2026-02-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Löjligt domslut.

Löjligt eller ej, det är enligt regelboken.
2026-02-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Har inte Arne Slot avgått inatt så kommer jag fortsätta vara rosenrasande imorgon. Finns ingen finess alls med hans posessionfotboll. Bara stillastående kortpassningsspel kombinerat med mjukhet i närkamper. Bedrövligt jävla dåligt. Sp jävla besviken

Tror inte han ryker nu.
2026-02-08, 19:42
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Tror inte han ryker nu.

Ska Liverpool gå till CL så tror jag klubben måste agera.
2026-02-08, 19:46
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Domaren kunde inte släppa målet då det föregicks av en regelvidrig handling.

Mm jag förstår det såklart men jag tycker det är tråkigt att fotbollen har blivit såhär byråkratisk. Det hade varit mer chill om domaren bara kunnat säga "yes, du drog honom i tröjan när han har öppet mål, men vafan ni fick ett mål emot er ändå, så jag släpper det".

Och obs, det är inte kritik mot domarna, för dom följer regelboken och gör rätt.
2026-02-08, 19:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Har inte Arne Slot avgått inatt så kommer jag fortsätta vara rosenrasande imorgon. Finns ingen finess alls med hans posessionfotboll. Bara stillastående kortpassningsspel kombinerat med mjukhet i närkamper. Bedrövligt jävla dåligt. Sp jävla besviken

Det var tvärtom långa stunder under första halvlek. Liverpool var under 30% av bollinnehavet.

Och hur skall Slot kunna träna bort Man Cs mål? Han kan svårligen se till så att Alisson inte klantar sig så.
2026-02-08, 19:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Dom senaste 6 säsongerna så har Liverpool endast haft mindre bollinnehav i en säsong än vad dom haft under Slots Liverpool.

Kanske har vi alla glömt bort att Liverpool under Klopp också passade runt bollen väldigt mycket mellan sina egna spelare? Kanske något för alla fans att ta med sig när man gnäller på andra lag för att hålla bollen i väntan på rätt öppning..
2026-02-08, 20:38
Medlem
Otrolig mental styrka av City att vända 0-1 underläge i 70e minuten på Anfield, det ska inte ens vara möjligt. Inget annat lag i Europa har Citys vinnarmentalitet när det verkligen gäller – de visste att ligan var borta vid poängtapp här. Mentaliteten hos Peps mannar är anledningen till att de vann fyra ligatitlar i rad, trippeln, CL etc. Otroligt starkt jobbat.
2026-02-08, 20:42
Medlem
Vad är oddsen att få in Simeone som tränare istället för Slot?
2026-02-08, 20:51
Medlem
Sitt ner i båten Arsenal fans! Haaland 4 ever
2026-02-08, 21:25
Medlem
jontepsgs avatar
Satan vad nära Arsenal var att vinna PL ikväll, men det kanske kommer nästa omgång istället. Lite pinsamt att det förmodligen sker så sent som i februari, men men..

Hade ju också varit jävligt skönt för spelarna att kunna prioritera alla andra tävlingar än PL i resterande matcher av säsongen.
2026-02-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Grattis city, nu hoppas jag dom vinner ligan.

Vill inte ha Arsenal som mästare

Vem fan vill det? Anti-fotboll. Hoppas City räddar fotbollen i Maj.
För övrigt är dessa matcher de bästa på hela säsongen, och de bästa lagen som spelar all out attack. Arsenal har inte på toppen att göra.
2026-02-08, 23:52
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Otrolig mental styrka av City att vända 0-1 underläge i 70e minuten på Anfield, det ska inte ens vara möjligt. Inget annat lag i Europa har Citys vinnarmentalitet när det verkligen gäller – de visste att ligan var borta vid poängtapp här. Mentaliteten hos Peps mannar är anledningen till att de vann fyra ligatitlar i rad, trippeln, CL etc. Otroligt starkt jobbat.
Vinnarmentaliteten då de tappade 2-0 mot Tottenham? Varför skulle nån annan vilja ha sådan vinnarmentalitet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in