https://www.dn.se/sverige/region-stockholms-ovantade-miljardvinst-starkaste-finanserna-nagonsin/
Region Stockholm presenterar en rekordstor vinst för 2025. Totalt sett gick regionen 5,1 miljarder kronor plus. Finansregionrådet Aida Hadžialić (S) lovar att stockholmarna ska få tillbaka.
– Vi kommer kunna anställa fler i vården och inom kollektivtrafiken kommer man märka stora satsningar på fler bussavgångar bara i år, säger hon.
Stockholm gjorde starka nedskärningar inom framförallt vården, med högljudda protester om det.
Replik: Stockholmarna ger Socialdemokraterna underkänt
Det som är positivt med detta är att styret har åtminstone något att visa för det. Men var det värt alla nedskärningar?
Kommer vänsterstyret lyckas styra Stockholm från den, vad de (och jag) påstår, usla kursen det borgliga styret fört Stockholm in på?
Eller kommer de bara förskingra pengarna på en massa strunt? Jag vill bara pointera att efter bl.a. sattyg som Nya Karolinska låg kassan jävligt i back så att dra bältet som de nu gjort var i mina ögon väldigt försåtligt.
Blir det bättre när Sossarna/vänstern styr kommunerna över lag? Om jag minns rätt var det många lokalstyren som ändrade färg senast eftersom man var förargad över det blåa styret. Eller minns jag fel här?