2026-02-05, 22:29
Medlem
Arbetar idag som administratör på ett företag.
Har under min arbetstid på tre år studerat för att uppnå en möjlighet för att få en högre anställning. Trivs på nuvarande jobb och det ska utlysas en tjänst som jag nu efter avslutad examen skulle kunna söka.
Företaget ser dock helst att man har körkort vilket jag saknar. Dock har jag poängterat att jag kan åka kommunalt de få tillfällen jag behöver infinna mig på annan plats.
Har även hört mig för om möjligheten att omvandla min tjänst till en med högre befogenhet .
Nuvarande chef är en tillfälligt insatt chef för en period på 9 månader.
Chefen har utlovat att undersöka möjligheten till konvertering och hr har återkopplat att det är upp till chefen att avgöra kring körkortet. Samt även öppnat för en dialog med ett personligt möte.

Inledde frågan för 2,5 vecka sedan och får bara till mig att hon ska återkoppla till hr. Men att jag kan påminna henne. När jag påminner chefen så hänvisar vederbörande till glömska och att jag kan påminna även skriftligt. Vilket vederbörande inte svarar på .

Ska man tolka det som att chefen enbart säger såhär för att jag ska söka mig efter annat och bli trött på processen?
Citera
2026-02-05, 23:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kanske kan du ta ett körkort?
Då slipper du problemen och du säger helt enkelt till chefen att du påbörjar din körkortsutbildning direkt och senast om sex månader ska du ha löst det, tills dess så åker du kommunalt när det krävs.
Citera
2026-02-06, 01:13
Medlem
Onanikrems avatar
Sitt still i båten tills nya tjänsten tillsatts med dig eller någon annan, du trivs ju där. Eller gör som Brandbilen säger, ta körkort.

Får du inte tjänsten kan du börja söka nya jobb, det är inget du skall nämna till din chef förstås. Man drar inte ur proppen ur båten man sitter i förrän man hittat en annan bättre.
Citera
2026-02-06, 08:26
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmeddet
Ska man tolka det som att chefen enbart säger såhär för att jag ska söka mig efter annat och bli trött på processen?
Det är väl ganska uppenbart, tycker du inte.
En chef skulle aldrig glömma en sån här sak. Kan däremot vara konflikträdd och vill undvika ge dig ett negativt besked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in