Igår, 14:31
Medlem
Jag har svår klimatångest och hör röster ibland. Vissa säger att det bara är överdrivet och andra att världen håller på att brinna upp. Är rädd för att gå ut. Jag kollar vädret ofta och har antecknat mycket men allt verkar normalt, så jag är helt förvirrad. Finns klimatkrisen någon annanstans?

Tack
Igår, 14:42
Medlem
Oroa dig inte, vi hinner spränga oss i luften med kärnvapenkrig eller skenande AI innan dess
Igår, 14:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Klimatångest är ett påhitt som människor har ljugit ihop för att du ska ha ångest över klimatet. Jordklotet, och för all del universum, är intelligent nog att sköta sitt eget klimat. På samma sätt som du är intelligent nog att duscha och tvätta dig själv.

Sen är det såklart aldrig dåligt att vara snäll mot klimatet om man har lust med det. Men bara om man har lust. Annars kan du släppa det där helt.
Senast redigerad av SoulOfSophia Igår kl. 14:51.
Igår, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Klimatångest är ett påhitt som människor har ljugit ihop för att du ska ha ångest över klimatet. Jordklotet, och för all del universum, är intelligent nog att sköta sitt eget klimat. På samma sätt som du är intelligent nog att duscha och tvätta dig själv.

Sen är det såklart aldrig dåligt att vara snäll mot klimatet om man har lust med det. Men bara om man har lust. Annars kan du släppa det där helt.

Tror du det?
Igår, 14:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9763
Tror du det?

100% =)
Igår, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
100% =)

Tack!
Igår, 15:00
Medlem
Finns det klimatexperter här som ser saken annorlunda? Jag är väldigt orolig och ibland blir det så tungt att jag tänker att jag inte vill leva längre. Rösterna är lite jobbiga.
Senast redigerad av 9763 Igår kl. 15:03.
Igår, 15:13
Medlem
revodnebs avatar
När jag var ung på 70-talet sa man att det skulle bli en ny istid inom 10 år, nu är det 2026 och vi har ff inte fått den där istiden. Greta sa väl för 2019 att vi skulle få en klimatkatastrof inom 5 år, var är den? Det är för jävligt att de har fått skrämma upp folk så här, rent trams!

Citat:
Finns det klimatexperter här som ser saken annorlunda? Jag är väldigt orolig och ibland blir det så tungt att jag tänker att jag inte vill leva längre. Rösterna är lite jobbiga.
Igår, 15:17
Medlem
Citat:
Jämför med att röka eller äta ohälsosam mat. Du dör lite tidigare men folk gör det ändå. Visst, vi borde äta bättre mat och släppa ut mindre koldioxid, men tyvärr är folk idioter. Klimatet är inget som dödar dig i morgon, i alla fall inte här i Sverige.
Igår, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När jag var ung på 70-talet sa man att det skulle bli en ny istid inom 10 år, nu är det 2026 och vi har ff inte fått den där istiden. Greta sa väl för 2019 att vi skulle få en klimatkatastrof inom 5 år, var är den? Det är för jävligt att de har fått skrämma upp folk så här, rent trams!
Några trodde att vi skulle få snar istid pga stora, kylande svavelutsläpp, sen renade vi bort större delen av dem. Så ingen istid. Tittar man på publicerad forskning var dock redan då majoriteten inställd på uppvärmning.
Igår, 15:24
Medlem
Citat:
Jag har svår klimatångest och hör röster ibland. Vissa säger att det bara är överdrivet och andra att världen håller på att brinna upp. Är rädd för att gå ut. Jag kollar vädret ofta och har antecknat mycket men allt verkar normalt, så jag är helt förvirrad. Finns klimatkrisen någon annanstans?

Tack

Ja det är hemskt, vissa dagar tror jag att himlen ska ramla ner, all dessa bilar som far runt och spyr ut koldioxid, som all växlighet gillar och som dessutom skapar syre åt oss levande livsformer måste få ett stopp. Och den där gula jävla saken uppe i himmelen som ger cancer?? Helvete kan man ta bort den?
Igår, 15:26
Medlem
Jag upplever röster i nuläget, vilket är lite jobbigt. Tack för ert stöd.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in