2026-02-04, 23:35
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Som ni nog vet så kan nan gnugga en ballong mot håret och göra ballongen magnetisk och sen fästa den i taket.

Men vet du att metallobjekt fäster i pannan och på bröstet, och att kapsyler är speciellt bra på att fästa?

Denna video visar hur en man fäster diverse metallobjekt på sin kropp; https://youtu.be/rN4-IFeKIfw?si=HkbXMS80mef-QCmz

Varför är vi så magnetiska och varför har vi inte mer info om det?
Den blir inte 'magnetisk', den laddas av statisk elektricitet som gör att den fastnar på väggen/i taket.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statisk_elektricitet

Du verkar förvirrad och okunnig. Hade inte du lämnat FB redan?
(FB) Klagomål, kritik och ett farväl
Senast redigerad av mikaels 2026-02-04 kl. 23:41.
Citera
2026-02-04, 23:42
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jo, det kan dom bli, enbart av att användas normalt.

Det funkar lika bra var som helst på kroppen där du har en stor nog yta med hud utan kraftig behåring, och alla någorlunda släta föremål av material som inte är för tunga i förhållande till sin yta fäster så länge iaf en av ytorna är lätt fuktig och det är inte magnetism, utan ligger närmare ytspänning till.

Nja, intelligens är snarare att kunna ta reda på varför det faktiskt händer/hur det funkar.

Jag kan inte fästa nått på armar eller hakan.
Enbart på bröstet och i pannan, där det magnetiska fältet är starkt.

Din intelligens tog dig inte ens fram till denna kunskap så att du kunde använda din intelligens för att räkna ut hur du kan vara magnetisk på pannan och bröstet.

Intelligenta människor har inga förbestämda övertygelser baserade i deras tro.
Dom är alltid redo att omvärdera sina övertygelser när ny info dyker upp. Info är neutralt för intelligenta människor.

För korkskallar däremot, dom vet redan allt, det låtsas dom, och dom kan inte ens skilja på vad dom tror och vet.
Deras tro läggs fram som bevisad fakta , och dom krigar när ny info motbevisar någon av deras övertygelser.
Citera
2026-02-04, 23:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag kan inte fästa nått på armar eller hakan.
Enbart på bröstet och i pannan, där det magnetiska fältet är starkt.

Funkar alldeles utmärkt på armar, ben, kind osv, och haka med beroende på formen på din haka, det som avgör är ytans form, och hur behårad den är.

Citat:
Din intelligens tog dig inte ens fram till denna kunskap så att du kunde använda din intelligens för att räkna ut hur du kan vara magnetisk på pannan och bröstet.

En stark magnet fastnar inte/stöts inte bort, plast och andra ickemagnetiska saker fastnar = inte magnetism.

Citat:
Intelligenta människor har inga förbestämda övertygelser baserade i deras tro.
Dom är alltid redo att omvärdera sina övertygelser när ny info dyker upp. Info är neutralt för intelligenta människor.

För korkskallar däremot, dom vet redan allt, det låtsas dom, och dom kan inte ens skilja på vad dom tror och vet.
Deras tro läggs fram som bevisad fakta , och dom krigar när ny info motbevisar någon av deras övertygelser.

Mao så är du inte intelligent då du bestämt dig att det måste vara magnetism trots massor med tester och fakta som talar emot/visar att det inte är det (och tydligen är troende dessutom).
Citera
2026-02-04, 23:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Funkar alldeles utmärkt på armar, ben, kind, och haka med beroende på formen på din haka, det som avgör är ytans form, och hur behårad den är.

En stark magnet fastnar inte/stöts inte bort, plast och andra ickemagnetiska saker fastar = inte magnetism.

Mao så saknar du intelligens då du bestämt dig att det måste vara magnetism trots massor med tester och fakta som talar emot/visar att det inte är det.

Man ser och känner magnetismen greppa och dra till sig stålobjekt. Det går inte att motbevisa ett sånt faktum, som vem som helst kan kolla upp på 5 sekunder med en kapsyl mot pannan.

Kunde du bevisa att det är något annat än nagnetism som greppar och drar stålobjekt mot din panna eller bröst, så hade du hittat en ny kraft som är identisk med magnetism, som inte greppar plast, koppar eller aluminium... medans stål greppas enkelt av kroppens magnetism.

Tack för att du delade med dig av din tro.
Tråkigt att du inte ville lära dig nått nytt.
Citera
2026-02-05, 00:11
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Varför är vi så magnetiska och varför har vi inte mer info om det?
Ja, man kan undra, men i länken nedan finns ett gammalt klipp från Youtube som tar upp detta.

Se https://www.youtube.com/watch?v=7HfBJ9ink-Y
Citera
2026-02-05, 03:02
Medlem
Citat:
Man ser och känner magnetismen greppa och dra till sig stålobjekt. Det går inte att motbevisa ett sånt faktum, som vem som helst kan kolla upp på 5 sekunder med en kapsyl mot pannan.

Kunde du bevisa att det är något annat än nagnetism som greppar och drar stålobjekt mot din panna eller bröst, så hade du hittat en ny kraft som är identisk med magnetism, som inte greppar plast, koppar eller aluminium... medans stål greppas enkelt av kroppens magnetism.

Tack för att du delade med dig av din tro.
Tråkigt att du inte ville lära dig nått nytt.
Saxar och bestick är tillverkat i rostfritt stål, och det är inte magnetiskt.

Flytta tråden till humor. 😄
Citera
2026-02-05, 03:18
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Saxar och bestick är tillverkat i rostfritt stål, och det är inte magnetiskt.

Flytta tråden till humor. 😄

Ja eller hur. Dom blir inte magnetiska av sig själv heller.

Stål blir permanent magnetsikt av min kropps magnetism.

Tråkigt nog så vet jag inte om min magnetism är speciell eller om alla människors magnetism gör stål magnetiskt.
Ingen vågade sätta en kapsyl mot pannan.
Ingen vågade erkänna om dom gjort det.

Ni var livrädda för att lära er nånting som gemene man aldrig skulle kunna tro på, även om dom ser det med egna ögon.

Ni är sektmedlemmar mentalt, och vill inte sticka ut, inte ens anonymt på flashback där ni uttryckte era rädslor.
Citera
2026-02-05, 10:02
Medlem
448s avatar
Citat:
Ja eller hur. Dom blir inte magnetiska av sig själv heller.

Stål blir permanent magnetsikt av min kropps magnetism.

Tråkigt nog så vet jag inte om min magnetism är speciell eller om alla människors magnetism gör stål magnetiskt.
Ingen vågade sätta en kapsyl mot pannan.
Ingen vågade erkänna om dom gjort det.

Ni var livrädda för att lära er nånting som gemene man aldrig skulle kunna tro på, även om dom ser det med egna ögon.

Ni är sektmedlemmar mentalt, och vill inte sticka ut, inte ens anonymt på flashback där ni uttryckte era rädslor.

Du är vår nya Jesus och lyder dina befallningar och lär av dig till sista suck store mästare

Välkommen till jordens undsättning o ge oss kunskap o välstånd
Citera
2026-02-05, 10:08
Medlem
Lustigt att mina kylskåpsmagneter inte fastnar på mig
Citera
2026-02-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du ska applicera snabblim på dem, då blir du magnetisk.
Citera
2026-02-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Du ska applicera snabblim på dem, då blir du magnetisk.
Visst fan, det glömde jag. Mycket magiskt järn i lim.
Citera
2026-02-05, 11:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Du är vår nya Jesus och lyder dina befallningar och lär av dig till sista suck store mästare

Välkommen till jordens undsättning o ge oss kunskap o välstånd

Ja min son. Läs kunskapen jag delar.
Testa din kropps magnetism, och utöka den genom meditering och magnetsmycken.

Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter

Dom är väl svarta hematitstenar som är magnetiska?
Dom är inte gjorda av stål , så dom fungerar ej.
Testa med kapsyl eller rakblad eller nagelklippare.
Dom fungerar riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in