2026-02-04, 09:08
Medlem
rainbowias avatar
Fullspäckat program med mycket som händer. För att hjälpa varandra att planera dagarna samt när vi ska flexa ut från jobb så är all info ovärderlig. Det kan även finnas händelser/tävlingar/höjdpunkter som missats och de går att se i efterhand så även där är era tips välkomna.

Idag. Mixcurling 19:05 SWE-KOR
Citera
2026-02-04, 09:27
Medlem
Jag är så nördig att jag skriver upp mitt egna TV schema dag för dag.

4 Februari således..

18.00-19.00..OS-studion med Pops,Frick,mm SVT2
19.00-21.05..Mixed Curling SWE-KOR SVT2
21.05-21.30..OS-studion SVT1.
Citera
2026-02-04, 09:30
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag är så nördig att jag skriver upp mitt egna TV schema dag för dag.

4 Februari således..

18.00-19.00..OS-studion med Pops,Frick,mm SVT2
19.00-21.05..Mixed Curling SWE-KOR SVT2
21.05-21.30..OS-studion SVT1.

Lite mer Curling, men jag skulle tro att de börjar samtidigt som Wranå

Storbritannien–Norge
Kanada–Tjeckien
Estland–Schweiz
Citera
2026-02-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Lite mer Curling, men jag skulle tro att de börjar samtidigt som Wranå

Storbritannien–Norge
Kanada–Tjeckien
Estland–Schweiz

För supernörden så kan även påpekas Störtloppsträning,Herrar..redan klockan 11.20 idag på exempelvis Eurosport 1 eller HBO Max.
Citera
2026-02-04, 09:48
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
För supernörden så kan även påpekas Störtloppsträning,Herrar..redan klockan 11.20 idag på exempelvis Eurosport 1 eller HBO Max.

Tack, de kan vara kul att se hur banan ser ut.
Citera
2026-02-04, 10:12
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Har inte hängt med så mycket i curlingen på sistone, men är inte Wranå *2 ett betydligt sämre lag än Hasselborg/Oskar och även De Val/Oskar ?

Blir det en bronspeng kan man nog vara nöjd.
Citera
2026-02-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Har inte hängt med så mycket i curlingen på sistone, men är inte Wranå *2 ett betydligt sämre lag än Hasselborg/Oskar och även De Val/Oskar ?

Blir det en bronspeng kan man nog vara nöjd.
Oskar och Anna vann VM-uttagningen förra vintern men eftersom de sedan väl i VM åkte ut i kvartsfinal så bedömdes Wranås VM-guld från året innan starkare. Går såklart att ifrågasätta det tänket
Citera
2026-02-04, 10:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Oskar och Anna vann VM-uttagningen förra vintern men eftersom de sedan väl i VM åkte ut i kvartsfinal så bedömdes Wranås VM-guld från året innan starkare. Går såklart att ifrågasätta det tänket

Ja varför hade man ingen OS-uttagnings-match?
Citera
2026-02-04, 11:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Nu ska vi inte vara självförringande opåkallat här. Den upplyste kallar den mångsysslande sportnörden för en vidsynt, sakkunnig betraktare av världsskeenden. Så uttryckte Schopenhauer det, när han dryftade Pindaros forngrekiska olympiska oden.

Ska nog kasta en blick på störtloppsträningen via österrikisk TV, ORF 1. Det är en tung guldmedalj som ska delas ut.
I de två senaste östasiatiska vinter-OS-störtloppen var det Aksel Lund Svindal och Beat Feuz som hämtade hem den. Nu har nog den segerrike Dominik Paris en hyfsad möjlighet att utmana i första hand schweizarna Odermatt och von Allmen om guldet. Italienarna har ytterligare en seriös guldkandidat, säsongens genombrottsman i fartåkning, Giovanni Franzoni.

Så småningom kommer ytterst intressanta event för en allmänt idrottsintresserad svensk att kollidera på ett lite olyckligt sätt.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KMdWe7/vinter-os-2026-tv-tider-program-schema

Citat:
12.00: Längdskidor, herrar, 10 km fristil (HBO Max och SVT)

12.10: Ishockey, herrar, gruppspel (HBO Max och SVT)
Finland–Sverige
---
14.00: Skidskytte, herrar, sprint 10 km (HBO Max och TV4)

Det blir till att se hockeyn i efterhand och låtsas att det är live.
Senast redigerad av Ezzelino 2026-02-04 kl. 11:33.
Citera
2026-02-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ja varför hade man ingen OS-uttagnings-match?
Man hade ju kunnat tro att den uttagning som ledde fram till bäst av 5 final om att spela VM 2025 även gällde för OS så man också lät OS-laget spela sista VM inför men nej.
Annars skulle det normala såklart vara att gå på fler internationella resultat. Men t sk från vissa andra av lagen i turneringen spelar varken Hasselborg/Eriksson eller Wranås på mixed dubbel-touren i någon större utsträckning då de har sina herr/damlag i fokus med någon enstaka tävling som undantag. Det finns lag som spelar mer på md-touren från Sverige än dessa men de är ändå inte riktigt lika bra.

När Wranå väl blivit uttagna har båda Wranås spelat mer med sina egna lag (Isabelle spelar ju inte Os i damklassen men ska spela dam-VM). De har dock spelat några mixed dubbel-turneringar den här säsongen. Har inte varit någon katastrof men inga större framgångar heller.
Citera
2026-02-06, 07:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Lite dålig fart i denna tråd.

Fredag 6 februari
Mix-curlingturneringen fortsätter med två matcher för det svenska laget som möter Storbritannien och Norge. Samt invigningen ikväll. Det är dagens höjdpunkter. Sedan vill jag lyfta fram konståkningens lagtävling som också börjar idag. Samt två matcher i damernas ishockeyturnering (Sverige spelar ej idag).

09.55 Konståkning lagtävling isdans SVT2/SVT1
10.05 Curling Sverige-Storbritannien SVT1
11.35 Konståkning lagtävling korta programmet SVT2/SVT1
12.10 Ishockey damer Frankrike-Japan
13.35 Konståkning lagtävling damernas korta program SVT1
14.35 Curling Sverige-Norge SVT2/SVT1
14.40 Ishockey damer Tjeckein-Schweiz TV12
20.00 Invigning SVT2/SVT12
Citera
2026-02-07, 00:20
Moderator
Hjv9s avatar