Ja, paketet med lingongrova verkar vara lika stort. Inte ätit lingongrova på ett tag. Men känner mig säker på att skivorna är tunnare. Vad kan orsaken vara? Någon annan ingrediens för att göra det billigare? Är osäker på om jag tycker den smakar annorlunda. Gillar fick inte att den blivit lite sladdrigare efter rostning. Eller inbillar jag mig bara att den är förändrad?
Jag tycker inte Lingongrova-skivorna blivit tunnare.
Jag som föredrar när den är mjuk och sladdrigare har dock konstaterat att hur gammal limpan är enligt datumstämpling inte avgör mjukheten. Ibland så är de som bakats dagen före mjuka, ibland rätt hårda. Lite av ett mysterium. Jag blir tvungen att klämma på en massa påsar för att hitta en som är mjuk men ibland är alla hårda.
[quote=Karman|94222163]
Jag upplever att skivorna blivit tunnare och brödet "mosigare". Gillar inte Lingongrova längre. Och det är långt ifrån "grovt"...
[/
Känner samma. Blev knepig i kistan senast. Köper nu ett Danskt Grovbröd i den lokala bagarens butik.
Väger som en tegelsten. 2 skivor räcker till frukost. Behövs en vass kniv för skära brödet dock.