2026-02-05, 10:43
Medlem
I Sverige var det lagligt med tidelag mellan 1944-2013. Från 1864 fram till 1944 reglerades tidelag i strafflagen, och bestraffades vanligtvis med straffarbete i högst två år. Under den del av modern tid som tidelag var kriminaliserat dömdes omkring tjugo personer årligen. Samtliga var män; de flesta var 15–21 år gamla och kom från landsbygden (Wikipedia)

Hur vanligt det är i andra länder är svårt att säga. Vissa svenskar hävdar till ex att det är vanligare i MÖ. Det som talar för det är att kvinnorna är isolerade. Om det är sant eller inte vet man inte. Man missar som vanligt kvinnors sexbrottslighet. I detta fall är det troligen hundar kopplade till slickningar.

Danmark var landet, som var känt för tidelag. Det är ett av skälen Sverige förbjöd det igen. Ryktet var att danska grisbordeller (Då ej förbjudna*) spred sig till Skåne mm i södra Sverige. Det var så debatten om förbud dök upp i Sverige, lägg där till tokstollarna som förgreps sig på kreatur och skar deras könsorgan. När tidelag var lagligt i Sverige så löste man med djurplågerilagen.

*Danskarna följde Sverige och förbjöd det 2015, ett år efter Sverige. Om bordellerna har existerat i Danmark eller Sverige har inget direkt bevisat. Men det finns tidningsartiklar. Men numera hävdar man att det var falska nyheter och delvis spreds av ryssarna. Hur som helst det var ett av skälen man började diskutera förbud i Sverige. Så i stället för ha koll på ryssen så lagstiftade vi om djursex, som i princip inte var ett problem, då man kunde använda djurplågerilagen. Heja FSB.
2026-02-05, 10:50
Medlem
Det känns endå skönt att veta att hästen har haft det bra.
Morötter och ett juck 🤣.

Jag antar iaf att hästen inte har tagit skada av det som har hänt.

Det är nog mest ägaren som har känt av det
2026-02-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jag tror det är vanligare med desperation (+ hög sexdrift) än underliga läggningar vid sådana här fall, även om båda förekommer. Det är liknande som fenomenet med män som knullar män i amerikanska fängelser; de flesta är inte bögar, men de saknar tillgång till kvinnor i den miljön.

Det kan vara så men jag tror inte normalt lagda män överlag varken skulle kunna eller vilja ta sig en herdestund med en animalisk partner, bara för att få utlopp för drifter.

Kanske bönder som lever nära djur ibland kan ha sådana tendenser pga tillgängligheten även om det nog är mycket ovanligt...

Och en psykolog som studerat det, kom till konklusionen att "zoofili" kanske trots allt är en läggning.

Ser man på det utan skygglappar (no pun) så ser man faktiskt också likheter med andra läggningar utöver heterosexualitet, såsom att de inte leder till reproduktion. Naturligtvis kan homosexualitet utövas mer oskadligt och är socialt accepterat, men det handlar ändå om sex med "fel kön" på samma sätt som zoofili handlar om sex med "fel art"...
Senast redigerad av Snobird 2026-02-05 kl. 10:56.
2026-02-05, 11:03
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det kan vara så men jag tror inte en normalt lagda män överlag varken skulle kunna eller vilja ta sig en herdestund med en animalisk partner, bara för att få utlopp för drifter.

Sant, det kräver nog även antisociala drag, vilket är en viktig nyansering. Psykopater upplever t.ex. inte äckelkänslor som normala människor, därmed mer benägna till incest osv.

Jag tänker att det lär vara ovanligare att verkligen föredra ett sto framför en kvinna, än att GM är desperat, hög sexdrift och antisocial.

Vore intressant dock med studier på denna typ av förövare.
2026-02-05, 11:55
Medlem
Jag vill påminna om att han trots upprepade utvisningsbeslut fortfarande bor i Sverige.

https://www.ratsit.se/19520103-Senanik_Oner_Farsta/jYRtgzlMlCaxrWhs949jnW9mXHp_Ygjt7oEAm7eBfnc
2026-02-05, 12:02
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Han lever på stor fot. Hyreslägenhet 23 kvm hos SHIS Farsta. Finns inga privatägda hundar på adressen. Framgår inte huruvida det finns några hästar eller ej …
2026-02-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jobbigt läge för honom om han någon gång söker jobb och de tar ett utdrag ur belastningsregistret.

Skulle jag chefa på ett lager eller något liknande skulle man anställa karln för att höja stämningen. Alla får någon att håna samt alla andra får vara ifred.
2026-02-05, 12:30
Medlem
Man har alltid undrat vad det är för typer som våldtar hästar och även då skadar hästarna med våld, men extremt sällan som gärningspersonen blir identifierad.

Så när det väl händer att man tar en person på bar gärning så visar det sig vara en kurd.
2026-02-05, 12:45
Medlem
SeanPenns avatar
Rent juridiskt, är våldtäkt mot ett djur en grej? Djurplågeri visst, men våldtäkt?
2026-02-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Rent juridiskt, är våldtäkt mot ett djur en grej? Djurplågeri visst, men våldtäkt?

Du menar tidelag helt enkelt? Hur vanligt är det med tidelag?

Jag hoppas inte att det är så vanligt. Jag vet att det är vanligt att pedofiler även vill dra in djur. Det vet man både genom statistik men också genom att helt sonika gå in på exempelvis dumpen och sen se prevalensen. Pedofiler där vill ofta ha med hundar och andra djur. Man kan även se på dumpen att pedofiler sällan bryr sig om vilket kön det är på barnet vilket ger oss en tydlig koppling mellan homosexualitet, pedofili och tidelag.

Detta säger oss dock endast att det är mer vanligt bland homosexuella, inte hur vanligt det är. Det enda man då kan göra är att räkna på ett ungefär genom att kika på hur många som är homosexuella och sen räkna på deras överrepresentation kontra normalbefolkningen och på så vis få en uppskattning.

Mörkertalet här är givetvis enormt.

Under 2000-talet har antalet kända fall legat på omkring 20 till 50 fall per år. Tidigare undersökningar har visat på cirka 18 anmälda fall av misstänkt utnyttjande av djur för sexuella ändamål under ett enskilt år. Experter tror att mörkertalet är extremt högt, potentiellt nära 100 %, på grund av det starka sociala stigmat och att brotten sker i det fördolda. Dessa människor är ju trots allt så äckliga att de själva legitimerar återinförandet av dödsstraffet. Enligt Sveriges Veterinärförbund skadas uppskattningsvis 200–300 sällskapsdjur årligen till följd av sexuella övergrepp. De vanligast utsatta djuren är hästar och hundar.

Detta ger oss lite siffror åtminstone.
2026-02-05, 13:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
(FB) Europaofficer för PKK åtalas för övergrepp på häst | 2024-04-28

Är det den liraren?
Tack.

Denna låses.

/Mod
  • 3