Igår, 15:16
Medlem
Lunarstorm.s avatar
Det är för psykiskt påfrestande. Varje dag har jag magont innan jobbet och en konstant ångest. Är en vuxen man med social ångest/fobi vilket gör det svårt att arbeta med kollegor. Jag är korkad också och det hjälper inte direkt, är oftast den enda som inte förstår nya instruktioner. Alla andra verkar fatta direkt och när jag frågar så får jag knappt något svar.

På detta förväntas jag ta beslut också vilket är en av mina svagaste egenskaper och gör mig hyperstressad.

Nu är det fredag men i mitt huvud är det redan måndag igen och det går inte att slappna av såvida jag inte super till men då försvinner dagarna så fort.

Vad gör man? Hur tar man jobbet mindre seriöst?
Citera
Igår, 15:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunarstorm.
Det är för psykiskt påfrestande. Varje dag har jag magont innan jobbet och en konstant ångest. Är en vuxen man med social ångest/fobi vilket gör det svårt att arbeta med kollegor. Jag är korkad också och det hjälper inte direkt, är oftast den enda som inte förstår nya instruktioner. Alla andra verkar fatta direkt och när jag frågar så får jag knappt något svar.

På detta förväntas jag ta beslut också vilket är en av mina svagaste egenskaper och gör mig hyperstressad.

Nu är det fredag men i mitt huvud är det redan måndag igen och det går inte att slappna av såvida jag inte super till men då försvinner dagarna så fort.

Tänk långsiktigt. Börja söka andra jobb, i lugn takt.

Blir det helt outhärdligt att gå till nuvarande jobb så ser du till att få en sjukskrivning.
Citera
Igår, 15:19
Medlem
Du får inga svar så där är ju svaret på din utveckling
Citera
Igår, 15:20
Medlem
Kontakta psykiatrin och begär utredning om du eventuellt har någon funktionsnedsättning. Om du har det kanske du kan få ett arbete som är lite mer anpassat efter dig, så du slipper känslan av att misslyckas samt stress.
Citera
Igår, 15:27
Medlem
Du har kanske blivit utvald till någon slags förtidspensionär.
Man kan ju alltid bli utvald det vet ju alla.
Citera
Igår, 15:40
Medlem
Gingers avatar
Jag har också samma sak så du är inte ensam.

Citera
Igår, 15:51
Medlem
jakirosmothers avatar
cannabis efter jobbet
Citera
Igår, 15:52
Medlem
Du kanske måste slappna av med dig själv innan du kan vara mera avslappnad på jobbet.

Sen det där med instruktioner vet jag inte. Min uppskattning är att det är max 20% som brukar förstå instruktioner, resten av oss brukar behöva bli visade och sen behöva öva upp oss.
Och av dem som fattar instruktioner så är typ hälften teoretiker som ändå är tröga i praktiken.
Citera
Igår, 15:56
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Du måste gå till botten med vad det är med att göra bort sig som är så obehagligt för dig.

So what om andra tycker du är korkad. Vad gör det om hundra år. Låt inte hur du tror andra uppfattar dig bestämma ditt mående. Acceptera situationen eller förändra den!
Citera
Igår, 16:05
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
cannabis efter jobbet

Och innan jobbet.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Citat:
Jag är korkad också och det hjälper inte direkt, är oftast den enda som inte förstår nya instruktioner. Alla andra verkar fatta direkt och när jag frågar så får jag knappt något svar.
Hur fick du ens det där jobbet från början? Vad är det för bransch och arbetsuppgifter?
Citera
Igår, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
cannabis efter jobbet
Så sant som det är skrivet. Finns inget bättre för återhämtning och för att kunna njuta av sin lediga tid och få perspektiv på jobbgrejer.

Ts, another day another dollar gäller tills du hittat nytt jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in