2026-02-05, 23:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
God afton.

Min käresta prenumererar på så kallade "goodieboxes". Det är en, förvisso tjusig, låda som innehåller en arsenal av skönhetsprodukter. Jag har läst mig till att det är brygder som linnevatten och "mist", men även borstar, nagellack, mindre parfymer och så vidare. Att hon gillar att piffa till sig är naturligtvis positivt och ska premieras, men det riktiga bekymret ligger i logistiken bakom.

Vårt badrum är inte superstort, och majoriteten av ytan upptas redan av dusch, tvättkorg, kattlåda duschgel, schampoon, balsam, raklödder, conditioner i en uppsjö varianter och allsköns annat oknytt. Nu har min redan pyttelilla yta i barumsskåpet decimerats avsevärt. Där jag tidigare med bekvämlighet kunnat ha min tandborste och annat krymper min skåpfrihet för varje vecka. Varje torsdag hämtas en ny låda ut och stridslinjen flyttas ytterligare framåt.

Eftersom det är omöjligt att konsumera produkterna i den takt de levereras behövs inget mattesnille för att förstå att jag själv med tiden kanske inte får plats i badrummet. Det är lite som det lågmälda och -intensiva befolkningsutbytet som det talas om så mycket på forumet. Fast med skönhetsprodukter, och ett faktiskt offer.

Hon vill dessvärre inte lyssna till varken rim eller reson, och detta är en strid jag inte vinner utan att bli handgriplig.

Men hur går jag till väga? Ska jag själv köra långsiktigt? Kasta en liten burk och pryttel här och där. Sakta tunna ut beståndet. Då blir ju problemet att jag inte vet vilka som är hennes favoriter och vilka hon inte använder. På direkt fråga använder hon "naturligtvis alltihop", men det gör hon såklart inte. Vi talar snart hundratals små burkar, borstar och flaskor.

Är det dyra märken? Jag har aldrig hört om att de skickar en i veckan, verkar mycket och låter dyrt (speciellt om det är märkesprylar). Låter också som en fix idé. Kan du inte prata med henne och få henne att inse att det är bättre om hon har färre men högkvalitativa produkter? De får gärna kosta mer men som sagt vara färre. Hon måste ju själv inse att hela grejen är ohållbar i längden med de ständigt kommande goodiebagsen. Värt ett försök iallafall
Citera
2026-02-05, 23:43
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
God afton.

Min käresta prenumererar på så kallade "goodieboxes". Det är en, förvisso tjusig, låda som innehåller en arsenal av skönhetsprodukter. Jag har läst mig till att det är brygder som linnevatten och "mist", men även borstar, nagellack, mindre parfymer och så vidare. Att hon gillar att piffa till sig är naturligtvis positivt och ska premieras, men det riktiga bekymret ligger i logistiken bakom.

Vårt badrum är inte superstort, och majoriteten av ytan upptas redan av dusch, tvättkorg, kattlåda duschgel, schampoon, balsam, raklödder, conditioner i en uppsjö varianter och allsköns annat oknytt. Nu har min redan pyttelilla yta i barumsskåpet decimerats avsevärt. Där jag tidigare med bekvämlighet kunnat ha min tandborste och annat krymper min skåpfrihet för varje vecka. Varje torsdag hämtas en ny låda ut och stridslinjen flyttas ytterligare framåt.

Eftersom det är omöjligt att konsumera produkterna i den takt de levereras behövs inget mattesnille för att förstå att jag själv med tiden kanske inte får plats i badrummet. Det är lite som det lågmälda och -intensiva befolkningsutbytet som det talas om så mycket på forumet. Fast med skönhetsprodukter, och ett faktiskt offer.

Hon vill dessvärre inte lyssna till varken rim eller reson, och detta är en strid jag inte vinner utan att bli handgriplig.

Men hur går jag till väga? Ska jag själv köra långsiktigt? Kasta en liten burk och pryttel här och där. Sakta tunna ut beståndet. Då blir ju problemet att jag inte vet vilka som är hennes favoriter och vilka hon inte använder. På direkt fråga använder hon "naturligtvis alltihop", men det gör hon såklart inte. Vi talar snart hundratals små burkar, borstar och flaskor.
Det sorgliga är att de flesta hudvårdsprodukter inte ens slår en billig hudkräm.
Problemet är nog att du inte kramar henne tillräckligt hårt. Visa var skåpet ska stå.
Citera
2026-02-06, 17:49
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2026-02-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det sorgliga är att de flesta hudvårdsprodukter inte ens slår en billig hudkräm.
Problemet är nog att du inte kramar henne tillräckligt hårt. Visa var skåpet ska stå.
Det är ju skåpet som är problemet.
----------------------

"Stridslinjen flyttas fram" Förstår att du är i en relation, du låter riktigt rolig.

Nej du kan inte kasta hennes saker, sådant är dyrt, bara en borste kan gå på flera hundra men du får förklara att du känner dig undanträngd i ditt eget hem och att det känns som om hon tar över. Hon kan säkerligen förvara dem i en låda under sängen eller köpa sig ett sminkbord vilket kan vara hennes sfär.

Personligen anser jag att prenumerationslådor är dumt då kunden ej vet vad den får och oftast inte får något den behöver så det är en lose-lose situation.
Citera
2026-02-11, 15:23
Medlem
Skrattkramps avatar
Kontra. En sportbil tar mer plats än hundra sminkburkar. Du kan i och för sig inte ha den i badrumsskåpet.
Citera
2026-02-12, 08:08
Medlem
Citat:
God afton.

Been there, done that. Från att ha varit lycklig barnfri singel till ny fru och två tonårsdöttrar.

Jag räknade en gång produkterna vid duschen; jag hade tvål och schampoo... sedan stod det ungefär ytterligare 30 olika produkter där. Badrumsskåpet ska vi inte prata om. Jag har ca 10 cm på en hylla tilldelat till lite deo och sådant... sedan är det hylla efter hylla med olika produkter jag inte har en aning om vad det är. Tonvis med andra prylar och produkter på andra ställen också i badrummet.

Men... jag är lycklig, bryr mig inte så mycket... så det fungerar. Happy wife, happy life.
Citera
2026-02-12, 11:55
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Been there, done that. Från att ha varit lycklig barnfri singel till ny fru och två tonårsdöttrar.

Jag räknade en gång produkterna vid duschen; jag hade tvål och schampoo... sedan stod det ungefär ytterligare 30 olika produkter där. Badrumsskåpet ska vi inte prata om. Jag har ca 10 cm på en hylla tilldelat till lite deo och sådant... sedan är det hylla efter hylla med olika produkter jag inte har en aning om vad det är. Tonvis med andra prylar och produkter på andra ställen också i badrummet.

Men... jag är lycklig, bryr mig inte så mycket... så det fungerar. Happy wife, happy life.

Fast var du glad för det du. Tänk bara om du istället bodde ihop med tre typ naturalister som vägrade att använda allt som innehöll parfym, och när du kom hem från jobbet så bara ångade det av en ljummen kvinnlig doft. Nej, jag tror ju att kvinnor mycket använder parfym just för att mannen inte ska kunna läsa alltför lätt genom dofterna hon ger ifrån sig hur gärna hon vill ha karl.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-02-12 kl. 12:06.
Citera
2026-02-12, 12:00
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
God afton.

Lösningen blir nog att du får ha en potta och din tandborste i ett hörn nere i förrådet. Det kommer fungera ett tag tills hon vill använda det utrymmet också.
Citera
2026-02-12, 16:30
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Lösningen blir nog att du får ha en potta och din tandborste i ett hörn nere i förrådet. Det kommer fungera ett tag tills hon vill använda det utrymmet också.
Tack för bra tips. Får kika förrådet.
Citera
2026-02-12, 17:11
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Tack för bra tips. Får kika förrådet.

Frågan är vad som händer när hon ser 20 år yngre ut av alla produkter. Då vill hon nog ha en ny yngre man som inte är rädd för smink och för att banka sig i ansiktet med en hammare för att få skarpare käkben.

Du får nog fundera på om det inte är dags att skaffa Biancas sommarkalender med skönhetsprodukter åt dig själv.

När är senaste gången du vaxade pungen?
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-02-12 kl. 17:14.
Citera
2026-02-12, 18:06
Medlem
Kleiners avatar
Vissa henne denna artikel "9 skönhetsprodukter du aldrig ska förvara i badrummet"

https://modette.se/skonhet/1451979-9-skonhetsprodukter-du-aldrig-ska-forvara-i-badrummet-enligt-experten
Senast redigerad av Kleiner 2026-02-12 kl. 18:08.
Citera
2026-02-12, 19:34
Avstängd
Verkar vara hoarder-tendenser på den damen. Hur mycket av skiten använder hon egentligen? Brukar vara max 12 månaders hållbarhet på sådant. Troligen billig skit hon prenumererar på för att få en liten glädjekick regelbundet. Gäller att hitta en ersättning hon kan få detta tvångsbeteende tillfredsställt med istället. Helst något som går åt snabbt, något ätbart t ex. Du får tänka till lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in