2026-02-04, 18:16
Medlem
Ja, det berättar Expressen idag.

https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/esbjorn-bolin-dod-blev-kand--efter-striden-med-ebba-busch/

Sin vana trogen i ärendet berättar Expressen ingenting om de bakomliggande orsakerna till Esbjörns "ånger" eller hans val icke-advokater med kvinnomisshandlare och förfalskare som sina försvarare.

Inte heller tar de upp något om Esbjörn eller hans liv efter försäljningen, trots att det egentligen är hans bortgång som är nyheten.
2026-02-04, 18:19
Medlem
JudeDemokraternas avatar
Ebba hade rätt men framstod som ond. Hon har varit mobbad av svensk mainstreammedia ända sedan hon tuffade till sig efter att Bert Karlsson gav henne lite ryggrad.
2026-02-04, 18:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Ja, det berättar Expressen idag.

https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/esbjorn-bolin-dod-blev-kand--efter-striden-med-ebba-busch/

Sin vana trogen i ärendet berättar Expressen ingenting om de bakomliggande orsakerna till Esbjörns "ånger" eller hans val icke-advokater med kvinnomisshandlare och förfalskare som sina försvarare.

Inte heller tar de upp något om Esbjörn eller hans liv efter försäljningen, trots att det egentligen är hans bortgång som är nyheten.
Saknar du delen där Esbjörns "bekanta" fick honom att ångra försäljningen (antagligen med egna tveksamma syften) och därmed försatte honom i den här publika och rikskända striden?
Vill du att dom än en gång ska solka ner hans minne genom att offentliggöra hans privatliv och publicera eventuella detaljer om hans hälsotillstånd?
Eller vad är det du saknar?

Jag har inte mycket till övers för slaskpressen som EX och AB, men ser inget fel i den artikeln du ojar dig över.
2026-02-04, 18:50
Medlem
KnullfBristerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudeDemokraterna
Ebba hade rätt men framstod som ond. Hon har varit mobbad av svensk mainstreammedia ända sedan hon tuffade till sig efter att Bert Karlsson gav henne lite ryggrad.

Nu var det inte bara ryggrad Bert bjöd på vad jag hört. Det är ju märkligt att ett sommarland kan fungera lika bra som en egen ö.

Men Esbjörn bjöd inte på mer än fika och hade tyvärr en omgivning som såg mer intresse i egendom än person. Inget fel i det kan jag tycka.
2026-02-04, 18:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Undrar om satkärringarna tar arvet nu?
Man får väl hoppas att Esbjörn haft möjligheten att göra något trevligt och bra för sig själv, för en större del av pengarna han hade.
För han hade väl inga arvingar vad jag kan minnas. Kärringarna som försatte honom i striden med Ebba, kan gärna vara utan.
2026-02-04, 19:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Det visade att snygg-Ebba är psykopat och girig så till den milda grad att hon helt öppet utan att skämmas kan tänka sig att lura och manipulera en gammal människa på hans egendom. Så typiskt kristna människor. Jag känner igen mönstret.

Må nu farbrorn få vila i frid.
2026-02-04, 19:35
Medlem
HBTKuks avatar
Hon lurade ihjäl honom, alltså.

Snart dyker hon bergis upp i Epstein-dokumenten. Eller nåt.
2026-02-04, 20:10
Medlem
Jag följde med i historien krin deras husaffär men har glömt detaljerna i det hela då så mycket annat hänt i mitt liv.
Men det var någon utomstående till Esbjörn som ville få honom att hoppa av försäljningen.
Vad jag kommer ihåg så var Esbjörn och Ebba överens tills någon utomstående la sig i.

Det var mycket smutskasstning i media mot Ebba, icke förtjänt smutskastning.
2026-02-04, 20:28
Medlem
Esbjörn Bolin, 86, har avlidit.

Saxat:

Esbjörn Bolin, 86, har avlidit.

För drygt fem år sedan var Bolin i centrum för en bitter fastighetstvist med KD-ledaren Ebba Busch.

Han förlorade tvisten, och Busch dömdes för grovt förtal av mannens tidigare ombud.

2026-02-04, 21:16
Medlem
Citat:

Ja, det var ju massmedia som jobbade hårt på att framställa henne som ond, precis som expressen fortsätter med nu.
2026-02-04, 21:22
Bannlyst
Har hon skickat judarna efter honom för att ordna ett "plötsligt hjärtstopp"?
2026-02-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag följde med i historien krin deras husaffär men har glömt detaljerna i det hela då så mycket annat hänt i mitt liv.
Men det var någon utomstående till Esbjörn som ville få honom att hoppa av försäljningen.
Vad jag kommer ihåg så var Esbjörn och Ebba överens tills någon utomstående la sig i.

Det var mycket smutskasstning i media mot Ebba, icke förtjänt smutskastning.

Helt korrekt. Det var en kärring som ville lura till sig huset av Esbjörn som arv. Esbjörn hade tydligen redan skrivit ett testamente med henne som arvtagare till huset, men han ville inte att hon skulle få det. Han vågade dock inte säga det till henne. Hon har lurat av andra äldre män deras arv tidigare också.
Hur Esbjörn och hennes relation, eller relationen till Ebba, blev efter den där tvisten, det har aldrig framkommit i media. Inte nu heller.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in