2026-02-06, 23:06
Medlem
Det högre syftet är viktigare än enskilda fall som vår vänsterblivna media trycker upp i ansiktet.

Sedan måste man förstå varför vi har kommit till den här punkten. Om vänsterblivna och moderater hade lyssnat på SD och svenskar generellt som ville ha reglerad invandring - så hade det här aldrig behövt hända. Men nu står vi här med en stor mängd av befolkningen inte vill integreras i Sverige annat än att de vill ha full tillgång till bidragssystemet. Vi har kriminalitet som spårar ur och toppar listorna i Europa och i världen.

Sverige tappar anseende, befolkningen blir splittrad, illojal, förlorar investeringar och människor tappar framtidshopp.

Det klart att det är synd om Gabriella som aldrig gjort något fel. Men invandringen måste strypas och människor behöver återvända. Man kan kritisera att nya reglerna inte är tillräckligt träffsäkra, men just nu är det högre syftet viktigare. Alternativet blir i princip fri invandring och öka på splittringen och fullfölja folkutbytet.

Jag tror Gabriella kommer klara sig utmärkt i sitt hemland. Men framförallt hoppas jag att för varje Gabriella att det utvisas minst 1000 stenkastare.
Citera
2026-02-07, 00:22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Det finns väl andra man kan fokusera på i första hand? De som vägrar integreras och lever på bidrag men ändå får stanna tex.
En rättsstat kan inte ägna sig åt den typen av subjektiva bedömningar. Migrationsverket följer sina regler, kollade på fall X och beslöt att X inte uppfyllde de kriterier som krävs för uppehållstillstånd. Vad menar du ska hända, ska handläggaren enskilt besluta sig för att göra ett undantag? Eller ska människor med jobb få stanna så länge som vi har en enda brottslig utlänning kvar i landet men efter detta utvisas? Vilket givetvis kan handla om många årtionden i landet.

Det är just din typ av "snällism" och vägran att tänka ett steg extra som gjort att vi idag har allt gängvåld, alla problem i skolan, den etniskt definierade arbetslösheten och vår bostadsbrist. Den utgörs nämligen inte av några hundra eller tusen gängkriminella utan av hundratusentals människor som alla med ditt synsätt har en rätt att stanna.
Citera
2026-02-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
8 åriga Gabriella utvisas för att hennes pappa tjänar 4000kr för lite!?

Detta gör mig så extremt förbannad!
En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

Dessutom är flickan född i Sverige!
Detta visar hur extremt sjukt detta landet är.

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

människor som skriker på våra gator om Palestina/Israel och skapar kravaller. Som ser Svenskar som ”otrogna” men våran välfärd ska dom nyttja!

Säger som Emil Haglund sa:
Politikerna borde man hänga frå ett träd!

Länk till artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Dessa människor har ett eget hemland som det inte är något jävla krig i och apjäveln har ett städjobb för 22.000 kr brutto/månad, alltså en av blattjävlarna som förstör svensk arbetsmarknad genom att acceptera låg lön.
Ut med det jävla packet, finns inget jävla krig i el salvador, ska sverige ta emot varenda apjävel i världen som är skitnödig!
Citera
2026-02-07, 04:45
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Det högre syftet är viktigare än enskilda fall som vår vänsterblivna media trycker upp i ansiktet.

Sedan måste man förstå varför vi har kommit till den här punkten. Om vänsterblivna och moderater hade lyssnat på SD och svenskar generellt som ville ha reglerad invandring - så hade det här aldrig behövt hända. Men nu står vi här med en stor mängd av befolkningen inte vill integreras i Sverige annat än att de vill ha full tillgång till bidragssystemet. Vi har kriminalitet som spårar ur och toppar listorna i Europa och i världen.

Sverige tappar anseende, befolkningen blir splittrad, illojal, förlorar investeringar och människor tappar framtidshopp.

Det klart att det är synd om Gabriella som aldrig gjort något fel. Men invandringen måste strypas och människor behöver återvända. Man kan kritisera att nya reglerna inte är tillräckligt träffsäkra, men just nu är det högre syftet viktigare. Alternativet blir i princip fri invandring och öka på splittringen och fullfölja folkutbytet.

Jag tror Gabriella kommer klara sig utmärkt i sitt hemland. Men framförallt hoppas jag att för varje Gabriella att det utvisas minst 1000 stenkastare.

Faktiskt precis så.

Om det skall tas en ny riktning nu, så är det som det är.
Citera
2026-02-07, 05:07
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:

En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

människor som skriker på våra gator om Palestina/Israel och skapar kravaller. Som ser Svenskar som ”otrogna” men våran välfärd ska dom nyttja!

Länk till artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Det är bra att utlänningar utvisas! Vi ska ha mera av detta! Jag hyllar myndigheten som gör detta.
Citera
2026-02-07, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Varför ska jag behöva bry mig om hur du har det? Jag har fullt upp med mitt eget och ska inte behöva tänka på sånt. Det där slutade jag tvärt med för nåt år sen. Har heller inget dåligt samvete för det.
Herregud. Är du 5 år gammal, du resonerar som så iaf.
Citera
2026-02-07, 07:06
Medlem
Citat:

Länk till artikeln:

Det är media som vill få stopp på utvisningarna och så börjar sådana här snyft historier dyka upp. Företagen vill ha massinvandring för det sänker lönerna och de äger media
Citera
2026-02-07, 07:55
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Det är inte alls det jag förespråkar för vi har inte så många som kommit hit eller ens försökt komma hit. Då hade man fått ta omtag och tänka om. Jag resonerar enbart utifrån detta enskilda fall!

Jag tycker det är för jävligt att vi låter kriminella stanna men skickar hem familjer som är skötsamma, dessutom kristna från Sydamerika. Det finns väl andra man kan fokusera på i första hand? De som vägrar integreras och lever på bidrag men ändå får stanna tex.

Båda kan väl åka hem. Massor måste åka hem. Finns ingen anledning till varför vi skall låta den här familjen stanna? Familjen kommer från ett fungerande land som är tryggare och har högre tillväxt än sverige.

Där kan de leva tryggt i sin kultur, med sina landsmän och släktingar och vänner.
Senast redigerad av Hardstekt 2026-02-07 kl. 08:00.
Citera
2026-02-08, 14:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Utvisningen av familjen Perez. Så tycker riksdagspolitikerna:

https://www.sverigesradio.se/artikel/riksdagspolitikerna-om-familjen-perez-utvisning
Citera
2026-02-08, 15:00
Medlem
senhackarens avatar
Det är en mycket efterbliven migrationspolitik som det högerblivna tidö har skapat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in