Det är väldigt svårt att skilja på det om du inte konsumerar det och är väldigt van vid thc och prövat andra cannabinoider med. THCabuds innehåller oftast cbd eller cbg vilket gör effekten annorlunda, ibland mer balanserad och medicinsk, skapar mindre ångest t.ex.
I synnerhet det lagliga haschet som producerats som riktig traditionell hasch då. Ibland kan lukten likna mycket, ibland vara aningen annorlunda.
Precis som att cbdbuds kan se ut och lukta precis som äkta cannabis, dock så är effekten rätt annorlunda då effekten av cbd är väldigt annorlunda i jämförelse med thc och den lilla mängden thc i cbdhampa boostar snarare cbdt än att göra dig bäng.
Vissa vägrar och tro dessa saker för man inte haft mycket erfarenhet av THCa, cbd, hampa t.ex.
Förstår inte varför folk som är inbitna rökare måste tro att det dom röker är bäst. Jag tror att det finns aningen bättre produkter än det jag prövat (som är avsevärt dyrare än det jag testat, bättre finns det alltid oberoende av vad man röker mest troligen också då man brukar reagera bättre på en ny sort med lite annorlunda ratio/uppsättning av minors och terpener, nytt kommer hela tiden ut också), det betyder dock inte att det jag testat är dåligt för det funkade ypperligt i mitt och polares fall och kvalitén kunde man inte klaga på, prövat bra sämre gräs/hasch från gatan även om det finns bra grejer där också, allt beror ju på källan.
Vadå buds besprutade? Menar du spice typ? Eller andra noider? Det kommer vara annorlunda, medan THCa är ner lik vanlig cannabis(men thcat tillsäts till hampan givetvis utifrån det jag läst, dock påverkar inte detta något och gör inte produkten sämre/farligt, du kan själv göra det också), i synnerhet medicinsk balanserad cannabis om det är hyfsad mängd cbd i produkten. Men finns säkert produkter som liknar vanligt gatugräs ännu mer, går ju att få till det i rätt ratio av THCa, cbn, cbd, cbg och cbc. Då majoriteten av det vanliga gräset är majoriteten THCa/små mängder thc, och små mängder av olika mindre medicinska noider och terpener.
Senast redigerad av R0b0t 2026-03-05 kl. 15:56.