgångar utfört av en handfull individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in