2026-02-05, 06:54
Medlem
Ja, paketet med lingongrova verkar vara lika stort. Inte ätit lingongrova på ett tag. Men känner mig säker på att skivorna är tunnare. Vad kan orsaken vara? Någon annan ingrediens för att göra det billigare? Är osäker på om jag tycker den smakar annorlunda. Gillar fick inte att den blivit lite sladdrigare efter rostning. Eller inbillar jag mig bara att den är förändrad?
Citera
2026-02-05, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
…Gillar fick inte att den blivit lite sladdrigare efter rostning…
Ställ upp rosten nått klick så är du nog hemma!
Citera
2026-02-05, 07:22
Medlem
Chockladapas avatar
Tycker inte det vart nån skillnad de senaste x-antal åren. Är dock ingen storköpare, men de gånger jag köper den så är det exakt som alltid.

Ps! Man ska inte rosta lingongrova, känns som ett annorlunda beteende!
Citera
2026-02-05, 07:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockladapa

Ps! Man ska inte rosta lingongrova, känns som ett annorlunda beteende!

Tack, du skrev det👍👍
Citera
2026-02-05, 08:28
Medlem
Jag tycker inte Lingongrova-skivorna blivit tunnare.

Jag som föredrar när den är mjuk och sladdrigare har dock konstaterat att hur gammal limpan är enligt datumstämpling inte avgör mjukheten. Ibland så är de som bakats dagen före mjuka, ibland rätt hårda. Lite av ett mysterium. Jag blir tvungen att klämma på en massa påsar för att hitta en som är mjuk men ibland är alla hårda.
Citera
2026-02-05, 08:32
Medlem
Jag har ätit Lingongrova i 25 år och köper det en gång i månaden,minst. Det är ingen skillnad på det nuförtiden.
Citera
Medlem
jakirosmothers avatar
märkligt jag funderade på omvänt fenomen att dom blivit tjockare än vanlit vilket välkomnas det heter ju trotsallt lingongrova
Citera
Medlem
Karmans avatar
Jag upplever att skivorna blivit tunnare och brödet "mosigare". Gillar inte Lingongrova längre. Och det är långt ifrån "grovt"...
Citera
2026-02-05, 08:36
Medlem
Mullrets avatar
[quote=Karman|94222163]
Jag upplever att skivorna blivit tunnare och brödet "mosigare". Gillar inte Lingongrova längre. Och det är långt ifrån "grovt"...
[/
Känner samma. Blev knepig i kistan senast. Köper nu ett Danskt Grovbröd i den lokala bagarens butik.

Väger som en tegelsten. 2 skivor räcker till frukost. Behövs en vass kniv för skära brödet dock.
Citera
2026-02-05, 08:53
Medlem
Avskyr detta bröd. Så tunt att det blir torrt på nolltid. Smakar som om det vore en eller två dagar för gammalt varje gång.
Citera
2026-02-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Håller med
Citera
2026-02-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Avskyr detta bröd. Så tunt att det blir torrt på nolltid. Smakar som om det vore en eller två dagar för gammalt varje gång.
Vad för bröd rekommenderar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in