2026-02-04, 19:34
Medlem
KavlaUpps avatar
Enligt empirisk data, min egen och många andras så är vänsterkvinnor fruktansvärt hatiska. Har ni läst kommentarer från dessa så kallade feminister på internet? Alltid så fruktansvärt mycket hat och personpåhopp och sällan några lugna, sakliga argument. Väldigt sällan.

Dessa människor är på gränsen till psykfall.

Jag lyssnade på Denice Westerberg, SD's framtidshopp, i podden Skratta eller gråta från idag och hon vittnar också om detta att det är just dessa vänsterkvinnor som alltid är helt hysteriska och attackerar henne med personliga påhopp.

För att inte tala om alla hatiska kommentarer om Ebba Busch genom åren, oftast från vänsterkvinnor.

Vi läste om S-kvinnor, alltså socialdemokraternas kvinnoförbund eller vad det kallas, som vittnade om en vidrig arbetsmiljö med kränkningar och konflikter. Systerskap my ass.

Vi har lurats till att tro att vänsterkvinnor är det finaste vi har i samhället och som står för det sunda och goda men i realiteten så är dessa kvinnor något man bör hålla sig väldigt långt borta ifrån. Har du en vänsterkvinna på jobbet så gäller det att väga varje ord på guldvåg i hennes närhet, annars blir du kallad till HR, vänsterfeministernas högkvarter.

Dom är farliga också eftersom dom röstar för helt vidöppna gränser från världens farligaste länder och har verkligen noll konsekvenstänk. Dom är knäpptysta när en svensk flicka blir våldtagen av en ickesvensk eller halvt ihjälslagen som flickan i Norrland blev av en svarting. I stället blir dom upprörda av "all rasism" som uppstår gentemot gärningsmannen.

Vi har en vänsterkvinna för några år sedan vars dotter blev våldtagen av en svarting men som var mer högljudd om dom "rasistiska kommentarerna" än själva brottet vilket var helt bisarrt att bevittna.

Detta gäller självklart inte alla vänsterkvinnor men allt för många.

Varför tror ni att det finns så mycket hat inom dessa vänsterkvinnor? Inte hat mot det systemhotande våldet eller massinvandringskaoset utan mot folk som utrycker en oro för det?
Citera
2026-02-04, 19:36
Medlem
Jag ser mer hat från Sd:s kvinnor så ta och snyt dig!
Citera
2026-02-04, 19:37
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Identitetslösa, svaga, har egentligen inga egna åsikter är min gissning.
Citera
2026-02-04, 19:39
Medlem
Glostrups avatar
Extremistisk vänster och extremistisk höger är exakt likadana. Läs valfri forumtråd från Flashbacks extremhögermän så ser man tydligt det underliggande hatet. Hat mot kvinnor, alla andra politiska inriktningar och mot samhället i allmänhet.

Extremism och fundamentalism är alltid dåligt, oavsett sida.
Citera
2026-02-04, 19:41
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag ser mer hat från Sd:s kvinnor så ta och snyt dig!

Aldrig i livet att du gör.
Citera
2026-02-04, 19:42
Medlem
TheJesuits avatar
Många år sedan som Freud ställde korrekt diagnos.

Det är inte hat utan bottnar i en ogin missunnsamhet och bitterhet gentemot de som har vad de hatiska kvinnorna saknar. Diagnosen har kallats många saker över åren, men Freud kallade det för penisavund.
Citera
2026-02-04, 19:44
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Extremistisk vänster och extremistisk höger är exakt likadana. Läs valfri forumtråd från Flashbacks extremhögermän så ser man tydligt det underliggande hatet. Hat mot kvinnor, alla andra politiska inriktningar och mot samhället i allmänhet.

Extremism och fundamentalism är alltid dåligt, oavsett sida.

Ser långt mycket mer hat från vänsterkvinnor än högermän på sociala medier. Flashback är såklart annorlunda eftersom det är 98% män här, merparten höger säkert. Jag scrollar mycket instagram och andra sociala medier och tittar ofta i olika högerpolitikers kommentarsfält och jävlar vilket hat du hittar där.

Högern är inte perfekt och det finns mycket hat där också men vänsterkvinnorna är absolut grovt överrepresenterade.
Citera
2026-02-04, 19:45
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja, om du tar riktiga vänsterkvinnor som Gudrun Schyman så är det uppenbart att hon inte förstår och känner sig delaktig i världen.
Och att hon därför skall straffa alla andra som trivs med livet.

Jesuiten är inne på samma sak.

Andra är bara blåsta och gillar kattungar.

Det är rätt uppenbart om du tittar på proggen och kanske syns ännu tydligare i enskilda grupper som nationalteatern att alla inte ens delade åsikterna man påstod sig stå för utan man ville bara känna tillhörighet till en grupp.

Vi missar ofta hur viktigt det är för det sociala djuret människa att tillhöra en grupp. många politiska ställningstagande får helt plötsligt sin förklaring. Hur folk fullständigt ignorerar fakta för att få ihop sin världsbild.
Citera
2026-02-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Många år sedan som Freud ställde korrekt diagnos.

Det är inte hat utan bottnar i en ogin missunnsamhet och bitterhet gentemot de som har vad de hatiska kvinnorna saknar. Diagnosen har kallats många saker över åren, men Freud kallade det för penisavund.

Sigmund Freuds teorier är slängda på skräphögen sedan många år han är fullständigt irrelevant 2026!
Citera
2026-02-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Aldrig i livet att du gör.

Gå in på fejjan får du ser!
Citera
2026-02-04, 19:53
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Sigmund Freuds teorier är slängda på skräphögen sedan många år han är fullständigt irrelevant 2026!

Jaså? Vad kan vänsterkvinnornas hat då bero på? Tro mig, jag har läst statistik - det är penisavund.
Citera
2026-02-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jaså? Vad kan vänsterkvinnornas hat då bero på? Tro mig, jag har läst statistik - det är penisavund.
Jag har läst Sigmund Freud värre skit är svårt att hitta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in