2026-02-06, 07:55
Medlem
David_Ss avatar
8 åriga Gabriella utvisas för att hennes pappa tjänar 4000kr för lite!?

Detta gör mig så extremt förbannad!
En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

Dessutom är flickan född i Sverige!
Detta visar hur extremt sjukt detta landet är.

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

människor som skriker på våra gator om Palestina/Israel och skapar kravaller. Som ser Svenskar som ”otrogna” men våran välfärd ska dom nyttja!

Säger som Emil Haglund sa:
Politikerna borde man hänga frå ett träd!

Länk till artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Senast redigerad av David_S 2026-02-06 kl. 08:01.
Citera
2026-02-06, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
8 åriga Gabriella utvisas för att hennes pappa tjänar 4000kr för lite!?

Detta gör mig så extremt förbannad!
En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

Dessutom är flickan född i Sverige!
Detta visar hur extremt sjukt detta landet är.

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

människor som skriker på våra gator om Palestina/Israel och skapar kravaller. Som ser Svenskar som ”otrogna” men våran välfärd ska dom nyttja!

Säger som Emil Haglund sa:
Politikerna borde man hänga frå ett träd!

Länk till artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Håller med helt och fullt. Det börjar bli för mycket av beslutnings-fel. Måste åtgärdas men hur?
Citera
2026-02-06, 08:09
Medlem
Onanikrems avatar
Stör mig också, samtidigt får multikriminella och våldtäktsmän stanna pga anknytning. Helt värdelöst system! De och hela deras anknytning skulle utvisas direkt utan frågor!
Citera
2026-02-06, 08:30
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Stör mig också, samtidigt får multikriminella och våldtäktsmän stanna pga anknytning. Helt värdelöst system! De och hela deras anknytning skulle utvisas direkt utan frågor!
.
Eftersom Sverige är ett av världens mest naiva länder och rättsväsende ett skämt!

I USA så är straffen till för att skydda och ge offer upprättelse, här tvärtom.

Pratade med en vän som bor i usa, förklarade att vi har och haft:

1: mängdrabatt på straffen, desto mer brott desto mer rabatt ( indirekt)

2. Ungdomsrabatt för kriminella hade vi med länge.

3:Vi ger pedofiler och våldtäktsmän skyddade uppgifter för deras säkerhet och skyddar dom på andra sätt istället för offren!

I usa har ALLA rätt att veta om det bor en känd sexualbrottsling i ditt område!

MEN Nej, vi utvisar en skötsam barnfamilj och behåller Muhammed som våldtog en 90 årig kvinna på ålderdomshemmet, eller män som aktivt grupp våldtar barn.

Låter myndigheterna inte denna flicka och familj stanna så håller jag med, häng politikerna som MEDVETET förstör det här landet med sina pedofil våldtäktsmän älskande värderingar!
Citera
2026-02-06, 08:38
Medlem
Sverige är inte svenskarnas land tyvärr.
Citera
2026-02-06, 08:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
.
Eftersom Sverige är ett av världens mest naiva länder och rättsväsende ett skämt!

I USA så är straffen till för att skydda och ge offer upprättelse, här tvärtom.

3:Vi ger pedofiler och våldtäktsmän skyddade uppgifter för deras säkerhet och skyddar dom på andra sätt istället för offren!

MEN Nej, vi utvisar en skötsam barnfamilj och behåller Muhammed som våldtog en 90 årig kvinna på ålderdomshemmet, eller män som aktivt grupp våldtar barn.

Låter myndigheterna inte denna flicka och familj stanna så håller jag med, häng politikerna som MEDVETET förstör det här landet med sina pedofil våldtäktsmän älskande värderingar!
Vi är överens helt klart! vet du vad jag tror problemet är? Att olika delar av samhället hanterar olika delar av både asylprocess och de kriminella. Dvs. Den ena handen vet inte vad den andra gör. och de skiter i det också. De skötsamma, småbarn hanteras av en del och de kriminella avskummen hanteras av en helt annan del och de två delarna har ingen som helst connection mellan varandra. Skilda världar. Det blir så mycket fel när det är så!

I slutändan ser vi helt absurda domar att en 8 åring som inget fel gjort utvisas medan en 18 årig serie våldtäktsman inte utvisas pga humanitära skäl.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-02-06 kl. 08:45.
Citera
2026-02-06, 08:43
Medlem
supremanics avatar
Jag tror att det görs i aktivistiskt syfte för att få mer sympati till sidan som värnar om öppna gränser. Man visar upp hur man utvisar ett litet oskyldigt barn för att visa hur hemsk invandringspolitiken är så att man kan få ösa in fler kriminella afrikaner.
Man får lite vibbar av att det är som när Pontius Pilate frigav Barabbas istället för Jesus
Citera
2026-02-06, 08:47
Medlem
dp
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-06 kl. 08:49.
Citera
2026-02-06, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil

Berättade din vän då att båda dessa finns i USA också? Eller visste ingen av er det?

Hur berättade du det? Som att Sverige är ett unikt undantag i Europa eller att de här två sakerna finns i någon form i alla moderna demokratier?

Citat:
Tänker inte djupdyka i huruvida det är rätt eller fel i grunden, men det där har ju spårat ur åt andra hållet i USA där 18-åringar måste gå runt i grannskapet och berätta att de haft sex med sin 17-åriga partner.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-06 kl. 08:57.
Citera
2026-02-06, 08:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag tror att det görs i aktivistiskt syfte för att få mer sympati till sidan som värnar om öppna gränser. Man visar upp hur man utvisar ett litet oskyldigt barn för att visa hur hemsk invandringspolitiken är så att man kan få ösa in fler kriminella afrikaner.
Man får lite vibbar av att det är som när Pontius Pilate frigav Barabbas istället för Jesus
Nej, även om jag föraktar vänstern tror jag inte de medvetet offrar 8 åringar. Det beror på vad jag skrev ovan. Olika instanser, olika bedömningar. När det kommer till jurister vet ju sedan tidigare hur de dömer. Utvisning är omänskligt!
Citera
2026-02-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Du menar att myndigheter följer lagen i aktivistiskt syfte?
Citera
2026-02-06, 09:09
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Du menar att myndigheter följer lagen i aktivistiskt syfte?
Olika myndigheter följer lagen olika. Det kan ändå du hålla med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in